. . Zdjęcie 224043


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
. . Zdjęcie 224043
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2018-06-19
Odsłon: 6901
Komentarzy: 77
Ocena:
Liczba ferii:131
Analiz: 3
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy


Kategoria zdjęcia: FAB:Inne/Otwarta






 
avatar_4341
2018-06-19 22:55:20
andrzej08 aff

2 poleceń
3 nie polecam

Zagłosowałem na tak głównie z powodu rzucenia wyzwania technice, ale potem (na nieszczęście) przeczytałem Autorski komentarz przywołujący tytuł przedstawienia. I z całym szacunkiem dla obrazu, poza strojami z innej epoki, ja tego "zapachu czasu" nie widzę. Z pewnością jest to epoka przed nadaniem Kobietom praw wyborczych - taka interpretacja różnic wzrostu postaci.
Czytając dalsze komentarze wypada zgodzić się tak z opinią @brownswille jak i @pawelpch. W tej technice granica błędu i świadomego działania jest i płynna, i trudna do uchwycenia.
Wracając do zdjęcia. Duże zdjęcie w pionie sprawia trudność w spojrzeniu na całość obrazu, a przewijanie sprawia, że uciekają nam elementy kompozycji, a szczególnie ich wzajemne oddziaływanie. Piszę o tym ponieważ jej szukam. I nie znajduję spójności. Uciąłbym ten obraz na wysokości guzika od fraka i zbudował narrację na losie bohaterki ujęcia.
Widzę też, że Autor miał podobne problemy z kontrastem jakie i ja miewam. Złapanie tego poziomu czerni żeby jeszcze była plastyczna, w tej technice, jest dużym wyzwaniem.
Pozostaję z głosem na tak, ale tylko z powodu przywołanego na wstępie.

avatar_10020
2018-06-21 22:53:46
repcak8383

2 poleceń
1 nie polecam

To jedno nie polecam, to moje. Klimat, czy nastroj - nie wiem dlaczego nie mozna po prostu uzywac ich zamiennie - tworza stylizacja+poruszenie+kontrast+swiatlo. Sa to cztery srodki wyrazu Panie Andrzeju, nie jeden i w zupelnosci wystarcza do zbudowania spojnego nastroju. Duze zdjecie w pionie ani nie sprawia mi trudnosci w spojrzeniu na calosc obrazu, ani nie uciekaja mi elementy kompozycji, ani ich wzajemne odzialywanie. Kompozycja zbudowana jest na rytmie, nie na mocnych punktach - rytm 1-2-3. Prosty rytm ulatwia w spojrzeniu na calosc, wiaze ze soba elementy i wzmacnia wzajemne odzialywanie wiec zupelnie odwrotnie, niz Pan napisal. Pisanie, ze szuka sie na takim zdjeciu kompozycji i ze jej elementy uciekaja jest kuriozalnym nieporozumieniem. Uciecie zdjecia na wysokosci guzika nic nie wnosi. Burzy kompo, ucinajac rytm. Na tym rytmie zbudowana jest narracja wlasnie, w mojej ocenie bardzo poprawnie. Co wnosi do tej narracji wysoko uniesiona meska glowa? Ta glowa wnosi wlasnie poprawna kompozycje, bez niej rytm i cale kompo ginie, glowa jest trzecim elementem rytmu. Jeszcze chcialbym kilka slow o poruszeniu i celowosci. Jesli autor napisal, ze celowo poruszyl zdjecie, czy tez zdawal sobie sprawe, ze wyjdzie poruszone ze wzgledu na trudne warunki, to czemu mam mu nie wierzyc? A nawet jesli nie bylo to celowe, tylko efekt koncowy wpisal sie w calosc, to czemu zdjecie jest z bledem, czy obarczone jakas wada skoro jest spojne? Oceniamy zawsze efekt koncowy, to co widzimy. Eksperymentowanie, szukanie, wychodzenie z szablonu, zawsze beda na plus dla kazdego fotografa, sa wyrazem swiadomego fotografowania. A przykladem takiego zagladania pod kamien jest to wlasnie zdjecie.

