ripper56 - Oyama Karate Mistrzostwa w Radomiu.. . Zdjęcie 75749


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
ripper56 - Oyama Karate Mistrzostwa w Radomiu.. . Zdjęcie 75749
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2012-11-28
Odsłon: 3090
Komentarzy: 26
Ocena: -
Liczba ferii:0
Analiz: 3
Ulubionych: 0
Kontra: 2
Publikacja w FB: NIE
 
Technika wykonania zdjęcia -
Format zdjęcia -
avatar_2611
ripper56

Oyama Karate Mistrzostwa w Radomiu.


Kategoria zdjęcia: FAB:Sport






 
avatar_6794
2012-11-28 19:58:32
diagram5

1 poleceń
6 nie polecam

keramodnor ma trochę racji.
Ale nie o tym, mz świetny moment uchwycony. Kadr też nie najgorszy, światło i obróbka i konwersja poprawne, ale ten brak ostrości poraża.
Myslę że w tym przypadku zawiódł sprzęt a nie autor.
Chociaż mogę się mylić :).

avatar_2668
2012-11-28 21:48:17
keramodnor
Komentarz edytowany przez użytkownika

4 poleceń
3 nie polecam

To kup za 300 zł. jakiegoś analoga z jasną stałką, wkręć cz-b koreksową 400 iso (dobrą można bezkarnie forsować do 3200 iso).

I po ptokach. Skoro cyfra jest winna, że głowa tego z pierwszego planu jest śmiesznie leguminowa.

avatar_3111
2012-11-29 13:59:54
dokmar

3 poleceń
1 nie polecam

Ja się wstrzymałem od głosu ,gdyz nie do końca rozumiem intencje autora. Zdjęcie w kategorii sport, relacja zgodnie z tytułem z zawodów sportowych " Mistrzostwa w Radomiu" a sama forma prezentacji sugeruje zdjęcie zrobione na scenie w teatrze. Nie mówię tu o samej konwersji do WB, ale o całym odbiorze , światło cieniu... drugim planie. Nie do końca można odczuć atmosferę zawodów, chyba ze taki był zamysl autora. W kwestiach technicznych - wiadomo fotografujac sport trzeba się zaopatrzyć w "porządny sprzęt " . Fotografujac w trudnych warunkach oswietleniowych, na krótkim czasie wiadomo co trzeba zakupić. Zreszta każda większa impreza sportowa napędza firmy produkujące do wypuszczania kolejnych egzemplarzy potwornie drogiego sprzętu. Pozdrawiam autora :)




avatar_2668
2012-11-28 12:04:25
keramodnor
Zgloś do moderacji
słabe

avatar_6047
2012-11-28 12:34:27
tomekd76
Komentarz edytowany przez moderatora 2012-11-29 19:13:21
Zgloś do moderacji
@keramodnor a moze cos wiecej napiszesz, co jest slabe?

avatar_1561
2012-11-28 14:17:43
jaropienza
Zgloś do moderacji
Moim zdaniem zdjęcie wymaga lekkiego prze kadrowania (podcięcie góry i prawej strony). Myślę że w tym wypadku również przyciemnił bym cienie, aby bardziej odciąć zawodników od tła, które mnie w jakiś sposób odciąga. Moment bardzo dobry.
Nie mnie jednak podoba mi się i klikam na publikuj
avatar_2611
2012-11-28 14:24:19
ripper56
Zgloś do moderacji
Dzięki za komentarz. ;) Jest to jednak zdjęcie z zawodów, a nie z umówionej sesji. Osobiście tak centralnie najbardziej mi pasuje. Żałuję jednak, że np mata kończyła się bezpośrednio poniżej kadru, wtedy mógłbym jeszcze ująć ich cienie. Dziękuję też za "publikuj" ;)

avatar_121
2012-11-28 17:27:52
nikon19
Zgloś do moderacji
całkiem dobre.. bez zbędnych ceregieli.. Publikuj.

avatar_2668
2012-11-28 19:21:34
keramodnor
Zgloś do moderacji
słabe
;-)

avatar_2668
2012-11-28 19:35:27
keramodnor
Zgloś do moderacji
Jak patrzę, które elementy są prawie nieporuszone, a które mydlane od poruszenia, to albo

mam wypaczony gust, jestem zawistny, nie powinno takich jak ja być na świecie, wszystkie zdjęcia powinny mnie się podobać, powinienem sam robić lepsze streety, nie powinienem czuć misji, nie powinienem pisać "słabe" pod zdjęciem, które za kilka dni trafi do GW, nie powinienem być znawcą niczego, wszyscy powinni się znać na wszystkim,

albo powinno być na zdjęciu sportu wszystko zamrożone,
albo odwrotnie poruszone niż tu.

