Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
2013-05-02 21:02:34
hagall
|
|
|||
![]() |
Czy ktoś na tym portalu potrafi dokonać obiektywnej analizy obrazu fotograficznego? Tak wiecie... Warstwa semantyczna, i po kolei zabiegi warsztatowe, które mają uwypuklić temat/obiekt i uprościć kadr. Bo później mi przychodzą na warsztaty takie dupy wołowe, co na zdjęcie http://25.media.tumblr.com/4fd79c3d2fc693a547ca9f27c6be2709/tumblr_mlm91h4Lik1qe0lqqo1_1280.jpg mówią, że im się nie podoba...............
![]()
|
2013-05-02 22:15:50
dzikie_wino
|
|
||
![]() |
2013-05-02 22:20:38
significa
|
|
|||
![]() |
2013-05-03 12:16:33
bakulok
|
Wszystko wskazuje z treści wypowiedzi że prowadzisz warsztaty fotograficzne. Jestem typowym amatorem, i fota mnie się nie podoba, wiadomo że jest to mój odbiór subiektywny a nie obiektywny. Z lewej biało z prawej czarno, kompozycyjnie nijako, może ewentualnie jako reportaż, ale jak dla mnie to za mało. Nie wszystkim muszą się wszystkie prace podobać, i nie ma to znaczenia że również tych co uczą innych, nauczyciele innych zapewne wiedzę mają, a w zasadzie powinni mieć dużo większą, niż my amatorzy, ale prace muszą docierać do tych co je oglądają bez względu na to jaką mają wiedzę fachową. Chyba że ma to być sztuka dla sztuki, ale to chyba nie ten portal.
![]()
|
2013-05-04 22:12:34
dzikie_wino
|
|
|
![]() |
2013-05-03 18:16:41
wlodzimierz_abramczyk
|
|
|||
![]() |
2013-05-04 12:38:39
slicar
|
Za Bakulokiem. Mam czasem wrażenie, że z fotografią to jest tak, że zaczynamy od prostoty i mamy słabe zdjęcie, potem stosujemy coraz to nowe, bardziej skomplikowane i przemyślane zabiegi, aż dochodzimy do zdjęcia wybitnego które jest genialne przez PROSTOTĘ. My amatorzy po prostu nie umiemy odróżnić prostoty od PROSTOTY. Nie będę głosował.
|
|||
![]() |
Kobieta na zdjęciu jest znaną wizażystką... Jako, że nazwisko ma niezwykle wprost biblijne to często zawracają się do niej - patrz tytuł.
|
||||
![]() |
2013-05-05 11:42:13
wlodzimierz_abramczyk
|
|
|||
![]() |
2013-05-05 18:37:58
jwysocki
|
|
|||
![]() |
2013-05-05 22:52:57
froda
|
|
|||
![]() |
2013-05-05 23:04:12
significa
|
|
|||
![]() |
2013-05-06 09:13:39
prochaina
|
oceniam
![]()
Niestety nie widzę tej relacji między bohaterami, o której pisze froda, dla mnie to bardziej tak, jakby Autor chciał sfocić kobitę, ale jakiś koleś z tyłu wszedł w kadr :)
Niemniej cięcia i kontrasty budują przyjemny klimat:) ![]()
|
2013-05-06 11:58:56
dzikie_wino
|
To, że Ty i ja nie widzimy tej relacji, absolutnie nie oznacza, że Froda lub ktokolwiek inny nie może jej dostrzec. I wcale nie znaczy to, że błądzą i jej (relacji) tam nie ma - tylko, że my zbudowaliśmy sobie inną opowieść w oparciu o te same przesłanki. Z tym, że ja przesłanek miałem więcej, bo widziałem scenę i wiem czemu nacisnąłem spust migawki. Zdjęcie miało na celu szybkie okazanie zgromadzonym przy kawiarnianym stoliku, że fotografować można bez autofocusa, z pomiarem ekspozycji wyssanym z palca i bez patrzenia na matówkę. Koleś nie wszedł w kadr bo siedział przy następnym stoliku, jako i uwieczniona Karolina, która bodajże kruszy w tym momencie ciasteczko bądź mnie serwetkę. Czy zdjęcie zasługuje na brąz? Nie... Ani na srebro, ani na złoto również. Ale może zasługuje na wymianę myśli, poglądów, spostrzeżeń, parę offtopów. Niczym "Taniec z gwiazdami".
