Kontra

Przekładaniec. . Zdjęcie 25817


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
Przekładaniec. . Zdjęcie 25817
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2011-05-05
Odsłon: 3256
Komentarzy: 48
Ocena: -
Liczba ferii:0
Analiz: 0
Ulubionych: 0
Kontra: 4
Publikacja w FB: NIE
 
Technika wykonania zdjęcia -
Format zdjęcia -
Przekładaniec


Kategoria zdjęcia: FAB:Krajobraz






 
avatar_714
2011-05-05 01:35:20
greg77
Zgloś do moderacji
wstrzymam sie bo cos mi nie gra z obrobka....

avatar_341
2011-05-05 07:17:01
pawello91 aff
Zgloś do moderacji
jakość padła, na nie

avatar_138
2011-05-05 07:58:13
fotonmatic
Zgloś do moderacji
dobra nie jest wygłaskane a po prostu do tego jesteśmy przyzwyczajeni modą na miękkie dywaniki, nie zgodzę się z tym, że jakość padła! A kadr i światło niebanalne.

avatar_734
2011-05-05 08:33:19
andrzej
Zgloś do moderacji
Fajne kadrowo, ale do poprawki technicznej, szczególnie pas z drzewkami.


2011-05-05 08:38:28
Autor
Zgloś do moderacji
ok. Konkretnie co z tą jakością, mam to specjalnie blurrować? O co chodzi z tym pasem z drzewkami - proszę konkretniej. Będę mądrzejszy na przyszłość.

avatar_709
2011-05-05 08:40:20
pawel_juszczyk
Zgloś do moderacji
Kadr i światełko fajne ale technicznie do poprawki mz.

avatar_138
2011-05-05 08:54:39
fotonmatic
Zgloś do moderacji
no właśnie???


2011-05-05 09:19:14
Autor
Zgloś do moderacji
Koledzy fotografowie. Takie zdawkowe komentarze nie przystoja do tego portalu. Chcecie stać sie 2-ga Lumisferą???? Wiem, że praca pewnie nie ruszy Hix-a czy też powstałej tu grupy Morawskiej a ich prace są rewelacyjne, ale może podzielcie sie nieco słowem, co tu waszym zdaniem nie gra. Tylko proszę nie piszcie - "jakość do ..." Bo to wiecie, każdy potrafi. Ja na prawde nie jestem złośliwy, chcę dązyć do określonego poziomu. Dajcie szansę!!!


2011-05-05 09:41:30
Autor
Zgloś do moderacji
Z tym brakiem ostrości nie polemizuję, trochę trudno mi wstrzelic sie w ten parametr. Zauważyłem, że po dodaniu zdjęcia traci ono swoje własności - nie wiem czy to narstepna kompresja czy jak.... Dzięki za wreszcie jakąs sensowna opinię!

avatar_728
2011-05-05 09:42:04
czeladnik
Zgloś do moderacji
Ja nie widzę problemu jakości, ... jestem na tak.

avatar_113
2011-05-05 09:52:45
hix aff
Zgloś do moderacji
w kadrze jest fajnie. pamiętasz gdzie ostrzyłeś i jaka była przysłona?

avatar_29
2011-05-05 10:02:49
fproject aff
Zgloś do moderacji
a moim zdaniem własnie brakło swiatła, stad uwagi. I mz wszystko jest ok, technicznie tez, jednak brak swiatła powoduje ze zdjecie jest płaskie i takie troche nijakie. Jeśli byś złapał fajne boczne światło byłoby git. Ale i tak głosuje za, gdzie to jest? Całkiem fajna miejscowka.


