wildwhisper - Całkiem Przyjemnie . . Zdjęcie 242135


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
wildwhisper - Całkiem Przyjemnie . . Zdjęcie 242135
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2019-04-11
Odsłon: 9647
Komentarzy: 61
Ocena:
Liczba ferii:128
Analiz: 1
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_19304
wildwhisper

Całkiem Przyjemnie


Kategoria zdjęcia: FAB:Dziecko






 
avatar_19304
2019-04-11 14:34:08
wildwhisper
Komentarz edytowany przez użytkownika

5 poleceń
2 nie polecam

Jestem kolejny już raz, nie tyle zmuszony, co wręcz zobowiązany wobec siebie samego do napisania analizy pod własną pracą.
Proszę jej nie traktować dosłownie jako instrukcję do czytania tej pracy i obu kadrów, ale raczej w ogóle w odnioesieniu do całej dziedziny jaką się tutaj wszyscy zajmujemy. Powyższa praca jest ku temu wystarczająco dobra, by zrobić rozprawkę np o fotografii dokumentalnej, tzn takiej, która w większej mierze opowiada o stanie faktycznym zakotwiczonym w rzeczywistości wtedy albo teraz ;)

Jak pewnie każdy tutaj, sam jestem często zaczepiany o to, czy fotografując dokumentuję czy manipuluję? W wielu przypadkach bez pytań jestem od razu posądzany o manipulację i nadużywanie Photoshopa- i słusznie :)))

Dokument czy Manipulacja?

To w duże jmierze zależy od autora. I naprawdę nie potrzeba photoshopa ani jakiejkolwiek edycji by udokumentować jakieś wydarzenie, bądź pokazać ułamek rzeczywistości, oświadczając wszem i wobec, że mają do czynienia ze stanem faktycznym, cojednocześnie możę być jużmanipulacją.Tak jest w relacjach z frontów wojen, z frontów politycznych przepychanek, ze strajków, z placów zabaw, domów rodzinnych i innych...

Moim zdaniem fotografia to manipulacja za każdym razem. Oczywiście od twórcy zależy w jakiej mierze... Ta manipulacja może kończyć się na wyborze kadru i momencie pstryku (wyrwaniem emocji, zajść, perspektywy i innych z kontekstu) i opisana "obiektywnym słowem" z konkretnej perspektywy człowieka "pstrykającego". To samo wydarzenie może być przedstawione innym wyrwanym z kontekstu "pstrykiem, i słowem "pstrykającego" mającego inną perspektywę, który wybrał inne kadry z całego wydarzenia i opisał innym słowem... później mógł edycją podkreślić wklimat przedstawianej pracy. Wszystko zależy od intencji autora.
Takjak media przestały być mediatorami pomiędzy polityką a obywatelem, tak fotograf dokumentalista często tworząc dokument może zapomnieć, albo z premedytacją od tego uciekać...i pokazywać taką rzeczywistość jaką rzekomo zastał.

Wracając do powyższej pracy. Dlaczego manipulacja?

Ponieważ jednoznacznie u widza wrażenie jest jedno. Dziecko tutaj lubi, albo przynajmniej nie ma nic przeciwko obcinaniu paznokci u stóp. Nicc bardziej mylnego!!! Ojciec fotograf, który bardzo dużo czasu spędza z własnym dzieckiem wie, że i syrop raz na sto razy zasmakuje, że od święta samo utuli się do snu, kiedy zazwyczaj potrzebuje się wtulić w ramiona. Że wyciąganie baboków z nosa, przebieranie i przewijanie, karmienie i inne dyrdymały to są miej przyjemne od PSOT i ZABAWY, aczęstonawet nieprzyjemne. I u Mojej Córeczki jest podobnie. NIe lubi. Tutaj jednak Ją wyczekałem :)))). To samo robią media politykom, ludziom publicznym...bo to jest albo milsze, albo ciekawsze dla oka...
Ojciec Fotograf postanowił wybrać z całego wydarzenia obciunania paznokci u stóp kadry przyjemne.

