bluejeans - W poszukiwaniu światła. . Zdjęcie 16675


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
bluejeans - W poszukiwaniu światła. . Zdjęcie 16675
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2011-02-03
Odsłon: 6879
Komentarzy: 36
Ocena:
Liczba ferii:53
Analiz: 3
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia -
Format zdjęcia -
avatar_811
bluejeans

W poszukiwaniu światła


Kategoria zdjęcia: FAB:Inne/Otwarta






 
avatar_941
2011-02-03 23:25:56
hagall

2 poleceń

Tym razem, autor sprezentował nam piękną opowieść. Opowieść która rzuca ciekawe i nietuzinkowe światło, na prezentację natury. Otóż oprócz pędzli z farbą, a może przede wszystkim, autor maluje przepięknym światłem. Światłem, które tańcząc z cudownymi bokehami, tworzy urzekający spektakl w tle. Światło które niczym neon otulający gałązkę, wydaje się być drogowskazem dla tajemniczego "podróżnika". I w końcu samego podróżnika którego odnóża tworzą oryginalne figury geometryczne. Ów postać domykając w całość kompozycję, zapewnia nam finalnie moc wrażeń, pozostający na dłużej w naszych zmysłach.

avatar_941
2011-02-04 09:56:51
hagall

0 poleceń

Przykro mi że jestem zmuszony do tłumaczenia się ze swojej analizy. Otóż drogi "papa_rdelle"! Gdybym uprawiał zarzucaną mi tautologię, napisałbym że: bokehy są w odcieniach niebieskich i pomarańczowych, że pająk ma cienkie nóżki i jest czarny, że gałązka otoczona jest żółtym światłem itp.
Ja napisałem swoją analizę, na podstawie tego co czuję. Sztuką jest również grogi kolego, ubrać zwyczajne słowa w taki sposób aby umiały się zgrać z tym co widzimy. Więc w tym przypadku moja analiza jest konstruktywną recenzją o artystycznych walorach tej pracy. Bo technicznie jest bez zarzutów...Więcej pokory drogi kolego - nie ma ocen obiektywnych, są tylko subiektywne.

avatar_929
2011-02-04 12:25:44
kamilo
Komentarz edytowany przez użytkownika

0 poleceń

Ja w takim razie stanę w opozycji do obu przedmówców. To znaczy zgodzę się z papa_rdelle, że ta dziwna mieszanka "poetyckich" frazesów i figur stylistycznych, nie pozbawionych błędów, analizą nie jest. Z drugiej jednak strony nie zgadzam się na tak tradycyjne próby szufladkowania przedstawionej fotografii. A gdzie miejsce na fantazję? Są filmy "fantasy" są też takie fotografie. Autor przenosi nas w mini-świat i przedstawia fantazję, być może sprzeczną z naukową wiedzą, ale za to bardzo atrakcyjną, jak ten świat widzą jego mieszkańcy. Przecież przynajmniej niektórzy z nas, "mimo" iż w dojrzałym wieku, nadal kochają baśnie. A przyjęcie konwencji baśniowej zwalnia nas z obowiązku formalnej analizy, przyporządkowania konkretnego stylu w sztuce a nawet oceniania jakości (ostrości) tego owadziego widzenia.

avatar_103
2011-02-03 23:02:50
samurajgrzes
Zgloś do moderacji
rewelele :)

avatar_905
2011-02-03 23:07:22
brzydki_pijak
Zgloś do moderacji
brzydki ppp...pająk ;) ładne bardzo

avatar_937
2011-02-03 23:13:54
piotrekszary
Zgloś do moderacji
Wyśmienite :)

avatar_513
2011-02-04 00:03:43
arturs
Zgloś do moderacji
lullaby ... http://www.youtube.com/watch?v=oOHQs405XcU :)

avatar_925
2011-02-04 00:37:29
polanski
Zgloś do moderacji
na tak:)

avatar_488
2011-02-04 07:41:01
rkalabinski
Zgloś do moderacji
Cudowny efekt końcowy, nie jest to zarzut w żadnym razie, Ja osobiście uważam że metody sa nie ważne ważny jest finał, tu jest on nadzwyczajny....! GW i Złoto!

avatar_138
2011-02-04 08:01:31
fotonmatic
Zgloś do moderacji
bajka

avatar_881
2011-02-04 08:29:22
niunio73
Zgloś do moderacji
bajkowe te Twoje robale tak jak nie lubiłem robaczków to teraz nie mogę się nadziwić jak mogą być ładne gratuluję :-)

avatar_881
2011-02-04 08:29:55
niunio73
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_513
2011-02-04 08:39:27
arturs
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_138
2011-02-04 09:12:59
fotonmatic
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_138
2011-02-04 09:15:38
fotonmatic
Zgloś do moderacji
" żeby to było czyste foto to bym bił brawo , ale pomysł ciekawy" fotografia to coś więcej niż rejestracja, rejestracji mamy dużo zwłaszcza w dziedzinie makrorobakologii, to co tu widzimy położyłbym na nieporównywalnie wyższej półce

avatar_628
2011-02-04 09:16:02
piotrus33
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_746
2011-02-04 10:09:49
apnea
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20
2011-02-04 10:25:54
maggie
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_103
2011-02-04 10:30:32
samurajgrzes
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_103
2011-02-04 10:53:02
samurajgrzes
Zgloś do moderacji
a co to jest czyste foto?

