karol_nienartowicz - Bałtyk. znalezione na brzegu po większej fali. Gdańsk, kwiecień 2014.. Zdjęcie 123616


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
karol_nienartowicz - Bałtyk. znalezione na brzegu po większej fali. Gdańsk, kwiecień 2014.. Zdjęcie 123616
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2014-07-14
Odsłon: 3558
Komentarzy: 42
Ocena:
Liczba ferii:54
Analiz: 1
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia -
Format zdjęcia -
avatar_9452
karol_nienartowicz

Bałtyk


Kategoria zdjęcia: FAB:Krajobraz



znalezione na brzegu po większej fali. Gdańsk, kwiecień 2014.


 
avatar_7411
2014-07-15 09:40:47
paintitblack

6 poleceń
3 nie polecam

Sam kiedyś zastanawiałem się nad fotografowaniem wschodów i zachodów na wysypiskach śmieci. Z góry można jednak przewidzieć, że taki temat nie spotkałby się z uznaniem wśród fotografów krajobrazu. No bo jak to?!? - przecież krajobraz powinien pokazywać piękne widoki...

Jasne, że tak, sam kocham oglądać widokówki i od czasu do czasu popełniam tego typu fotografie, ale moim zdaniem krajobraz w ujęciu naturalistycznym zamiast naturalnego, poprzez swoją kontrastowość, zestawienie piękna i rozkładu, zyskuje moc o jakiej pisał Kilimandżaro. Patrząc na to zdjęcie w pierwszej chwili nie jesteśmy w stanie zakwalifikować go do żadnej kategorii, w moim odczuciu burzy sposób myślenia widza, wywołuje sprzeciw, a jednocześnie zaciekawienie. Dodanie go w kategorii krajobrazu wzmaga jeszcze to wrażenie. Dlatego właśnie mz praca jest warta uwagi i warto się nad nią chwilę zastanowić. Nie twierdzę, że podoba mi się widok zwierzęcych zwłok na plaży, ale fotografię doceniam.

Pomijam kwestie techniczne, sam bym może inaczej kadrował, ale w tym "krajobrazie" akurat nie jest to najważniejsze.



avatar_7411
2014-07-15 08:34:04
paintitblack
Zgloś do moderacji
świetne

avatar_656
2014-07-15 08:49:56
yossarian
Zgloś do moderacji
Mój odbiór jest z goła odmienny... Owszem, jest inaczej. Ale czy martwe, napuchnięte zwierzę w roli sztafażu (bo sądząc po tytule, to raczej nie temat zdjęcia)to właśnie jest to "inaczej", którego szukamy, chcąc w oryginalny sposób pokazać zachód nad morzem..? Cóż... Jak dla mnie mocne NIE.

avatar_5090
2014-07-15 09:25:24
chojer aff
Zgloś do moderacji
Lubię zdjęcia, które zapadają w pamięć. Lubię również nowatorskie podejście do oklepanych tematów i schematów. Powyższa fotografia spełnia oba te warunki. Rola martwego psa w roli sztafażu jest mocno dyskusyjna, ale dzięki temu obraz mocno oddziałuje na odbiorcę (przynajmniej na mnie). A przecież chyba oto właśnie w sztuce (nie tylko w fotografii) chodzi - żeby oddziaływała na odbiorcę, prawda?

avatar_656
2014-07-15 09:35:48
yossarian
Zgloś do moderacji
Zgadzam się - generalnie o to właśnie chodzi, by działało na odbiorcę. Sęk w tym, że według mnie nie tylko o to. A tutaj jest - znowu według mnie (co podkreślam) tylko to.

avatar_54
2014-07-15 18:09:01
skoia
Zgloś do moderacji
ode mnie też tak. Pomijając kwestie podniesione w analizie - dla mnie z tego zdjęcia przebija po prostu spokój, nie jest wulgarne jak można by się spodziewać przy takim temacie - jest spokojne, daje do myślenia, zapada w pamięć.
avatar_9452
2014-07-15 18:35:17
karol_nienartowicz
Zgloś do moderacji
I tak się nie przebije, bo lud woli po raz pińcetny cyprysy na pofalowanej łące.

avatar_142
2014-07-15 18:36:35
matewski
Zgloś do moderacji
mocne.

avatar_7616
2014-07-15 21:57:28
bakulok
Zgloś do moderacji
Lud ma dużo problemów na codzień, dlatego nie chce niespokojnych obrazów oglądać. Lud woli takie spokojne widoczki, które to wlewają w organizm optymizm. Ludzie unikają spraw mało miłych, które jednak się dzieją wokół nas naprawdę, jak śmierć, głodowanie, chorowanie, kalectwo, i wiele jeszcze tego przykładów można wyszczególnić. Ludzie udają że tego nie ma, albo nie chcą o tym wiedzieć, a takie sprawy są nieodłączne w naszym życiu. Osobiście jestem w tej grupie ludu. Dlatego zdjęcie mi nie odpowiada.

avatar_294
2014-07-15 22:29:59
banbig
Zgloś do moderacji
naturalny przekaz i ładnie zrobiony, oczywiście za!!!

avatar_10556
2014-07-16 19:48:14
qubakpl
Zgloś do moderacji
Zgadzam się w 100% z kilimanjaro

avatar_423
2014-07-16 22:33:00
dzikie_wino aff
Zgloś do moderacji
Jak ta fota wyląduje w ciemni to ja mam dość...