2011-05-05 10:07:13
Autor
Zgloś do moderacji
Ach w tej chwili nie na 100%. Generalnie użyłem tu 70-200 f/4L białego Canona. Zawsze staram się ustawiać ostrość hiperfokalnie do przysłony około f16 - f18. Musze to sprawdzić dokładnie, ale jest to prawdopodobne. Oczywiście statyw i wężyk spustowy. Chyba największy problem w tym przypadku to kompresja.. podejrzewam, że może was draznić ten zielony trójkąt w prawym dolnym rogu... Dajcie znac czy tak na prawde jest. Dzieki.

avatar_138
2011-05-05 12:05:25
fotonmatic
Zgloś do moderacji
nie wiem jak to z tą konkretną L ale f16 f18 wcale nie znaczy lepiej, przymykanie powoduje że dyfrakcja zjeda ci to "L" nie wiem na 100% jak to z tym szkłem ale przy f 18 L może być z rozdzielczością gorzej niż kitem na f8. Co ci przyjdzie z tego, że w GO załapie się20 kilometrów skoro ani metr nie będzie ostry? dwa tak mocno przytrzaśnięta dziura wymusza albo wysokie iso albo długi czas, statyw nawet dociążony przenosi mikro drgania od podmuchów, chyba że masz 5 kilowy drewniany lub carbonowy... pozdrawiam

avatar_587
2011-05-05 12:14:59
maka133
Zgloś do moderacji
Fotonmatic dobrze prawi :)odnośnie dyfrarcji foto ok ale widać lekki spadek rozdzielczości, co przedkłada się na wrażenie nieostrości.. Doostrzenie tylko pogorszy efekt końcowy bo i tak jest już twardo. Generalnie wywołałbym rawa bardziej miękko i uplastycznił światełko. Jest po prostu surowo i twardo :)


2011-05-05 12:39:03
Autor
Zgloś do moderacji
ok Dzieki za uwagi. Przysiąde nieco nad RAW-em i spróbuję jeszcze raz. Dobrze usłyszeć nieco więcej niż że zdjęcie do kitu.

avatar_113
2011-05-05 13:48:26
hix aff
Zgloś do moderacji
jeśli mam być szczery, to zawsze używam f18 na tele.
czasem 16,jeśli jest możliwość że zawieje.
jeśli nie chce się mieć połowy obrazu w mydle, to raczej wyjścia nie ma.
ja mam jednak wrażenie ,że w tym przypadku ostrość jest minimalnie nietrafiona w pierwszy plan.

avatar_419
2011-05-05 14:26:57
sbogdan1
Zgloś do moderacji
Drogi autorze mając to piękne szkiełko po co się stresujesz statywem, osobiście nigdy nie używam statywu nawet przy szkle 100/400 a żeby było ciekawie to f4 to maxymalna przysłona której używam no może f5,6 w poorywach


2011-05-05 14:55:26
Autor
Zgloś do moderacji
Marconi - jasne, masz dużo racji... mam trudności z kompresją. Ale to w sumie zalezy od zdjęcia. niekiedy spokojnie wychodzi eleganckie, a czasem tak jak wspominasz po wrzuceniu na Ferie cholernie sie to wszystko jakoś zaczyna zlewać no i mam komentarze, że ostrośc padła a u mnie na monitorze, a jest to EIZO widać wszystko elegancko, stąd troche mnie to czasami wprowadza w stan ciężkiej meki... :) Sbogdan1... hm własciwie też eksperymentowałem z 5.6 przy innych ujęciach muszę to sobie sprawdzić. Jeszcze raz dzieki wszystkim za poruszenie róznych wątków. Własnie tak sobie wyobrażam funkcjonowanie tego portalu. Pozdrawiam.

avatar_29
2011-05-05 14:59:41
fproject aff
Zgloś do moderacji
prosiłbym Autora o nie usuwanie zdjecia bo szkoda tej dyskusji

avatar_1010
2011-05-05 15:03:04
calme
Zgloś do moderacji
"Drogi autorze mając to piękne szkiełko po co się stresujesz statywem, osobiście nigdy nie używam statywu nawet przy szkle 100/400 a żeby było ciekawie to f4 to maxymalna przysłona której używam no może f5,6 w poorywach "

