w barwach pomarańczy. . Zdjęcie 45790


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
w barwach pomarańczy. . Zdjęcie 45790
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2011-12-09
Odsłon: 2439
Komentarzy: 31
Ocena:
Liczba ferii:28
Analiz: 1
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia -
Format zdjęcia -
w barwach pomarańczy


Kategoria zdjęcia: FAB:Krajobraz






 
avatar_2276
2011-12-09 15:07:06
milosz
Komentarz edytowany przez użytkownika

5 poleceń
7 nie polecam

Krótko i treściwie:
- droga chyba zbyt wyraźnie dzieli kadr(moim zdaniem na dwa troszkę niespójne światy, na dole wychodzi dosyć wyraźna, chłodnawa zieleń, góra jest bardziej "sina" - promienie w pierwszym momencie maskują ten efekt, ale po chwili dosyć się to rzuca w oczy i nieco przeszkadza), do tego nie jest chyba zbyt prosto (albo wyszła lekka beczkowatość, albo niekorzystnie potęguje to wrażenie odbicie światła - przez to zdaje się jakby zdjęcie trochę "leciało" w lewo). myślę że nieco niższa pozycja aparatu mogła ukryć to odbicie.
- jest przepał, ale tutaj chyba nie dało się go uniknąć. trzeba z nim żyć...
- ta najbliższa krowa wyszła trochę święta chyba...? wygasiłbym troszkę te halo/aurę wokół niej.
- odrobinę rozpraszają te gałęzie z jakiegoś bliższego drzewa - wkradają się z prawej strony kadru. na pierwszy rzut oka na szczęście nie drażnią.
- występlowałbym białą pajęczynkę z lewej strony dołu kadru.
Ogólnie jest przyjemnie sielsko, promieniście. najbardziej przeszkadza droga. reszta do dopracowania.



avatar_538
2011-12-09 14:24:07
maxmaks
Zgloś do moderacji
daje po oczach


2011-12-09 14:35:41
Autor
Zgloś do moderacji
maxmaks, robiłaś zdjęcia pejzażu z kontry, gdzie słońce miałaś w kadrze. Patrząc w słońce zawsze będzie "dawało po oczach" :)

avatar_675
2011-12-09 15:11:21
malkub
Zgloś do moderacji
Mi sie podoba, bardzo naturalne i swojskie. Publikuj

avatar_2547
2011-12-09 15:16:26
luzu
Zgloś do moderacji
Analizy nie zdjęcie tak :) Wiem gdzie to i kiedy :D

2011-12-09 16:13:58
Zgloś do moderacji
tak luzu, pytałeś swego czasu, że chciałbyś zobaczyć ten kadr, to widzisz. wiesz co to za miejsce i wiesz z czym tam walczyłem, domy po lewej, perspektywy nie ma jako takiej, ale za to "święte krowy" są !

avatar_2295
2011-12-09 15:35:08
pouln
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Nie zawsze ;) można bardziej je przysłonić, lub wcześniej wstać aby było niżej :)))
Zamknięcie kadru z prawej trochę wadzi, choć wymuszone bliskością krówki od krawędzi.

avatar_714
2011-12-09 15:42:41
greg77
Zgloś do moderacji
ja na tak....sielsko:)


2011-12-09 16:11:10
Autor
Zgloś do moderacji
nie zgodzę się z twoja analizą "miłosz"
Co do drogi, nie miałem możliwości jej wyeliminowania, dzieląc kadr na dwa nie uzyskałbym nic fajnego. Niższa pozycja aparatu sprawiłaby, że więcej góry miałbym w kadrze, jak sam widzisz przy tym zdjęciu mgła snuje się dołem, a im wyżej jest tym mniej jej, a niebo staje się "czystsze we mgłę" i robiąc wyższy kadr napotyka się na wielki przepał.
Ja tu żadnej beczkowatości obiektywu nie widzę. To czy jest krzywo, należałoby się bardzo, a to bardzo zastanowić, nie ma tu jakiegokolwiek odnośnika by się tego "czepiać". Jeśli wnioskujesz to po drodze, to jesteś w błędzie. To zdjęcie nie jest robione akurat obiektywem szerokokątnym więc beczkowatość odpada.
Co do przepału...., owszem widać go, ale czy ma taki wpływa na wszystko, nie jest to hdr.
Co do najbliższej krowy, niby "świetej" jak Ty to określiłeś. " Święte krowy" bywają , ale w porzekadle. Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego tak tu wyszło, coś ze świętości... Nie jest to efekt manipulacji działania PS-a, jak Ty domniemasz. Efekt pary wiesz pewnie jak powstaje, na zasadzie zimna i ciepła. Niektóre krowy siedziały, niektóre stały, jedne parowały inne mniej i stąd ten efekt świętości. Dlatego nie będę gasił tego ciepła jakie ta krowa wydzielała, to żadne zjawisko halo.
Co do gałęzi z prawej strony kadru, uwierz mi, jakbym mógł to bym ich wcale nie zabierał do tej kompozycji kadru.
Nie chciałem pisać kontry do analizy, bo nie o to chodzi. Chciałeś mi pomóc, ale nie skorzystam z tych rad.

