piternow - . . Zdjęcie 239240


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
piternow - . . Zdjęcie 239240
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2019-02-25
Odsłon: 9528
Komentarzy: 36
Ocena:
Liczba ferii:71
Analiz: 4
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_24769
piternow


Kategoria zdjęcia: FAB:Portret/Stylizacja/Moda






 
avatar_55653
2019-02-25 09:07:51
gryzzli

1 poleceń
8 nie polecam

Moje odczucia podczas oglądania tej pracy są wręcz negatywne. Zacznę od rzeczy najbardziej istotnych czyli od ostrości która gdzieś tam błądzi, nawet nie powiem gdzie a na oczkach jej całkowity brak. Ogólna miękkość w tego typu pracy jak dla mnie w ogóle nie do przyjęcia. Światło w tej pracy najogólniej rzecz ujmując jest nijakie, na domiar złego na twarzy wymknęło się spod kontroli. Tło jest tutaj lepiej oświetlone niż modelka co nie jest wcale w tym zdjęciu atutem. Oczy bez światła nie mają wyrazu. Kwadrat jak już wiele razy mówiłem ma swoje prawa odnośnie zagospodarowania, tutaj niestety całkowita porażka. Nie wiem co autor chciał uwypuklić a co wycofać ale to foto jest z zasady o niczym. Może lokowanie produktu tu ważne ale to też nie do końca jest dobrze zrealizowane. Poza typu "ból głowy" nie urzeka a niedopilnowane części garderoby nie najlepiej ułożyły się w kadrze. Pomijając to co napisałem powyżej, cięcie dołu mz nie do przyjęcia, bez decyzji zupełnie. Tło jasne, z charakterną fakturą raczej agresywnie działa na widza a nie powinno, jest bardziej widoczne w tym zdjęciu niż plan pierwszy. Reasumując, masz doskonałą modelkę autorze o niebanalnej urodzie, postaraj się jej nie krzywdzić takimi fotami.

avatar_342
2019-02-25 11:51:59
michal_w aff

9 poleceń

Pozwolę sobie dorzucić kilka słów ode mnie.
Na PE miękkość znika i nie jest tak źle z ostrością.
Foto nie jest idealne, to prawda. Jednakże opanowanie światła i plastyka obrazu są w stanie się obronić. Aczkolwiek w postprcocessie można by się pokusić o lepsze wydobycie tęczówek oraz źrenic. Poza? No cóż - po tym co do tej pory widziałem takie delikatne bóle głowy nie robią już na mnie większego wrażenia. Moim zdaniem betonowe tło z wyraźną teksturą dobrze współgra z nieco rockowym ubiorem modelki. Trochę jak plakaty z młodzieżowych czasopism połowy lat 90-tych ubiegłego wieku. Kompozycja w kwadracie najmniej do mnie przemawia. Niekwestionowanym atutem na pewno jest modelka, która ciągnie pracę za uszy i niweluje pewne niedosyty natury fotograficznej :)

avatar_342
2019-02-26 09:12:48
michal_w aff
Komentarz edytowany przez użytkownika

0 poleceń

@gryzzli: Skoro uważasz, że nie powiedziałem niczego innego to pokuszę się konkretne odniesienia do tego co wcześniej ująłem bardziej ogólnikowo.
Jak kontr analiza to po kolei:

"Zacznę od rzeczy najbardziej istotnych czyli od ostrości która gdzieś tam błądzi, nawet nie powiem gdzie a na oczkach jej całkowity brak."

Częściowo się zgadzam. Oczy nie są najostrzejszym punktem, ale całkowitego braku ostrości na oczach nie widzę (PE). Autor mógł się bardziej postarać bo w mojej ocenie jest o mały krok od totalnej klapy. Mówiąc w szkolnym żargonie dwa na szynach.

"Ogólna miękkość w tego typu pracy jak dla mnie w ogóle nie do przyjęcia."

Nie zgadzam się, ja na PE nie widzę tej miękkości. Przynajmniej nie w takim stopniu żeby czuć dysonans.

"Światło w tej pracy najogólniej rzecz ujmując jest nijakie, na domiar złego na twarzy wymknęło się spod kontroli."

Nie zgadzam się co napisałem w poprzedniej analizie.

"Tło jest tutaj lepiej oświetlone niż modelka co nie jest wcale w tym zdjęciu atutem"

Nie zgadzam się co napisałem w poprzedniej w analizie.

"Oczy bez światła nie mają wyrazu."

Częściowo się zgadzam. Teoretycznie można poprawić w postprocessie, ale pewności nie mam bo nie znam modelki i nie widziałem jej oczu "na żywo".

"Kwadrat jak już wiele razy mówiłem ma swoje prawa odnośnie zagospodarowania, tutaj niestety całkowita porażka"

Nie jestem entuzjastą tej kompozycji, ale określenie całkowita porażka to dla mnie przesada.

"Poza typu "ból głowy" nie urzeka a niedopilnowane części garderoby nie najlepiej ułożyły się w kadrze."

Jak napisałem wcześniej. Różne pozy widziałem i tutaj daleko do przegięcia. Może nawet pasuje do wybranej konwencji.

" Tło jasne, z charakterną fakturą raczej agresywnie działa na widza a nie powinno, jest bardziej widoczne w tym zdjęciu niż plan pierwszy"

Nie zgadzam się co napisałem w poprzedniej analizie.

" Reasumując, masz doskonałą modelkę autorze o niebanalnej urodzie, postaraj się jej nie krzywdzić takimi fotami. "

Określenie, że modelka została tą fotką skrzywdzona to dla mnie gruba przesada.