avatar_4341
2018-06-22 11:48:28
andrzej08 aff

0 poleceń

To nie będzie analiza.
Apeluję do Autorek i Autorów: spróbujcie tej formy wypowiedzi jaką jest analiza. Komentarze, w zdecydowanej swojej większości przemijają i gdzieś w tłumie tych "publikuj", "nie publikuj", itp. giną bezpowrotnie. Analiza zostaje. Zostaje nasz emocjonalny stosunek do omawianego zdjęcia.
Warto przed sobą samym postawić zadanie napisania takiego tekściku. I niech nikt nie opowiada już tych pierdół, że ma obojętny stosunek do własnego zdjęcia, że pokazuje je, a resztę ma w dupie. Nasza praca, nasze słowa mają dla nas samych znaczenie. Jeżeli jest inaczej - to ja jestem dewiantem - bo tak uważam.
Napisałem 118 analiz i "analiz". Dużo? Pewnie za dużo. Ponad 900 razy kliknięto polecenia tych treści za co serdecznie czytającym i klikającym DZIĘKUJĘ :)
Od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem zaprzestania tej aktywności. I klamka zapadła.
Piszcie, czytajcie, klikajcie. Niech ta forma wypowiedzi będzie żywa.
Pozdrowienia















avatar_1934
2018-06-19 21:10:00
sandevi aff
Zgloś do moderacji
teatralny ruch, ja na tak:)

2018-06-19 21:15:58
Zgloś do moderacji
dokładnie ,spektakl odbywał się nocą, był to Teatr "Kto" z Krakowa a spektakl pt: "Zapach czasu" dziekuję za głos @sandevi :)

avatar_21373
2018-06-19 21:14:45
pawelpch
Zgloś do moderacji
Dobry,, klimacior'',na tak.

2018-06-19 21:16:46
Zgloś do moderacji
Dziękuję Pawle :)

avatar_24527
2018-06-19 21:20:18
ewa462
Zgloś do moderacji
Yes :)

2018-06-19 21:21:20
Zgloś do moderacji
Dziękuję Ewa :)

avatar_6282
2018-06-19 21:47:53
brownsville
Zgloś do moderacji
Ten wspomniany "teatralny ruch" nie jest dla mnie celowym zabiegiem, a raczej wynikiem poruszenia aparatem. Czyli technicznym bledem bez uzasadnienia.
Ja na "nie".

2018-06-19 21:51:18
Zgloś do moderacji
Nie masz racji , oczywiście ,że był zamierzony to raz, chyba nigdy nie oglądałeś spektaklu na żywo ,na dworze i aktorów którzy chodzą na szczudłach. Bo oni nie chodzą a pędzą jeden krok to kilka normalnych kroków. a aparat owszem poruszał się po linii chodzenia aktorów.bo jakby inaczej???

avatar_21373
2018-06-19 22:04:57
pawelpch
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Mototypia-w erze fotografii analogowej była uważana faktycznie za błąd nawet w celowym poruszeniu aparatu...teraz jest,, sztuką przypadku''...trzeba umieć jednak wyeliminować poruszenia mało efektowne, co ciekawe każdy kto zajmuje się tego rodzaju fotografią ma swoje charakterystyczne poruszenie, oczywiście lepsze lub gorsze,jednak powinien być chociaż jeden element lub fragment obrazu zachowany w ostrości(oczywiście jak od każdej reguły są odstępstwa) .Ot i cała sztuka,Andrzej to wie najlepiej;)

2018-06-19 22:07:18
Zgloś do moderacji
:)

avatar_24527
2018-06-19 22:10:13
ewa462
Zgloś do moderacji
Dla mnie jest to oczywisty efekt zamierzony.
W takiej sytuacji sama bym sie pokusila o plynne rozmycie ruchu ;)

2018-06-19 22:14:57
Zgloś do moderacji
Przyznam się,że specjalnie na ten spektakl był użyty obiektyw Heliosa :) dał raz ,że dużo więcej światła i fotografie są robione na ISO100, stąd szum jest prawie niewidoczny ,dwa rozmywanie ruchu tym obiektywem wychodzi dużo lepiej niż jakimkolwiek innym.