Dla kogo jest ten portal? Dla pozamykanych krawężników? Myślałem, że jesteśmy fotografami tutaj.


"zanim mi w miejsce pięciolinii
wyznaczą linię krawężnika
a tam gdzie moja jest muzyka
zainstalują swoje hymny
zanim się wiara w nieskończoność
o szlaban potknie i przewróci
a wiara co się lubi kłócić
zamieni w dyskusyjne grono
nim jeszcze wszystko to się stanie
na klucz się zamknę w fortepianie
i choć to miejsce trochę ciasne
zasnę..."

avatar_29
2014-07-16 23:10:27
fproject aff
Zgloś do moderacji
oceniam
dziki, a jak ta fota wejdzie to ja mam dość ... i co teraz?

avatar_513
2014-07-16 23:17:46
arturs
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
oceniam
pozostawiam bez komentarza. To moja subiektywna ocena tej fotografii. I tyle. Pozdrawiam i rozumiem, wszystkie za i przeciw.

avatar_10456
2014-07-16 23:18:45
iwa1976
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
oceniam
Przełamywac konwenanse, jest milion zdjec z pieknymi widokami z plazy, mewami itp.. pieknosciami, oczywiscie podobaja mi sie takie ale troche mozna sie znudzić.

avatar_9452
2014-07-16 23:24:09
karol_nienartowicz
Zgloś do moderacji
To tylko internetowa galeria fotograficzna, nie ma co podnosić sobie nawzajem ciśnienia.

avatar_29
2014-07-16 23:30:02
fproject aff
Zgloś do moderacji
Ale jak tak nie na poważnie:) warto czasem podyskutować ostrzej. To nie jest nowa fota. Tu bywały juz śmieci w pięknym krajobrazie, teraz jest zdechły pies? i co dalej? martwy człowiek? fotografia krajobrazu widzę zjada swój własny ogon.

avatar_10456
2014-07-16 23:32:01
iwa1976
Zgloś do moderacji
A czy autor przytaszczył sam tego psa czy zastał taki własnie krajobraz?
avatar_9452
2014-07-16 23:38:43
karol_nienartowicz
Zgloś do moderacji
Mam go zawsze w bagazniku i jak warunki są niedostatecznie ciekawe to rzucam ścierwo na plażę.

avatar_10456
2014-07-16 23:47:29
iwa1976
Zgloś do moderacji
A to była riposta do fproject, bo widze, co pod zdjeciem jest napisane, ech duzo emocji wzbudziło i sie juz miesza hehe

avatar_7411
2014-07-17 08:51:13
paintitblack
Zgloś do moderacji
@fproject - nie jestem przekonany, czy można to w ogóle nazwać fotografią krajobrazową, dla mnie nadanie tej właśnie kategorii jest głównie zabiegiem zwiększającym oddziaływanie na widza.

Podobne zdjęcia już były, ale moim zdaniem warto je promować (ale nie wszystko jak popadnie) bo mają szansę na zmianę sposobu postrzegania fotografii przez odwiedzających takie strony jak FF. W dzisiejszych czasach ludzie, tak jak pisał bakulok, nie lubią oglądać niepopularnych tematów, wolą piękne, wymuskane obrazki. Warto się zastanowić czy pokazując je nie opisuje się świata tylko z jednej perspektywy. Trochę mi się kojarzy z relacją z MŚ: http://tnij.org/wynikims Wygrywamy, jest fajnie...

avatar_2660
2014-07-17 14:43:54
damdam
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_656
2014-07-17 16:59:24
yossarian
Zgloś do moderacji
Czyli jednak GN, a sądząc po ocenach, to może i GW w perspektywie. Ok. Taki werdykt i trzeba go przyjąć z pokorą. W końcu, gdybyśmy się nie różnili, naprawdę można by powoli gasić światło. Czerni oczywiście nie dam, bo w moim odczuciu nie ma podstaw. Brązu też nie, bo moim, SUBIEKTYWNYM zdaniem, zdjęcie dobre nie jest. Pozostawię bez oceny.

Odnosząc się natomiast do komentarza Dzikiego (przepraszam Autorze za off-top, ale muszę)...