avatar_929
2011-02-04 11:21:39
kamilo
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
W stwierdzeniu "czyste foto" chodziło zapewne, że nie fotomontaż i nie kreowane w znacznej części oprogramowaniem.
Dla mnie liczy się efekt końcowy, obraz i w tym przypadku bardzo mi się on podoba, jest niezwykle dekoracyjny. Może tylko kategoria powinna być: programy graficzne i nie byłoby zamieszania.

avatar_103
2011-02-04 11:26:19
samurajgrzes
Zgloś do moderacji
dla mnie czyste foto to albo RAW albo negatyw na kliszy

avatar_929
2011-02-04 12:00:38
kamilo
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
W takim razie jakakolwiek odbitka nie może być czystym foto? Czyli czyste foto w/g Ciebie nie nadaje się do oglądania? Dla mnie z kolei RAW i negatyw to nośnik z informacją źródłową zaś powiększenie lub wydruk może być czystym foto o ile nie zostało przetworzone w taki sposób, że odbiega wyraźnie od sfotografowanej rzeczywistości (która mogła być jednak przetworzona w procesie rejestrowania, np. optyką aparatu).

avatar_1225
2011-02-04 14:08:34
nica
Zgloś do moderacji
pajączków nie lubię, ale oglądanie ich w tak pięknym kadrze to czysta przyjemność :)

avatar_508
2011-02-04 14:30:44
fabryka_marzen
Zgloś do moderacji
oceniam
:)

avatar_88
2011-02-04 14:36:45
robak
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_103
2011-02-04 14:41:10
samurajgrzes
Zgloś do moderacji
"W takim razie jakakolwiek odbitka nie może być czystym foto? Czyli czyste foto w/g Ciebie nie nadaje się do oglądania?"

Zgadza się :) Pamiętaj, że każde foto możesz wywołać róznie różniaście czy to za pomocą chemii czy komputera - jest to już jakiś sposób manipulacji tym obrazem a co za tym idzie pierwszą formą obróbki. Podążając za Twoim dotychczasowym trybem rozumowania: jeśli jedno zdjęcie wywołamy na 10 sposobów z Rawa i 10 sposobów z kliszy to czy każde z tych zdjęć będzie "czyste"? moim zdaniem nie :)

avatar_929
2011-02-04 16:05:14
kamilo
Zgloś do moderacji
Różnimy się po prostu w przyjętej definicji określenia "czysta fotografia". Ja osobiście wolę przyjąć, że czystą fotografię można także obejrzeć. Przy Twojej definicji wywołany negatyw też już nie jest czystą fotografią bo można go wywołać na wiele sposobów.

avatar_811
2011-02-04 17:09:18
bluejeans
Zgloś do moderacji
W związku z polemika...odbiór tej pracy należy do Was. Od siebie dodam dla tych, którzy są zainteresowani koniecznością prawidłowego zaszufladkowania zdjęcia. Wzmocnienie fraktalami i kolorystyczne to jedyne komputerowe zabiegi. Czy to jest wiec grafika komputerowa, czy przyroda? Raczej nie, wiec pozostała mi szufladka "inne". Do krzysztofkarpinski-ze względu na anonimowość wysyłam linka na priv.dotyczącego tego jak powstają moje bokehowe fotki. Pozdrawiam wszystkich odwiedzających

avatar_301
2011-02-04 18:50:48
cleo
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_92
2011-02-04 19:06:17
leszekbujnowski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_18
2011-02-04 19:54:42
acrux aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_587
2011-02-04 23:19:19
maka133
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_119
2011-02-05 10:32:19
okm
Zgloś do moderacji
oceniam
to "inne" nie powinno się znaleźć w GN ...

- sztuczny bokhet
- łodyga ze sztucznym konturowym
- i nieostry skradający się jegomość

nic mnie tutaj nie przekonuje ... i winnej kategorii poza "inne" też nie ma szans ... moja opinia

avatar_342
2014-06-13 11:36:45
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2015-02-05 09:03:50
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7400
2017-04-19 20:12:06
mariok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1071
2017-07-21 13:33:35
marhaba aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7616
2020-08-05 06:37:36
bakulok
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 0.43151617050171 seconds