2018-06-19 23:07:12
Autor
Zgloś do moderacji
Pięknie dziękuję Andrzeju za analizę. Na pewno masz rację co do kadru. Ponieważ z tą technika zaczynam dopiero eksperymentować, więc wiele pracy przede mną. I z tą czernią też prawda a tu było dodatkowo ciężko bo zdjęcia robione praktycznie w ciemności. Mam nadzieję, że kiedyś być może moje tego typu zdjęcia będą wyglądać jak Twoje :) ale do tego daleka droga. Pozdrawiam

avatar_21373
2018-06-19 23:38:29
pawelpch
Zgloś do moderacji
...ja jeszcze dodam ...biorąc pod uwagę stroje z dawnej epoki i sprzęt fotograficzny którym się wtedy posługiwano ...to tak by wtedy wyszło z całą pewnością...i dlatego napisałem na samym początku ,że jest ,,klimacior '',dobranocka.

2018-06-20 05:56:01
Zgloś do moderacji
No tak teraz myślę o tym co napisał Andrzej,że uciąłby zdjęcie na wysokości guzika od fraka, to ja zastanawiam się czy byłby zachowany klimat i co właściwie zostałoby ze zdjęcia? rozumiem,że taki kadr źle się ogląda na tak dużym powiększeniu na PE,ale inni też wstawiają podłużne kadry i jesteśmy zmuszeni do ich oglądania tak a nie inaczej. Myślę ,że co do kadru to jest tu zagwozdka ,bo to ujęcie jest takie szczere i każde cięcie choćby najlepsze chyba nie oddałoby klimatu.

avatar_4341
2018-06-20 13:12:01
andrzej08 aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Posługujemy się mistycznym i meteorologicznym określeniem "KLIMAT". A cóż to ten mityczny "klimat" oznacza? Oscara temu, kto zbuduje definicję tego obiegowego pojęcia popularnego na portalach fotograficznych.
Poruszajmy się w obszarze nastroju. I zostańmy w nastroju.
Autorze/Autorko (pozwolisz, że przyczepię się do kwestii kadrowania), a cóż wnosi do narracji ta wysoko uniesiona męska głowa? A tym bardziej do nastroju?
Spójrz na rozkład mocnych punktów teraz i po przycięciu. Tę propozycje cięcia nie traktuj jak wyrocznię - to tylko przykład - z ujęcia można wykroić różne historie. To Twoje zdjęcie, Twoja koncepcja.
Ale na (nieszczęsny) "KLIMAT" czy "NASTRÓJ" coś musi się składać, coś musi go wywoływać. Sama nieostrość wywołana ruchem tych wartości nie tworzy.

2018-06-20 15:12:03
Zgloś do moderacji
Andrzeju ale ja absolutnie nie odbieram Ci racji ,wręcz przeciwne w tej dziedzinie zapewne masz bardzo duże doświadczenie i cenię sobie Twoje wskazówki. Jednakowoż, każdy z widzów patrzy na tę fotografie po swojemu i każdy widzi w nim zapewne inną historię. Ja rozumiem,że kadr może być niefortunny ale jest już jaki jest ,autor uważał że taki kadr będzie opowiadał ową historię. No i fakt ,owego klimatu nie można określić, ponieważ wydaje mi się ,że ten "klimat" dla każdego jest to co innego, jeden będzie go czuł a drugi nie ,co zresztą codziennie obserwujemy i taką definicję bardzo trudno byłoby stworzyć. Mam jednak nadzieję,że z czasem nauczę się ów klimat pokazywać w zwięzły i zrozumiały sposób. Na to niestety trzeba czasu, myślę jednak ,że ten początek nie jest taki najgorszy :)

avatar_21373
2018-06-21 17:57:16
pawelpch
Zgloś do moderacji
oceniam

2018-06-21 17:58:23
Zgloś do moderacji
dzięki :)

avatar_6282
2018-06-21 17:59:16
brownsville
Zgloś do moderacji
Postanowilem nie wystawiac oceny. Jak trafnie ujal to Andrzej w analizie "w tej technice granica błędu i świadomego działania jest i płynna, i trudna do uchwycenia". Uwazam jednak, ze efekt widoczny na zdjeciu jest bledem i tlumaczenia Autora sa takim zaklinaniem i usprawiedliwieniem tego faktu. Oczywiscie Autor ma do tego prawo, tak jak ja mam prawo do wlasnej opinii.
Sugestia Autora, ze nigdy nie ogladalem spektaklu na zywo tylko utwierdza mnie w trafnosci mojej oceny - to typowy brak argumentow w dyskusji. Co konczy ja na samym poczatku.
Pozdrawiam.