;-)

Proponuję obniżyć kadr z zrezygnować z centralnego ustawienia. Ponadto zbytnio widać, że cz-b wynika jedynie z katastrofalnego naświetlenia.
avatar_2611
2012-11-28 21:34:11
ripper56
Zgloś do moderacji
Katastrofalna na pewno nie jest, (bo według mojego oprogramowania i histogramu aparatu) nie ma tu prześwietleń. Może uzasadnij dlaczego miałby to być inny kadr niż centralny? Co by w tym wypadku dało ustawienie dwóch zawodników w którymś z rogów kadru? Więcej lewej, więcej prawej? To nie jest fotografia motoryzacyjna, gdzie zostawiam trochę miejsca przed maską.

Co do poruszenia, migawka to 1/320 przy iso 160. Niestety nie posiadam Nikona D3, który jest jak noktowizor, ale Nikona D90, który szumi nawet przy iso 100. Także, aby zachować mz złoty środek jakość/poruszenie/ostrość wybrałem najkrótszy możliwy czas i przysłonę, która pozwalała zmieścić zawodników w płaszczyźnie ostrości.

Co do konwersji, nie jestem niestety mistrzem kompozycji kolorystycznej, który potrafi wyczarować coś z białego kimona, zielono-czerwonej maty, ciepłego i zimnego światła na raz, jeśli Ty potrafisz, to gratuluję i słucham rad na przyszłość.

avatar_2611
2012-11-28 21:56:13
ripper56
Zgloś do moderacji
Bezstratne forsowanie spoko.

avatar_6794
2012-11-28 22:20:01
diagram5
Zgloś do moderacji
Jak widzę, emocje biorą górę. Chłopaki dajcie sobie spokój, obydwoje macie po części rację.

avatar_2611
2012-11-28 22:27:40
ripper56
Zgloś do moderacji
Jestem wyluzowany jak zwykle ;)

avatar_7037
2012-11-28 22:38:37
wataha
Zgloś do moderacji
sam moment dobry:) kadr jednak tak jak radzi jaropienza, a ostrości brakuje z całymi cieniami to byłby super:)
avatar_2611
2012-11-28 22:48:58
ripper56
Zgloś do moderacji
Wolę jednak centralny kadr. Dołu nie ma głównie z powodu kończącej się maty, która tworzyłaby długą linię, a i tak szeroki kąt nie objąłby całego cienia, bo światło padało pod takim kątem, że kończył się praktycznie pode mną.

avatar_2611
2012-11-28 22:50:19
ripper56
Zgloś do moderacji
ps nie można mieć wszystkiego :P

avatar_7037
2012-11-28 22:52:58
wataha
Zgloś do moderacji
zdaję sobie sprawę z problemów technicznych na miejscu;) zrobiłeś tu fotkę mz bardziej artystyczną jak reporterską:)

avatar_826
2012-11-29 11:24:29
marcinurbanowicz
Zgloś do moderacji
publikuj

avatar_2513
2012-11-29 13:52:34
margherita aff
Zgloś do moderacji
biorąc wszystkie za i przeciw wyszło mi niestety: nie publikuj..Karate to taka dyscyplina sportu(sztuki) która mz zasługuje na lepsze zaprezetowanie niż tutaj nam podane..czernie i biele są jakieś takie agresywne (niby określenie to pasuje do przedstawianej sceny, ale jednak nie koresponduje z moim estetycznym odczuciem:-) Kadrowo i jakościowo niedomaga..słup wychodzacy z głowy zawodnika też nie wpływa korzystnie na kompozycję..sama kiedyś trenowałam karate:-) i byłam zauroczona tą dyscypliną jednakże obraz który widzę nie wywołuje u mnie zachwytu..

avatar_2611
2012-11-29 14:20:13
ripper56
Zgloś do moderacji
Dokmarze ;) Nie rozumiem w jakiej innej miałoby się znaleźć kategorii, skoro jest to zdjęcie bezpośrednio z Mistrzostw. Nie miałem wpływu na ustawienie światła, mimo to uważam, że było stosunkowo niezłe. Moim zdaniem przy tych lampach, tylko zawodnicy są tu istotni, a nie drugi plan. Jestem amatorem i na pewno sprzęt nie był kupowany pod kątem imprez sportowych.