Jako "pozamykanego krawężnika", bo przecież nie Fotografa, cholernie irytuje mnie, kiedy ktoś w sposób nie znoszący sprzeciwu uzurpuje sobie monopol na określanie, co jest "oryginalne", "nowatorskie", "lepsze", "WARTOŚCIOWE", a co jest "oklepane", "sztampowe", "banalne", mówiąc krótko - "ŁATWE I TANIE". I kiedy ów znawca sztuki następnie, w poczuciu swej nieomylności, traktuje innych niezbyt elegancko.

Doskonale wiesz Dziki, że ocena, czy to zdjęcie jest superfantastyczne i przełomowo-nowatorskie, czy zwyczajnie słabe, to nie kwestia ZNAWSTWA, tylko całej masy SUBIEKTYWNYCH, indywidualnych odczuć odbiorcy. To nie kwestia posiadania lub nie posiadania wysublimowanej wrażliwości, tylko kwestia różnych wrażliwości.
Jak dla mnie - bez wartościowania, która z tych wrażliwości jest lepsza, a która gorsza.

Podsumowując, choć nie podoba mi się to zdjęcie i wywołuje we mnie jednoznacznie negatywne odczucia ROZUMIEM, że komuś może się podobać, kogoś nurtować etc. ZROZUM i Ty. I dopuść możliwość istnienia innych (nie gorszych - INNYCH) racji, niż Twoja. Bo trochę się z tym tekstem o krawężnikach chyba zagalopowałeś.

I żeby była jasność - ja wiem, że są miliardy zdjęć pt. "zachód słońca nad Bałtykiem". I też mi w 99,99% bokiem wychodzą. Ale wpienia mnie, gdy cały krajobrazowy dorobek wrzuca się do takiego jednego wora, by postawić w opozycji do niego taką jak powyższa fotografię i piać na jej cześć, jaka jest nowatorska, a jaki ten landszaft cały miałki i "wymuskany". To duże uproszczenie. I - jak każdy taki zabieg - mocno krzywdzące. Tyle.

Raz jeszcze sorry za przydługi wywód.

Pozdrawiam.

avatar_774
2014-07-17 18:39:29
jacekd
Zgloś do moderacji
oceniam
Piękno i brzydota siedzą obok siebie.

avatar_9883
2014-07-17 19:01:26
tomeq67
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_36
2014-07-17 19:34:42
roman_hudzik
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6141
2014-07-18 12:06:10
rainer
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2014-07-18 12:16:11
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2014-07-18 22:17:58
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_142
2014-07-19 00:55:03
matewski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9232
2014-07-19 03:25:21
fantomass
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2276
2014-07-19 14:27:34
milosz
Zgloś do moderacji
oceniam
znam, takie zdjęcia się pamięta

avatar_423
2014-07-20 17:16:09
dzikie_wino aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
oceniam
@yossarian - weź jeszcze raz przeczytaj to, co ja napisałem, a potem to co Ty na to odpowiedziałeś. Tak na spokojnie. I powiedz mi wtedy czy ja w swoim komentarzu napisałem choćby 5% tego, co mi włożyłeś w usta? Szlag Cię trafił bo przeczytałeś słowo krawężnik, rozumiem, że ciśnienie... Ale ów krawężnik nie dotyczył ludzi tylko ograniczeń. Równie dobrze mogłem napisać "szlabanów". Ale, że odpowiedni cytat miałem, to poszedł krawężnik. Nie chce mi się polemizować nawet ani tym bardziej przepraszać, bo napisałeś epistołę na podstawie błędnego założenia. Ergo całość w odniesieniu do mnie też jest błędna.


"Janek, nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Pewex`ami. Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?"

avatar_2204
2014-07-20 22:52:00
stroop
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_341
2014-07-21 11:50:26
pawello91 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_113
2014-07-21 15:41:48
hix aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Jeśli ująć tą odsłonę w kategoriach krajobrazu,to jest to obraz delikatnie mówiąc mocno "średni" w moim przekonaniu. Pozostawiając z boku kwestię sztafażu,to przede wszystkim jest nieciekawie technicznie i pod względem warunków i to na pewno nie podlega dyskusji. Mylę się? Chyba nie...
Nie brałbym pod uwagę powyższego gdyby obraz znalazł się w innej kategorii (gdzie osobiście widzę jego miejsce i nie mam wtedy zastrzeżeń). Jeśli zaś ma być to krajobraz w imię "inności" i chciałby być "krajobrazem" dobrym,to niech nosi cechy takowego, a nie tylko wyróżnia się zwłokami na pierwszym planie.pozdr

avatar_2687
2014-07-21 17:21:56
jakubprzybyla
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1445
2014-08-09 21:52:45
jacekz40 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_5993
2014-10-09 09:48:12
prochaina
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20238
2016-08-13 21:08:36
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10059
2016-12-20 15:57:28
sebastianplonka
Zgloś do moderacji
oceniam

Nie publikuj ponieważ ... (2)
avatar_1563
2014-07-16 17:59:03
radek
  • Realizacja tematu

avatar_29
2014-07-15 20:37:37
fproject
  • Realizacja tematu


This page was created in 0.075886011123657 seconds