2018-06-21 18:00:24
Zgloś do moderacji
Twoja wola Tomku :)

avatar_836
2018-06-21 18:18:41
darek_d
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20238
2018-06-21 18:23:56
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2018-06-21 19:52:52
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20457
2018-06-21 20:09:51
vonbitto aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10884
2018-06-21 20:17:09
akrims
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_743
2018-06-21 21:12:46
akci aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_965
2018-06-21 21:33:22
adampa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1945
2018-06-21 21:55:33
fosa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10020
2018-06-21 22:53:52
repcak8383
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6282
2018-06-21 23:02:43
brownsville
Zgloś do moderacji
Repcak8383, tutaj:
https://www.fotoferia.pl/photo/219440
jakos Autorce nie uwierzyles.

avatar_4341
2018-06-21 23:05:14
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
I gitara, Panie @repcak8383. Ja wielu wymienionych w Pana analizie rzeczy po prostu nie dostrzegam. Mój błąd. Obiecuję podciągnąć się w teorii.

avatar_4341
2018-06-21 23:10:40
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
I jeszcze na koniec strzelę sobie focha. A co stary jestem, wiele się emerytom wybacza: są następcy od pisania analiz. Znakomicie. Ja mogę zwolnic się z tej uciążliwej funkcji.

2018-06-21 23:23:53
Zgloś do moderacji
Andrzej absolutnie nie ma wybacz, focha możesz strzelać ale ja wszystkie twoje analizy czytam i analizuję :) więc nie bądź obrażalski i pisz je dalej :) A stary to jest pies :) Ty jesteś w dojrzałym wieku :)))

avatar_11260
2018-06-21 23:12:52
alekoz
Zgloś do moderacji
oceniam


2018-06-21 23:21:25
Autor
Zgloś do moderacji
A ja jako autor tego zdjęcia bardzo dziękuję i za tę drugą analizę, ponieważ dopiero teraz wiem ,że jednak dobrze skadrowałam zdjęcie. To co zaproponował Andrzej czyli cięcie na wysokości guzika też do mnie nie przemawiało o czym już pisałam. Jednak chylę czoła bo w tym względzie jestem jeszcze laikiem, choć nie do końca. Zarzucono mi bowiem błąd a nie celowość zrobienia takiego zdjęcia. Wyjaśniam więc ,żeby nie było wątpliwości. Spektakl odbywał się o godzinie 23.00 a o tej porze jest po prostu ciemno ,szłam ze świadomością ,że na pewno nie zrobię pięknych ostrych ujęć, chwyciłam się więc pomysłu celowego ich rozmazywania. Reflektory owszem od czasu do czasu świeciły lub migały ,wykorzystywałam je wtedy do zbudowania przede wszystkim cieni. Celowo też aparatem poruszałam po linii poziomej lun pionowej co też dawało ciekawe efekty. Na dowód tego mogę obiecać ,że na pewno pokażę jeszcze w Inferii takie ujęcia , gdyż mam ich jeszcze sporo. Być może wtedy udowodnię ,że moje działanie było świadome i celowe a nie jak mi się zarzuca było przypadkiem i błędem, bo nim nie było.

avatar_4341
2018-06-21 23:31:02
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
Autorko, wystarczy tych analiz. Sprawdź ile ich napisałem. Dość. A jeżeli wygląda to na obrażanie się - a niech sobie wygląda jak chce. Moja aktywność w tym względzie wyczerpała się.
Jest tutaj całe mnóstwo mądrych, zdolnych, wykształconych i doświadczonych Ludzi. Niech dadzą coś z siebie. Ja swoje zrobiłem.