Dlaczego ot ym wszystkim piszę?

Otóż tym całym wywodem w analizie, chciałbym kolejny razpodkreślić jak ważnym elementem w takzwanym dokumentowaniu jest mnogość kadrów ( przynajmniej 5-8 kadrów) oraz opis. Oczywiście to w dalszej mierze moim osobistym zdaniem bez przeszkód może być manipulacja, mająca na celu wywołanie u widza konkretnych reakcji, z całą pewnością jednak dla otwartego umysłu da to szersze spektrum nad którym podobną jak ta rozprawkę można stoczyć już tylko w własnej głowie.

Z dedyjkacją dla wszystkich FOTORODZICÓW ;)))













avatar_9285
2019-04-11 10:23:26
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Żeby to moje tak chciały....
Publikuj tę historyjkę o zaufaniu i radości :)
avatar_19304
2019-04-11 14:43:44
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Zaufanie jest, radości też....ale i o marudzeniu przed w trakcie i po, nie zapominamy :))))

avatar_19263
2019-04-11 10:51:03
iso2000
Zgloś do moderacji
Moje też tak siedzą :) publikuj
avatar_19304
2019-04-11 14:42:48
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Ogólnie czy też im się tylko zdarza ;)))?

avatar_9285
2019-04-11 11:11:56
izis aff
Zgloś do moderacji
A moje krzyczą :( No ale...kiedyś zacięłam w paluszek...i teraz się boją :(

avatar_9285
2019-04-11 15:22:30
izis aff
Zgloś do moderacji
Kurcze..ta analiza odzwierciedla mój stosunek do fotografii.
Pasowałaby jak ulał, pod moja jedną fotografią, która została w pewnym sensie odrzucona, a mój odbiór swojej pracy został potraktowany jako żenujący.
Polecam uczciwie analizę i się pod nią podpisuję!
avatar_19304
2019-04-11 21:07:22
wildwhisper
Zgloś do moderacji
dzięki :)

avatar_19263
2019-04-11 15:42:07
iso2000
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Duzo zalezy od rodzica (nie mowie ze to wina rodzica ze sie dziecko drze) i podejscia do tematu obcinania paznokci.
Jesli dziecko przy pierwej probie a nawet pomysleniu o obcieciu paznokci wyczuje ze rodzic sie boi/ niechetnie to bedzie robil lub przez jedna mikro sekunde sie zawacha to juz jest po jablkach.
Dzieciaki to takie cholerne odbiorniki naszego istnienia ze czasem jest to przerazajace.

Ogolnie, moje dzieci wiedza od samego poczatku ze obcinane paznokci to zadna tragedia, wiedza rowniez ze mamy sprytna reka zrobi to szybko i bezbolesnie :) wiec jak mowie: "obcinamy pazurki" to obcinamy pazurki a nie dramaty jakies :)))

Zaciac tez mi sie zdarzylo, bo dzieciak motylka zobaczyl i drygna ostro kopytkiem. Byl placz i lament bo to naprawde boli ale odrazy czy starchu przed kolejnym "strzyzeniem|" nie bylo.
Powodzenia w obcinaniu paznokci :)

P.S. jak widze dzieci u fryzjera co dra sie w nieboglosy to krew mnie zalewa ;))))
P.P.S. Tak, tak kocham dzieci zazwyczaj medium of well-done ;))))))
avatar_19304
2019-04-11 15:50:52
wildwhisper
Zgloś do moderacji
a o fotografii coś, może dyskusja o manipulacjach w fotohgrafii ;) ???