avatar_341
2011-12-09 16:24:14
pawello91 aff
Zgloś do moderacji
publikuj, ale był mniej góry pokazywal:)

avatar_538
2011-12-09 17:12:22
maxmaks
Zgloś do moderacji
często w plenerze robię portrety z kontry i robię to bardzo wczesnym rankiem, kiedy słonko dopiero wstaje, albo tuz przed zachodem....tu pora nieodpowiednia, bo klimat fajny :)

avatar_92
2011-12-09 17:45:58
leszek_bujnowski
Zgloś do moderacji
mz kadr jest do poprawy plama światła na drzewie skupia ku sobie całą uwagę widza poza nią nie wiele można zobaczyć

avatar_142
2011-12-09 22:59:46
matewski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_113
2011-12-09 23:21:16
hix aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_587
2011-12-09 23:49:49
maka133
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_811
2011-12-10 00:03:46
bluejeans
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_18
2011-12-10 08:00:52
acrux aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_341
2011-12-10 10:18:11
pawello91 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2295
2011-12-10 12:44:15
pouln
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_675
2011-12-10 12:49:19
malkub
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1368
2011-12-10 13:46:30
snowyday
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1219
2011-12-10 14:37:12
kerim
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_513
2011-12-10 17:30:44
arturs
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_423
2011-12-10 18:21:46
dzikie_wino aff
Zgloś do moderacji
Nie zgadzam się z analizą ale ją polecam, bo przecież nie muszę się z nią zgadzać a mimo to uważam, że warto ją było przeczytać.

Autora proszę o przeniesienie swojej kontranalizy do działu analiz, wtedy ją też polecę.

2011-12-10 18:25:27
Zgloś do moderacji
witaj, dziękuje za kilka słów komentarza.
Staram się unikać pisania analiz. Nie jest mi potrzebne poparcie kontranalizy.

avatar_423
2011-12-10 18:31:58
dzikie_wino aff
Zgloś do moderacji
Ale mnie nie chodziło o to, co jest Ci potrzebne a co nie. Po prostu stosownym / odpowiednim sposobem reakcji na analizę z którą się nie zgadzamy jest kontr-analiza. Funkcjonalność "nie polecam", służy temu aby dać znać moderacji, iż analiza nie jest analizą tylko komentarzem, bądź jest źle napisana, bądź jakikolwiek argument za tym, by ową analizę usunąć, bądź przenieść do komentarzy. Tyle. :] Analiza Miłosza nie nosi znamion odpowiednich do jej usunięcia, choć jak już pisałem - nie podzielam jej wniosków. :]

avatar_614
2011-12-10 22:16:30
wojciech
Zgloś do moderacji
oceniam
przegrzana do bólu kolorystyka, nieostry pierwszy plan, asfalt jako główny motyw... dla mnie lipa

avatar_670
2011-12-11 23:28:51
ostry
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_29
2011-12-12 12:00:15
fproject aff
Zgloś do moderacji
ciekawe czemu Autor pozostaje cały czas nieznany?

avatar_342
2011-12-12 12:09:11
michal_w aff
Zgloś do moderacji
Pewnie dlatego, że zaznaczył aby foto nie było widoczne w profilu publicznym.

avatar_342
2014-05-23 14:08:13
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2017-05-06 05:22:59
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 0.58087301254272 seconds