Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
2016-08-07 08:00:37
panthomas
|
To bardzo oryginalna forma fotografowania z powietrza. W epoce dronów chyba odchodzi do lamusa. Możesz coś napisać o sterowaniu platformą pod aparat i rodzaju latawca (flow form, czy może sztywny). Ja kiedyś eksperymentowałem z Cody'm. Publikuj.
![]()
|
2016-08-07 10:58:19
fotonmatic
|
|
|
![]() |
2016-08-07 13:27:01
panthomas
|
Dziękuję za odpowiedź. Latawcami zajmowałem się dużo i długo. Uszyłem między innymi kilka typu NASA 5 o pow. do 7 m kw., z których 5 metrowe świetnie służyły mi do zabawy na plaży. Do wózków buggy nie wykorzystywałem. Kilka flow formów i parę typu Cody w klasycznej formie również. Właśnie te ostatnie uważałem za najbardziej stabilne dla potrzeb KAP. Aparaturę 4 kanałową Hitec Focus 4 wykorzystuję do rekreacyjnego latania Piperem J-3 Cub, RWD-5 bis z silnikami 4 ccm i innymi, typowo modelarskimi. Ostatnio rzadko. Pozdrawiam.
![]()
|
2016-08-07 13:59:24
fotonmatic
|
|
|
![]() |
2016-08-07 13:43:21
nazarr
|
|
|||
![]() |
2016-08-07 14:02:40
mariusz_je
|
|
|||
![]() |
2016-08-07 14:04:46
zbigniewmalecpl
|
|
|||
![]() |
2016-08-07 14:16:43
panthomas
|
oceniam
![]()
Cody'ego holowałem przeważnie późnym popołudniem wieczorem w środkowej Polsce w trakcie wyjazdów urlopowych (na Pomorzu wiatr jest zbyt dynamiczny). Przy ziemi, gdzieś do 100 metrów, całkowity bezruch powietrza i faktycznie trzeba przez to przebrnąć. Powyżej zaczyna równo ciągnąć i skrzynia idzie w górę jak balon, po czym stoi jak drut na kilkuset metrach (zależy ile holu na kołowrocie). Termika, związana z wcześniejszą porą, nie służy stabilnym lotom. Latawiec przechodzi nad głową i zaczyna szybować luzując hol. Na termice bawiłem się natomiast szybowcami, począwszy od tych klasy F1-A. Późne popołudnie może być dobrą porą dla KAP z uwagi na cienie nadające płaskiej topografii pożądanej plastyczności.
![]()
|
2016-08-08 00:44:45
fotonmatic
|
U mnie na poludniowym wschodzie pod wieczor zwykle flauta, a termika podwiewa" klapy " dodatkowo zmniejszając kąt natarcia o dziwo rano latalem przy zupelnej ciszy przy ziemi. Mam 300 metrów linki bo taki jest zasieg wifi. Te cody to samorobki czy jakieś gotowe? Jak Cody znosi nadmierny wiatr? W delcie zrobilem DS i zmniejsza powierzchnię proporcjonalnie do siły wiatru. Mam tez delte Connye ale jest niestabilna na tyle, że nigdy nie zaryzykowałem straty aparatu.
|
|
![]() |
2016-08-07 15:11:01
panthomas
|
Wszystkie latawce i modele wykonywałem samodzielnie od podstaw, korzystając jedynie z planów lub kalkulatorów do latawców typu Nasa (bryty i linki uzdowe - 36 szt.). Cody źle znosi silny, ale przede wszystkim nierówny wiatr. Przy silnym trzeba przeprowadzić korektę uzdy. Niekiedy w takich warunkach stosowałem spadochron stabilizujący o pół przepuszczalnej czaszy wykonany, nomen omen, z tkaniny prawdziwego spadochronu hamującego. Blisko ziemi, przy większej turbulencji w warunkach wietrznych, bywa nerwowy. Wysoko, w warunkach laminarnego przepływu, uspokaja się. Oczywiście cały czas mowa o replice klasycznego latawca Cody'ego, posiadającego dodatkowe powierzchnie nośne poza skrzynią o charakterystycznym wzniosie. Zwykły dwukomorowy latawiec skrzynkowy jest łatwiejszy do opanowania i może być podpięty jednopunktowo (mowa o uździe, bo jeden i drugi są oczywiście jednolinkowe). Te mają nieco mniejszy udźwig, ale 2 metry kwadratowe (w rzucie) na podwieszenie z kotem wystarczą. Obrońcom zwierząt wyjaśniam, że tego rodzaju praktyki stosowałem jedynie we wczesnej młodości wyłącznie z ochotnikami. :) Żaden nie poniósł uszczerbku fizycznego.
![]()
|
2016-08-07 15:17:07
fotonmatic
|
|
|
![]() |
2016-08-07 15:14:38
sebastianplonka
|
|
|||
![]() |
2016-08-07 15:43:47
panthomas
|
W praktyce modelarskiej powszechnym jest zabudowanie na pokład kamer. O próbach wykorzystania w celu rejestracji obrazu z powietrza klasycznych aparatów fotograficznych nie słyszałem, ale jest to oczywiście możliwe. Polecałbym jednak model silnikowy dający większą swobodę operowania wysokością i długotrwałością lotu. Ciężar aparatu nie jest dużym ograniczeniem. Kluczowym pozostaje jednak dobór modelu o właściwych dla dodatkowego obciążenia osiągach.
|
|||
![]() |
|
||||
![]() |
2016-08-07 17:17:12
nazarr
|
|
|||
![]() |
2016-08-07 18:05:28
akrims
|
|
|||
![]() |
2016-08-07 20:33:34
martha
|
|
|||
![]() |
|
||||
![]() |
2016-08-07 21:07:01
klisha
|
|
|||
![]() |
2016-08-07 21:19:05
pofcernacy
|
|
|||
![]() |
2016-08-07 21:59:28
therek
|
|
|||
![]() |
2016-08-08 08:43:41
meczata
|
|
|||
![]() |
2016-08-08 11:33:08
hubik
|
|
|||
![]() |
2016-08-08 18:15:29
spd
|
|
|||
![]() |
|
||||
![]() |
|
||||
![]() |
2016-08-09 16:25:39
agja11
|
|
|||
![]() |
2016-08-10 22:10:26
111966
|
|
|||
![]() |
2016-08-10 22:54:11
pawelpch
|
|
|||
![]() |
2016-08-12 17:25:49
afoto1
|
|
|||
![]() |
2016-08-22 21:29:55
rainer
|
|
|||
![]() |
2016-08-24 14:33:28
mariok
|
|
|||
![]() |
|
||||
![]() |
2017-01-03 11:36:11
sokol_lukasz
|
|
|||
![]() |
2017-01-28 19:16:08
damianski
|
|
Copyright © 2025 fotoferia.pl