Co do strzyżenia pazurków, i wszystkich innych zabiegów okołodziecięcych masz rację. Zależy od podejścia. Mi z reguły takie rzeczy przychodzą dość sprawnie i lekko, od momentu kiedy Laurka zrobiła a kuku temu światu. Jak upadnie to nie rozpaczam razem z Nią tylko rzucam aparat na podłogę i się razem śmiejemy, zamiast przytulać i lamentować...P.S. były momenty kiedy płakaliśmy razem.

Chciałbym jednak tę rozmowę skierować na tor okołofotograficzny :)
Wiem, żę jest z kim podyskutować bo pkt widzenia tutaj tyle co twórców i widzów razem wziętych x 2 ;))))

avatar_19263
2019-04-11 16:10:44
iso2000
Zgloś do moderacji
Jesli o manipulacjach fotograficznych chcesz posluchac to powiem tak: masz racje mozesz jedna i ta sama sytuacje pokazac na wiele sposobow ile autorow tyle odslon tego samego. ile kadrow tyle opowiesci.

Wiem rowniez ze odbiorca ma takze wiele do powiedzenia odnosnie publikowanego/do pokazania kardu.
Wiele fotografow robi zdjecia "pod publike" lub to jest od niego oczekiwane bo sie sprzedaje itd, dla manipulacji,
a sa ludzie ktorzy wybieraja zdjecia z reportarzu ktore chca pokazac a ktore chca tylko i wylacznie zatrzymac dla siebie, i to juz nie musi byc manipulacja.
(robilam reportarz, ktory zacza sie jako cudowna wycieczka w nowy swiat a skonczyl sie dramatem, to co na poczatku wbijalo lzy radosci do oczu przeobrazilo sie w ulamkach sekund w lzy rozpaczy(rowniez u mnie). Tylko mnogie "wesole" zdjecia z tego reportarzu zobaczyly swiatlo dzienne reszta jest gleboko schowana. Nie wiem czy one kiedykolwiek doczekaja sie zobaczenia przez osoby 3cie i nie mowie tu o fejsiku ale o najblizszej rodzinie.
I pod rzadnym pozorem nie uwazam tego manipulacja)
avatar_19304
2019-04-11 16:24:41
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Jeżeli opublikujesz to w kategorii dokument, w głównym bloku wiadomości jako relację z pewnego wydarzenia i nie uzasadnisz tego stosownym sprostowaniem w opisie, że oprócz śmiechu były również łzy nieradości, to będzie to manipulacja. Jeżeli będzie to z powodów rodzinnych...bo chcesz osobiście pamiętać jedno a drugiego już niekoniecznie... to insza inszość, moim zdaniem też manipulacja...sami siebie manipulujemy, ale to podpowiada nam już system obronny w walce z autodestrukcją ;))).
Jeżeli jednak przedstawiasz światu pewne wydarzenie jako mediator, albo jako ktoś kto kreuje opinię na temat wydarzenia ...to są pewne moralne zobowiązania :))))

avatar_3465
2019-04-11 18:43:16
walz
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20238
2019-04-11 18:49:22
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7410
2019-04-11 19:16:55
pato_log
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_494
2019-04-11 19:38:14
evene aff
Zgloś do moderacji
Rozkoszna ta Twoja gwiazdeczka. :)

Tekst z analizy jakby z mej głowy wyjęty ;)
Zawsze powtarzam, że dla mnie, obiektywny dokument fotograficzny, niezależnie od dziedziny, nie istnieje.
Ku zgrozie i zgorszeniu tez używam słowa _manipulacja_. :)
avatar_19304
2019-04-11 21:08:50
wildwhisper
Zgloś do moderacji
manipulacja to brzydkie słowo... można zastosować czasem zamiennie narracja ;)

avatar_494
2019-04-11 19:38:23
evene aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21972
2019-04-11 20:09:07
damianski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_5856
2019-04-11 20:17:20
ernol
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2513
2019-04-11 20:44:50
margherita aff
Zgloś do moderacji
oceniam
...a więc całkiem dobrze wyczekane te "przyjemności" ;-)
avatar_19304
2019-04-11 21:09:39
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Córeczka uczy mnie cierpliwości twórczej ;)