Co do innych zdjęć, o których piszesz w swoim komentarzu to trudno mi się domyślać. Musiałbym zobaczyć konkretne przykłady. Jak zdjęcie jest dobre to raczej sugerowana jest autorowi poprawka żeby nie psuć efektu finalnego. Jak zdjęcie ogólnie jest kiepskie to plamka staje się przysłowiowym gwoździem do trumny.

avatar_55653
2019-02-26 09:33:26
gryzzli

1 poleceń
1 nie polecam

Ok. Michale co by nie bić piany fakt, przesadziłem ze skrzywdzeniem modelki, taki miewam wredny język przyznaję.
Mamy zgodność niekoniecznie pełną ale zgodność co do trzech aspektów zdjęcia. Ostrości, kompozycji i pozy, Pozostałe odbieramy inaczej i nic w tym złego. Nie zgadzam się tylko z tą miękkością, u mnie widać niezależnie czy to PE, czy miniatura, jak napisałem jedynie ostrość lepsza wyłania się na spodniach w PE. Linkując zdjęcie w komentarzu chciałem wskazać pewne aspekty takiej charakteryzacji i nie przypadkowo wybrałem to akurat zdjęcie. Tam kadr pozostaje w równowadze, tło nie razi ani nie przytłacza, cięcia podkreślają charakter modelki a ogólna miękkość nie ważne z czego wynikająca jest tym smaczkiem a nie przypadkiem. Wszystko to współgra ze sobą i nie bacząc na technikę bo zdjęcie wykonano ponad trzydzieści lat temu, tak przedstawiony temat jest warty uwagi. Nie chcę niczego więcej roztrząsać i drążyć tematu, kończę więc swój nudnawy wywód i pozdrawiam wszystkich serdecznie.


avatar_24769
2019-02-25 13:30:18
piternow
Zgloś do moderacji
Górne światło ze świetlika, F1.4 i jak zauważył bardzo celnie Michał z tyłu betonowa malowana farbą ściana (ja bym tego nie rozpoznał jako beton, podziwiam spostrzegawczość).

avatar_55653
2019-02-26 08:20:24
gryzzli
Zgloś do moderacji
@michal_w , Michale, w swojej kontr analizie oprócz faktu że na PE miękkość nie znika a jedynie spodnie są bardziej ostre od twarzy, nie powiedziałeś niczego innego niż ja, tyle że od innej strony. Oczywiście każde zdjęcie mogłoby być super gdyby... Ale gdyby robi wielką różnicę i diabli mnie biorą jak na tym portalu jedne zdjęcia do ciemni lecą bo dwudziestu użytkowników komentuje jak to im mała plamka w rogu przeszkadza a inne bronione są na siłę z niewiadomych powodów choćby z rażącymi błędami. Piszę o rażących błędach bo dla mnie takim jest nietrafiona ostrość między innymi. Podobnie rockowo i miękko tutaj:
https://weheartit.com/entry/322376624

avatar_342
2019-02-26 09:42:50
michal_w aff
Zgloś do moderacji
Myślę, że czasem warto konstruktywnie trochę tej piany "pobić" z korzyścią dla ogółu. Również pozdrawiam :)

avatar_180
2019-02-26 19:18:02
adamix
Zgloś do moderacji
publikuj ... moim zdaniem dobrze że kwadrat i dobrze w nim wszystko ułożone oprócz samego dołu ... modelka fajna i nie powinna być zawiedziona jak sądzę . Też bym nie pomyślał że beton pomalowany farbą :) brawo Michał :) tęż bym wolał ciemne tło ale jasne też jest ok uważam
avatar_24769
2019-02-26 19:31:46
piternow
Zgloś do moderacji
Dziękuję. Na innym zdjęciu widać wyraźnie ścianę, tu sam bym nigdy nie zgadł. Jednemu specjaliście od tego typu zdjęć się spodobało, ale to nie ten portal. Za to takiej wojny na analizy to dawno nie widziałem. Niech za to sobie powodu dla potomnych.

avatar_28068
2019-02-26 23:26:59
stoyog
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7616
2019-02-27 06:50:01
bakulok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1071
2019-02-27 07:36:15
marhaba aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55616
2019-02-27 07:47:06
nowikowa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1999
2019-02-27 08:59:41
jakabtibor aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9402
2019-02-27 10:02:25
pellegrino
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55639
2019-02-27 11:35:53
kondzio_k
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1945
2019-02-27 11:48:24
fosa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6585
2019-02-27 14:06:02
wroblewski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_24527
2019-02-27 14:57:33
ewa462
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1934
2019-02-27 15:11:52
sandevi aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_26918
2019-02-27 20:29:27
mwillman
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21972
2019-02-27 20:55:12
damianski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2019-02-28 06:31:12
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3410
2019-02-28 09:48:59
canonfan
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_24307
2019-02-28 15:18:13
wiktor11ty
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_28579
2019-02-28 19:32:55
pawb72
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1233
2019-02-28 22:30:29
mariusz
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2019-03-01 06:32:25
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55653
2019-03-01 08:33:49
gryzzli
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_965
2019-03-01 09:16:59
adampa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9855
2019-03-01 11:31:24
pstryk
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20457
2019-03-01 13:17:33
vonbitto aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_24889
2019-03-02 20:43:01
ai_sza
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1355
2019-03-03 07:40:07
iceflower
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6282
2019-03-03 23:40:04
brownsville
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_11130
2019-03-09 22:01:21
puszek
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2019-03-15 08:00:53
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7400
2019-05-15 19:36:06
mariok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1445
2019-06-28 14:33:37
jacekz40 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9619
2021-12-08 14:25:33
hubert_m
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 0.37686109542847 seconds