2018-06-22 05:12:24
Zgloś do moderacji
:(

avatar_8117
2018-06-21 23:57:00
ame_agaru
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1934
2018-06-22 00:26:04
sandevi aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_5856
2018-06-22 08:47:53
ernol
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10059
2018-06-22 10:46:09
sebastianplonka
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1068
2018-06-22 11:14:56
pozytywka
Zgloś do moderacji
oceniam


2018-06-22 11:54:48
Autor
Zgloś do moderacji
Ja jestem ciekawa czy jest w GN jakaś praca z o prawie 3 analizach :)) pisze prawie bo Andrzej napisał ,że to nie analiza ale jednak jest w jej miejscu , no i ja trochę Andrzeja rozumiem. Powiem tak w swoim imieniu bo nie mogę wypowiadać się za innych ,postaram się Ciebie nie zawieść. Jeśli będę miała coś do powiedzenia i będzie to dłuższe niż trzy linijki to postaram się żeby to była analiza . W każdym razie ja chylę czoła dla Twojej pracy. Pozdrawiam

avatar_24527
2018-06-22 12:02:49
ewa462
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_27683
2018-06-22 12:52:18
penevar
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3472
2018-06-22 18:12:45
adestroyer
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7410
2018-06-22 19:48:24
pato_log
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10020
2018-06-22 20:38:17
repcak8383
Zgloś do moderacji
Repcak8383, tutaj:
https://www.fotoferia.pl/photo/219440
jakos Autorce nie uwierzyles.

Nie uwierzylem, a jakże!

avatar_11130
2018-06-22 23:49:15
puszek
Zgloś do moderacji
oceniam


2018-06-23 06:00:16
Autor
Zgloś do moderacji
Ja chciałam wszystkim serdecznie podziękować za te złote gwiazdeczki .Dziękuję pięknie.

avatar_10059
2018-06-23 10:43:23
sebastianplonka
Zgloś do moderacji
_"Ja jestem ciekawa czy jest w GN jakaś praca z o prawie 3 analizach(...)"_

Pewno, że były takie ;) NP:
https://www.fotoferia.pl/photo/217793
https://www.fotoferia.pl/photo/72799

2018-06-23 18:57:28
Zgloś do moderacji
dzięki chętnie poczytam :)

avatar_10424
2018-06-24 10:11:29
piotrekcoleman
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_515
2018-06-24 11:58:41
keni
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3465
2018-06-25 16:15:12
walz
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_15903
2018-06-25 22:07:48
kuroineko
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_24769
2018-06-27 16:09:31
piternow
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_27980
2018-06-28 12:58:11
ilinataneva
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6599
2018-06-28 21:48:22
ambiaso
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19141
2018-07-10 09:26:45
konczako
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1260
2018-07-21 17:56:41
scots aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_13611
2018-07-25 16:59:27
szarada
Zgloś do moderacji
oceniam


2018-07-25 21:54:05
Autor
Zgloś do moderacji
Jeszcze raz dziękuję za oceny, pozdrawiam wszystkich oceniających.

avatar_10085
2018-07-25 22:14:05
meczata
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2064
2018-08-01 14:15:43
imbir
Zgloś do moderacji
oceniam


2018-08-05 09:39:46
Autor
Zgloś do moderacji
Pięknie dziękuję za umieszczenie mojej fotografii w Galerii Wysokiej, zupełnie się tego nie spodziewałam :) jest to dla mnie wielkie wyróżnienie. Jeszcze raz dziękuję.

avatar_9402
2018-08-05 09:45:31
pellegrino
Zgloś do moderacji
oceniam
Gratuluję Ewo!

2018-08-05 09:46:43
Zgloś do moderacji
Ślicznie dziękuję :)

avatar_10936
2018-10-27 08:22:29
illuusio
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1355
2018-10-27 18:01:41
iceflower
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7400
2018-10-27 18:40:16
mariok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19251
2018-10-27 22:37:07
nazarr
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_8450
2018-10-31 02:35:25
slicar
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3379
2018-11-01 21:58:45
jerzy
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1879
2018-11-01 22:46:24
kajar
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2018-11-11 11:06:53
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 0.067268133163452 seconds