avatar_17873
2019-04-11 21:32:55
lipella
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2833
2019-04-11 23:28:23
marcel
Zgloś do moderacji
oceniam
avatar_19304
2019-04-11 23:37:10
wildwhisper
Zgloś do moderacji
A chociaż przez analizę przebrnąłeś?
;)))

avatar_25668
2019-04-12 04:52:09
nuta_ciszy
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2019-04-12 06:31:05
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1934
2019-04-12 06:46:11
sandevi aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7616
2019-04-12 06:58:48
bakulok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9285
2019-04-12 08:46:27
izis aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55640
2019-04-12 10:16:34
iras
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_155
2019-04-12 10:48:34
fotoferia
Zgloś do moderacji
Gratulacje ZD!

PS. Mimo potwornej manipulacji, jakiej dopuścił się Autor - na szczęście od razu się do niej przyznając
PS. Mimo zdjęcia towarzyszącego, ... bo przecież to, po lewicy to... solista (solistka)!
avatar_19304
2019-04-12 13:37:06
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Solistka, że hej... Już jest na etapie, w którym musi wszystko sama
;)))

Dzięki

avatar_19263
2019-04-12 11:24:45
iso2000
Zgloś do moderacji
oceniam
Wild, masz racje, ale niepublikowanie niektorys kadrow z jakiego kolwiek powodu nie oznacza automatycznie manipulacji.

Kurde mialam gdzies kadr pieknie pokazujacy jak z 1 kadru 3 rozne historie mozna pokazac zmieniajac tyko rodzaj kadrowania...

Fajnego tego babelka macie:)
Pozdrawiam,
avatar_19304
2019-04-12 13:35:33
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Niepublikowanie któregoś z ujęć to niemówienie całej prawdy, to moim zdaniem manipulacja informacją.
Tak jak przytaczanie słów wyrwanych z kontekstu często służy manipulowaniem opinią u widza ;)))


W każdym bądź razie Dziękujemy
To prawda trafił nam się Prawdziwy Skarb :)
pozdrawiamy

avatar_4943
2019-04-12 11:41:47
robin74r
Zgloś do moderacji
oceniam
MEGA !!!

Pozdrawiam Was Robaczki :-)))
avatar_19304
2019-04-12 13:32:07
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Dla Wujka Robina również pozdrasy ;)

avatar_9402
2019-04-12 11:50:25
pellegrino
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_965
2019-04-12 12:35:25
adampa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_24527
2019-04-12 13:42:11
ewa462
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_27401
2019-04-12 13:46:51
dajustg
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10532
2019-04-12 13:47:43
agnez
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21983
2019-04-12 13:47:59
assalga
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9339
2019-04-12 14:18:51
nadtlenek02
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
oceniam
:D
avatar_19304
2019-04-12 15:45:42
wildwhisper
Zgloś do moderacji
;)

avatar_27257
2019-04-12 15:18:50
bryzg1961
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1071
2019-04-12 15:57:37
marhaba aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_8723
2019-04-12 22:35:32
nol
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_28875
2019-04-13 04:54:05
raskolnikow
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20457
2019-04-13 06:43:45
vonbitto aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6282
2019-04-13 11:50:21
brownsville
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7400
2019-04-13 14:47:58
mariok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_180
2019-04-13 15:49:44
adamix
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2019-04-14 07:15:19
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_28579
2019-04-14 09:21:51
pawb72
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55639
2019-04-14 09:44:10
kondzio_k
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19251
2019-04-14 19:17:20
nazarr
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10075
2019-04-15 05:01:32
toksuh
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10424
2019-04-16 12:17:51
piotrekcoleman
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_29566
2019-04-17 00:14:55
gosiajurasz
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6153
2019-04-27 16:40:35
martha
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2019-05-04 08:05:45
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 0.058126211166382 seconds