Co do tego jak została przedstawiona ta dyscyplina sportu. Nie wyobrażam sobie tutaj mdłych kontrastów, doświetlonej widowni i innego kadru (więcej lewej/prawej) Zawodnicy ruszali się bardzo szybko, a ja nie mogłem kręcić się przy macie jak tylko chcę, bo za moimi plecami siedziało ok 10 sędziów. Mój Shichan, Sensei i inni zawodnicy są (z tego co mi mówią) zadowoleni z tego ujęcia.

avatar_423
2012-11-29 19:48:17
dzikie_wino aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Słabe


"Mój Shichan, Sensei i inni zawodnicy są (z tego co mi mówią) zadowoleni z tego ujęcia."

No cóż... To niewątpliwie ważne z Twojego punktu widzenia. Ale zasadniczo nijak się ma do rzetelnej oceny/krytyki fotograficznej.

"albo powinno być na zdjęciu sportu wszystko zamrożone, albo odwrotnie poruszone niż tu." - nic dodać nic ująć jeno przyklasnąć. Ze szczególnym zwróceniem uwagi na ODWROTNIE PORUSZONE NIŻ TU. Owo poruszenie, które nie służy powyższemu ujęciu wynika z momentu wykonania zdjęcia.

I tak: jeśli fotografujesz wyścigi konne, nie 'cykasz' w pewnych fazach galopu, bo źle to wygląda.

Adekwatnie - fotografując kumite też trzeba wiedzieć w którym momencie nacisnąć spust. Trenujesz więc wiesz, kiedy co się obraca/porusza przy ushiro mawashi geri. W tym przypadku te partie ciała o których pisał Kera, że mogłyby być poruszone - już zakończyły ruch. Ostatnia poruszała się głowa. Stąd odwrotny efekt niż oczekiwany.

Kolejna sprawa: jak wspomniano, jest coś teatralnego w tym ujęciu. I to nie jest według mnie wada. Ale bardzo fajny element jakim są cienie zawodników został przez Ciebie Autorze zupełnie zignorowany - przez co dramaturgia oświetlenia jest niewykorzystana.

Nie ukrywam, że pierwsze na co spojrzałem - to naszywki. I od razu uśmiech mi się pojawił na twarzy. Mam dobre wspomnienia z tych lat spędzonych jako szczyl a potem starszy szczyl pod okiem Andrzeja Pierzchały. Dlatego mimo wszelkich "przeciw" jestem w stanie zrozumieć dlaczego spodobało się Twoim "przełożonym" i kolegom. Niemniej, obiektywnie nie jest to dobre sportowe zdjęcie.

Nie bierz tych wszystkich uwag 'na nie' jako personalne. Bierz się do roboty i natrzaskaj takich ujęć tysiące. Przecież powtarzanie ćwiczeń jest podstawą Karate-Do. W tym momencie przypomina mi się ta po wielokroć opowiadana historia o Shigeru, który zawzięcie przez długi czas ćwiczył prawidłowe zaciskanie pięści.

:)

avatar_423
2012-11-29 19:51:57
dzikie_wino aff
Zgloś do moderacji
aha - KONTRA

avatar_7037
2012-11-29 19:55:51
wataha
Zgloś do moderacji
"analiza" dzike wino> bardzo mi się spodobała;) autorze to szczera i słuszna analiza fotki.

avatar_2611
2012-11-30 00:21:35
ripper56
Zgloś do moderacji
Wszystko co chciałem powiedzieć na temat tego zdjęcia już powiedziałem, dzięki za komentarze ;)

avatar_121
2012-11-30 11:09:07
nikon19
Zgloś do moderacji
rozumiem autora ale, też Dziki ma sporo racji w tym co napisał..
i bądź tu mądry..:))

avatar_2611
2012-11-30 11:21:17
ripper56
Zgloś do moderacji
W moich komentarzach są odpowiedzi na to co pisze dziki, nie zgadzam się z nim w kilku kwestiach ;)

avatar_6794
2012-11-30 20:57:02
diagram5
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Widzę że nie popisałem się analizą :), ale i tak uważam że praca w miarę dobra w swojej kategorii. Jestem za kontrą.

avatar_121
2012-12-05 09:51:20
nikon19
Zgloś do moderacji
kontra


This page was created in 0.053421974182129 seconds