osowiak - Norweskie klimaty. . Zdjęcie 248464
Zdjęcie pomniejszone - prosimy oglądać na pełnym ekranie


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
osowiak - Norweskie klimaty. . Zdjęcie 248464
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2019-08-13
Odsłon: 1913
Komentarzy: 61
Ocena:
Liczba ferii:150
Analiz: 1
Ulubionych: 1
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_4181
osowiak

Norweskie klimaty


Kategoria zdjęcia: FAB:Krajobraz






 
avatar_55662
2019-08-13 20:15:43
KeyToo

18 poleceń

Postaram się dokonać krótkiej analizy tego zdjęcia, ponieważ wzbudza ono we mnie mieszane uczucia, a pomimo tego przychylam się ku temu obrazowi bardziej pozytywnie, aniżeli na nie.
Z jednej strony mamy bajkowy klimat, który bardzo przyjemnie działa na wyobraźnię, fajne kolory i ciekawy układ "pochylających" się drzew nad budynkiem. Z drugiej strony natomiast pojawiają się pewne elementy, które wzbudzają mój niepokój. Oto one:

1. Kadr
W mojej cenie zdjęcie chyli się na prawo czego można było dopilnować. Poza tym niuansem wydaje się, że balansowanie drzewa niemalże na krawędzi kadru jest wysoce kontrowersyjne. Zatem w tej kwestii uważam, że jest delikatnie przyciasno.

2. Światło

Mamy na zdjęciu warunki idealne do fotografowania można by rzec, więc pytanie jest następujące: gdzie jest cień Autorze? Oczywiście widać go, ale nie jest to cień adekwatny d zastanych okoliczności. Widać to po budynku chociażby oraz po tym, że na niebie pojawiły się po obu stronach zdjęcia jakby "jasne wypukłości". Podświetlony horyzont oraz dolna połowa zdjęcia spowodowała wg mojej oceny niekorzystny wpływ na mój odbiór.

3. Kreacja

W ogólności są jakby dwie opcje podejścia do krajobrazu. Taka, która odzwierciedla, a przynajmniej ma na celu odzwierciedlać zastane warunki na planie kadrowym, więc wtedy edycji jest jak najmniej, ingerencja jest znikoma. Druga opcja mówi o przedłużeniu podejścia fotograficznego i kreowaniu swojego wyobrażenia w programie komputerowym. Wydaje się, że w tym zdjęciu opcja druga jest bardziej pasująca do zastanego przez odbiorcę obrazu. Zdjęcie jest rozświetlone dosyć mocno, kolor poprawiony w zasadniczym stopniu, a światło nie odzwierciedla zastanych warunków.

W mojej ocenie praca powyższa rownie dobrze mogłaby się znaleźć w kategorii "nastrój" "kreacja" itd ale raczej nie w kategorii krajobraz.

Tak jak wspomniałem na początku, Twoja praca kreacyjna pomimo uwag robi wrażenie i zasługuje na wyróżnienie. Choć ja tego typu zabiegów nie stosuję.

Pozdrawiam serdecznie Autorze.

avatar_15903
2019-08-13 10:46:23
kuroineko
Zgloś do moderacji
Bajkowe ;)
Oczywiście na tak.

avatar_24527
2019-08-13 13:52:57
ewa462
Zgloś do moderacji
Na prawo :)

avatar_20238
2019-08-13 16:20:09
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21972
2019-08-13 16:46:26
damianski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1071
2019-08-13 18:29:08
marhaba aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_26918
2019-08-13 19:14:25
mwillman
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55662
2019-08-13 20:22:32
KeyToo
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55662
2019-08-13 20:24:23
KeyToo
Zgloś do moderacji
aneks do analizy ;)

Miało być "...zdjęcie chyli się na LEWO" ;)

avatar_11130
2019-08-13 20:26:42
puszek
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7410
2019-08-13 20:39:43
pato_log
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_15903
2019-08-13 20:40:43
kuroineko
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6282
2019-08-13 20:41:44
brownsville
Zgloś do moderacji
oceniam
Analize polecam - pozwala lepiej popatrzec na ta prace. Ale...
Nie do konca zgadzam sie punktem "Kreacja". Wedlug mnie taki podzial (dwie opcje podejścia do krajobrazu), nie do konca bierze pod uwage jeden aspekt. Zakres widzenia ludzkiego oka jest mniejszy niz np. rozpietosc tonalna filmow/matryc i czasami to co widzimy, a to co mozemy pokazac to troche rozne przedzialy. Czy przy takim podziale prace Ansela Adamsa to "kreowanie swojego wyobrazenia"?

avatar_19251
2019-08-13 20:48:31
nazarr
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_11520
2019-08-13 20:49:48
jagger
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55662
2019-08-13 20:58:02
KeyToo
Zgloś do moderacji
kol. brownsville :)