|
|
![]() |
2013-05-06 12:10:48
prochaina
|
No spoko, każdy ma prawo widzieć co innego :)
Co do wymiany myśli i poglądów to jest to dobra okazja i mam pytanie - myślisz, że gdybyś użył światłomierza i spojrzał na matówkę to byś inaczej wykonał to ujęcie? Np. Karolina byłaby jaśniejsza albo pana z tyłu nie byłoby w kadrze? ![]()
|
2013-05-06 13:57:27
dzikie_wino
|
|
|
![]() |
2013-05-06 17:52:31
krzytrojan
|
|
|||
![]() |
2013-05-11 23:39:57
ostry
|
|
|||
![]() |
2014-03-09 13:25:08
yossarian
|
|
|||
![]() |
|
||||
![]() |
|
||||
![]() |
|
||||
![]() |
|
Copyright © 2025 fotoferia.pl
Zacznę od analizy formalnej zdjęcia:
autor i miejsce wykonania-nieznane
kategoria :człowiek
elementy towarzyszące: czarna ramka odcinająca od białego tła i podtytuł autora "dobre cięcie to lek na ciasnotę umysłów" podpowidający nam jakim głównym zabiegiem technicznym autor wzbogaca swój przekaz.
Kompozycja ukośna,dynamiczna i zamknięta poprzez wspomnianą czarną ramkę sprawiającą podwójna rolę - odcinającą fotografię od tła oraz ograniczającą temat do relacji między dwoma postaciami.
Perspektywa żabia podkreślająca znaczenie kobiety na obrazie. Zdjęcie sprawia wrażenie spontanicznej relacji chwili,bez pozowania.
Kompozycja barwna-czerń i biel skupiająca temat na obiektach osobowych umieszczonych centralnie na obrazie.
Brak artystycznych udziwnień,brak możliwości dokładnej analizy poszczególnych elementów obrazu:zarysy postaci,prawa strona kobiety jest zaledwie czarną plamą z której wyłania się zarys jej włosów - stanowi o oszczędności środków wyrazu użytych przez autora,wskazuje główny i jedyny temat przekazu.
Analiza tematyczna:
Użyte formalne środki wskazują na ogólną,bardziej filozoficzną niż konkretną relację między kobietą i mężczyzną na fotografii.
Analiza ogólna:
Młoda kobieta na pierwszym planie i zarys męskiej głowy na dalszym,bez możliwej analizy otoczenia skupiają uwagę na relacji między nimi.Kobieta sprawiająca wrażenie rozbawionej,prowadzącej swobodną pogawędkę z kimś spoza planu i całkowicie nieświadoma istnienia mężczyzny z tyłu.A jednak jej poza i zabawa palcami(cięcie intrygujące,zwracające uwagę właśnie na ten element) zgłasza gotowość do flirtu.W tle głowa mężczyzny odwrócona,postawa pasywna,nieobecna,umieszczona na dalekim planie poza GO w zderzeniu z sylwetką kobiety jest mniej ważna.Można uznać,że zamiarem autora było stworzenie miedzy nimi relacji,właściwie jej zamiar.Mogę wyobrazić sobie,ze oboje siedzą przy kawiarnianym stoliku i jeszcze nie wiedzą ze coś się między nimi wydarzy a inicjatorem relacji będzie kobieta,to ona ustali reguły tej gry...W tym kontekście może to mieć szerszy wymiar społeczny opowidający o relacjach damsko-męskich.Jest to bardziej wizja autora niż obraz rzeczywistej sytuacji.Stąd też kategoria człowiek a nie np.reportaż.
Ocena obrazu:
Wartością fotografii jest jej prowokacyjność poprzez niedopowiedzenia uzyskane np.cięciami,zmuszające widza do uruchomienia wyobraźni.Kompozycja barwna BW mocno ograniczająca temat.Właściwe zrozumienie świadomych intencji autora nigdy nie jest łatwe,w tym przypadku język komunikacji wydaje mi się prosty i czytelny.Użyte środki wyrazu i zabiegi techniczne (cięcia,światło i ostrość itd) nadają fotografii nieskomplikowaną wymowę i podpowiadają jej interpretację.Zwraca uwagę prostota i oszczędność środków a jednocześnie duża ekspresja.Obraz spełnił moim zdaniem swoją rolę również w znaczeniu symbolicznym,poprzez temat i sposób przekazu, nawiązując do relacji damsko- męskich i kulturowych zmian w tym temacie,podkreślając rolę kobiety w tych zdarzeniach,niezależnie od naszej oceny takiej a nie innej postawy. Fotografia przedstawiła nam temat a czy sprowokuje on do dalszej dyskusji stanowi w jakimś sensie o sukcesie autora.
Uff,skończyłam...nie było to łatwe,proszę o wybaczenie jeśli się nie udało,jeśli dokonałam nieudolnej nadinterpretacji a nie analizy zdjęcia:)))
Ale nie żałuję włożonej w to pracy,spojrzałam na zdjęcie inaczej,poświęciłam mu czas który sprawił,że moje patrzenie stało inne...