Cuda i dziwy :)

avatar_113
2011-05-05 15:04:46
hix aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
różne są szkoły:-), ale raczej nie namawiał bym Kolegi do rezygnacji ze statywu....

i popieram Przemka odnośnie pozostawienia foty.

avatar_29
2011-05-05 15:05:17
fproject aff
Zgloś do moderacji
jak widac po zdjęciach Bogdana statyw to robienia świetnych zdjęć nie jest potrzebny :)


2011-05-05 15:09:51
Autor
Zgloś do moderacji
Spokojnie - nie wyrzucam fotki. Za dużo tu treści do stracenia. To w sumie byłaby potwarz dla wszystkich komentujących. a ze statywu profilaktycznie ... nie zrezygnuję :) Cieszę sie, że was zmobilizowałem do wypowiedzi.

Jeszcze raz wielkie dzięki

avatar_1010
2011-05-05 15:13:13
calme
Zgloś do moderacji
"jak widac po zdjęciach Bogdana statyw to robienia świetnych zdjęć nie jest potrzebny :)"
Co prawda to prawda ale nie generalizujmy :) W warunkach o wschodzie, bez statywu i podniesienia lustra ciężko byłoby czasami zrobić coś sensownego na 300mm i w górę. Nie wspominam już o pogodzie gdy mocno wieje.

avatar_419
2011-05-05 15:42:11
sbogdan1
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Piotruś jak to stwierdziłeś ,,cuda i dziwy :),,to teraz Ty piszesz, obojętnie czy 70/200 czy 100/400 a używam jak jednego tak drugiego, to przy silnym wietrze statyw i podniesione lustro ma się jak pięść do oka, no chyba że zabetonujesz statyw, po ostatniej wędrówce po Morawach tylko raz i to z ciekawości użyłem statywu, a wiało nieziemsko, czy to o wschodzie czy o zachodzie moim statywem jest moja graba. Nie mówię że nie warto korzystać ze statywu ale unikam go jeśli mogę.

avatar_138
2011-05-05 15:56:36
fotonmatic
Zgloś do moderacji
ciekawe rzeczy można się dowiedzieć, f4-5,6 przy lufie 400 i fotografowanie planów oddalonych ok ale znów bez statywu wtedy? znów używanie staywu gdy wieje bywa bez sensu co też przerabiałem ( mam do swojego dociążenie ołowiane wkładane do nóg), z drugiej strony f 18 o świecie fotografowanie z ręki... Dobrze że to zdjęcie zostaje :)

avatar_728
2011-05-05 15:57:10
czeladnik
Zgloś do moderacji
Z własnego doświadczenia mogę stwierdzić, że wtedy kiedy bardzo mocno wieje, to rezygnuję ze statywu. Zawsze udaje mi się ostrzej strzelić z ręki, niż stawiając sprzęt na statywie. Oczywiście do pewnego momentu, ale mam foty idealnie ostre robione tele 300 mmm z ręki, przy włączonym VR i czasie 1/10 sek. Przy tych parametrach (z wyłączonym VR) na statywie jest znacznie gorzej.
Czy ten Canon ma VR, bo może tu jest problem?

avatar_138
2011-05-05 15:57:40
fotonmatic
Zgloś do moderacji
przepraszam miało być o świcie,

avatar_138
2011-05-05 16:03:20
fotonmatic
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Czeladnik zdjęcie caryca w majestacie zrobiłem przy na prawdę porywistym wietrze szkłem ze złamanym bagnetem bez VR i bez statywu, przy czasie chyba 1/30 określiłbym to tak: fuksem udało się,,, fuksem...

avatar_419
2011-05-05 16:18:22
sbogdan1
Zgloś do moderacji
Romek Canon 100/400 posiada stabilizację.
70/200 f4 który posiadam jest akurat bez stabilizacji.