W mojej ocenie nie jest ważne w którym punkcie rozwoju techniki fotograficznej się znajdujemy, czy to jest Adams czy to jest Yucel Basoglu, jeden analog, drugi cyfra, ważne jest to w kwestii kreacji na ile świadomie się oddalamy od zastanej rzeczywistości. Anselm miał takie, a nie inne możliwości kiedyś, gdyby teraz siedział przy komputerze i zrobiłby podobny obraz do tego powyżej, a następnie umieścił na Fotoferii to napisałbym to samo. Natomiast prace, które wykonywał uważam za krajobraz z krwi i kości. To samo np. Bułhak. Zgadzam się co do tego, że nigdy nie odwzorujemy rzeczywistości idealnie... chodzi raczej o kierunek działania.

avatar_6282
2019-08-13 21:07:46
brownsville
Zgloś do moderacji
@KeyToo, formulujesz wywod pod z gory zalozona teze, ze jakakolwiek roznica od tego co widzi oko tworcy krajobrazu "tu i teraz", to (jak piszesz): świadome oddalanie sie od zastanej rzeczywistości. To jest bliskie weryzmowi w fotografii i bardzo zaweza ocene takich prac.
Zeby bylo jasne, to nie neguje takiego podejscia. Nie robie zdjec krajobrazowych i moze stad takie okrojone podejscie do tematu :)

avatar_21983
2019-08-13 21:10:30
assalga
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55662
2019-08-13 21:14:34
KeyToo
Zgloś do moderacji
Dlatego napisałem w analizie, że "w ogólności są jakby dwie opcje..." dopuszczając inne możliwości. Dopuściłem tez możliwość tego, że ta praca mi się podoba. Okrojone podejście to ja mam nie tylko do krajobrazu, ale także do portretu :D

Dzięki za polecenie tak na marginesie :)

avatar_6282
2019-08-13 21:16:12
brownsville
Zgloś do moderacji
@KeyToo, piszac "okrojone podejscie" mialem na mysli siebie :)
Amen.

avatar_965
2019-08-13 21:17:42
adampa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55662
2019-08-13 21:23:02
KeyToo
Zgloś do moderacji
Nie sądzę, że masz okrojone :D Amen :)

avatar_9855
2019-08-13 21:41:21
pstryk
Zgloś do moderacji
Rozpiętość tonalna matrycy jest wiele mniejsza od tego co potrafi ludzkie oko.

avatar_4181
2019-08-13 22:19:05
osowiak
Zgloś do moderacji
Witam, chwile po wrzuceniu tego zdjęcia na Wasze oczy zrozumiałem ,że nie ten dział ale było za pózno na ten ruch a zmienić tego nie mogę już tak to już chyba tu jest. Zdjęcie jest z jednej klatki ,żadne światło nie było zmieniane ani dodawane - taki styl obróbki teraz mi odpowiada. Oczywiście zmieniłem balans barwny na wyższy ,podostrzyłem fragmenty inne rozmyłem i uzyskałem taki bajkowy obraz .Usunięte zostały ,,przeszkadzajki,, przez co moim zdaniem obraz stał się klarowny .

avatar_11137
2019-08-14 06:18:13
zbyszek2406
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2019-08-14 06:51:50
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_27257
2019-08-14 07:54:36
bryzg1961
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1170
2019-08-14 10:12:23
rafalk
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55653
2019-08-14 11:01:19
gryzzli
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2833
2019-08-14 11:21:41
marcel
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_18
2019-08-14 11:26:47
acrux aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55640
2019-08-14 11:29:49
iras
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_24527
2019-08-14 13:12:31
ewa462
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3465
2019-08-14 15:21:11
walz
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9883
2019-08-14 17:32:36
tomeq67
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55601
2019-08-14 18:01:20
hoobie
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55659
2019-08-14 20:33:36
mgregor
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_28579
2019-08-15 06:41:06
pawb72
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_24360
2019-08-15 09:21:35
sproket
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_28353
2019-08-15 10:16:40
swiatloczula77
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55616
2019-08-15 10:36:15
nowikowa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7616
2019-08-15 13:02:05
bakulok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1226
2019-08-15 22:59:41
jarekf34
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21463
2019-08-16 09:25:05
iwonek
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10884
2019-08-16 10:43:05
akrims
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10075
2019-08-16 16:56:17
toksuh
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2513
2019-08-16 19:34:38
margherita aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9429
2019-08-17 08:11:01
pofcernacy
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2019-08-18 12:01:54
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7500
2019-08-19 22:35:18
elwisek88
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2230
2019-08-21 16:57:13
nes
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_27683
2019-08-22 21:28:26
penevar
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20457
2019-08-22 21:29:54
vonbitto
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21214
2019-08-23 13:40:03
vengee
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_180
2019-08-25 14:11:23
adamix
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_11161
2019-08-26 00:02:14
toooomelo
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2204
2019-08-29 23:13:51
stroop
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4977
2019-08-30 22:50:15
brolli
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2019-09-04 18:06:34
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1934
2019-09-08 12:07:34
sandevi
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3410
2019-09-16 10:29:05
canonfan
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1445
2019-11-28 14:03:06
jacekz40 aff
Zgloś do moderacji
oceniam