avatar_563
2011-05-05 16:41:27
pablook aff
Zgloś do moderacji
Bardzo ciekawa dyskusja wywiązała się pod tym zdjęciem. Także jak najbardziej warto, aby pozostała do poczytania sobie dla osób które odwiedzać będą C lub K.
To i ja cosik tam dorzucę od siebie ;).
Na początek odnośnie zdjęcia. Miejscówka znana mi jest. Posiada ogromny potencjał zarówno pod względem form kolorystycznych, jak i geometrycznych. Można komponować ciekawe kadry. I tak mz jest w tym przypadku. Jednak obróbka troszeczkę niedomaga. Być może już na etapie naciskania spustu wkradła się lekka nieostrość. Ale bardziej upatrywałbym przyczynę w odpowiednim sposobie obróbki i przygotowania do prezentacji. Te pasy w środkowej części kadru wraz z drzewkami przyjęły mz zbyt dużo kontrastu i zrobiła się lekka papka. No i prawidłowy sposób wyostrzania też odgrywa bardzo ważną rolę w tego typu odsłonach. Może warto poprawić?
Co do tematu dyskusji o fotografowaniu przy użyciu długiej lufy, ja przeważnie używam zakresu f13-f16. I raczej problemów z ostrością i detalem nie mam. No chyba, że... .
No właśnie, tak jak już wyżej napisał Bogdan wieje zbyt mocno. A na Morawach byłem w tym roku dwa razy i wiaterek raczej do łagodnych nie należał ;). Sam tripod latał jak szalony i trzeba go było szybko łapać coby z dachu nie zleciał ;). Cóż było czynić. Iso trochę do góry, aby jako takie parametry zachować i walka z ręki. I powiem szczerze, że prawie wszystkie kadry poczynione na tym plenerze, łącznie z tymi na 400mm z ręki były. Pewnie, że statyw daje dużo bardziej jakościowo lepszy materiał, ale czasami po prostu nie da rady ;).
Pozdrawiam :).

avatar_138
2011-05-05 16:56:24
fotonmatic
Zgloś do moderacji
jako że głownie biegam po górach i kilogramy się liczą zatem zamiast płacić cieżkie pieniądze za duże ciężkie szkło z VR wolałem kupić lekkie szkło za to ostre od pełnej dziury, które przymykam do f8 przerabiałem 300 ostrą od f11, ale czy z tego powodu tak mocno przymykacie czy chodzi o GO? i na prawdę f8 mógłbym mieć do krajobrazu na stałe no i jak to w górach o świecie przy f18 miałbym czasy, którym stabilizacja nie dałaby rady.

avatar_743
2011-05-05 16:59:52
akci aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Pablook
"Iso trochę do góry, aby jako takie parametry zachować"

Jak wysokie ISO stosujesz przy Nikonie, aby szumu uniknąć?

avatar_563
2011-05-05 17:10:37
pablook aff
Zgloś do moderacji
Akci
"Jak wysokie ISO stosujesz przy Nikonie, aby szumu uniknąć?"

To wszystko zależy co ma być tematem w kadrze i jakie warunki panują. Jeżeli chodzi o tzw. "polne" kadry, to i czasami licznik dobijał do 800. Ale moja puszka pod tym względem jest dosyć elastyczna i pobłażliwa ;).

avatar_743
2011-05-05 17:14:37
akci aff
Zgloś do moderacji
Tak Pawle o polne chodzi i pejzaże chmurne,
nie radzą sobie z szumem, nawet kombinując z ISO,
dzięki za odpowiedź... :)

avatar_728
2011-05-05 17:18:45
czeladnik
Zgloś do moderacji
Temat stabilizacji (VR) poruszyłem tylko dla tego, że stawiając aparat na statywie należały tę stabilizację wyłączyć. Nie da się zsumować cudownych efektów stabilizacji i używania statywu, ...... to już lepiej focić stojąc na jednej nodze :)))

avatar_563
2011-05-05 17:24:58
pablook aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
"...... to już lepiej focić stojąc na jednej nodze :)))"

a to bardzo ciekawe jest ;). Będę musiał spróbować :).

avatar_138
2011-05-05 17:40:58
fotonmatic
Zgloś do moderacji
to można do monopodu dorobić podstawkę stać na nim jak na szczudle na jednej noce i tak focic ;)

avatar_1010
2011-05-05 18:38:56
calme
Zgloś do moderacji
Fotonmatic - jakiego szkła używasz w górach ?

avatar_138
2011-05-05 20:48:20
fotonmatic
Zgloś do moderacji
Calme zależy mi na wadze więc odkąd dorwałem ten używany http://www.kenrockwell.com/nikon/80-200mm-f45-56-d.htm egzemplarz (ryski nawet nie znalazłem) to jest podstawą tele, jeżeli chodzi o szeroki to albo 17-50 albo 18-135. Lufy dłuższej niż 300 w górach w ogóle nie używam bo już 200 mm często stwarza problemy z ostrością i nawet nie chodzi o wiatr tylko o to, że po prostu perspektywa, ultrafiolet i "wszelaka zawiesina" w powietrzu robią swoje.


2011-05-05 21:07:42
Autor
Zgloś do moderacji
O rany ale wywołałem dyskusję - super. Ja właściwie zawsze używam statywu. Ta L-ka jest ze stabilizacją, ale oczywiście wyłączam gdy stawiam na statyw. Szczerze mówiąc nie przyszło mi do głowy robić z ręki, szczególnie przy 200 na końcu - może teraz spróbuję, ale wcześniej nie chciałem ryzykować... Skoro już jest taka dyskusja to obiecuję powrócić do pracy i może uda mi się faktycznie wywołać to zdjęcie lepiej, jeżeli tylko nie było poruszenia przy strzale. Pozdrawiam wszystkich :)

avatar_1010
2011-05-05 21:09:39
calme
Zgloś do moderacji
Fotonmatic - dzięki za odpowiedź :)

avatar_29
2011-05-05 23:24:11
fproject aff
Zgloś do moderacji
zatem, podsumowywująć:
dobre zdjecie mozna zrobic na statywie na przesłonie 18 (hix) albo z ręki na przesłonie 4 (sbogdan), czyli moin zdaniem tak naprawde wszystko zależy od swiatła jakie akurat mamy i jesli jest ono swietne to nawet komórką zrobimy dobre zdjecie.

avatar_587
2011-05-06 00:10:17
maka133
Zgloś do moderacji
Amen :)

avatar_401
2011-05-06 09:29:52
bsk
Zgloś do moderacji
dobre ostre zdjęcie zrobimy zarówno ze statywu jak i bez. I nawet przy kiepskim świetle przy czasach rzędu 1/100-1/50 da sie zrobić ostre zdjęcie z reki na długim końcu.
Osobiście statywu używam bardzo rzadko i na brak ostrości raczej nie narzekam a robiąc na eLce 70-200 z założonym Kenko dysponuje światłem 5,6 więc wszystko to kwestia wprawy i techniki. Czasem nie ma czasu na rozkładanie statywu poziomowanie itp bo uciekają cenne sekundy. Więc wole trochę pobiegać i zrobić kilka ujęć z kilku różnych miejsc za jednym razem niż stać w miejscu :)

avatar_1955
2011-05-06 20:38:59
ask
Zgloś do moderacji
solidna dyskusja - uwaga marginalna: może ikona typu "uwaga, ciekawa zawartość merytoryczna" gdzieś w górnym rogu?

avatar_29
2011-05-09 22:28:05
fproject aff
Zgloś do moderacji
no tak, jesli mamy w kadrze niebo juz trudniej z reki z 1 expozycją cos zdziałać


This page was created in 0.19917798042297 seconds