Lilen - Zaczepny młodziak. . Zdjęcie 262899


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
Lilen - Zaczepny młodziak. . Zdjęcie 262899
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2020-03-21
Odsłon: 1704
Komentarzy: 16
Ocena: -
Liczba ferii:0
Analiz: 0
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_55574
Lilen

Zaczepny młodziak


Kategoria zdjęcia: DOC:Natura






 






avatar_10917
2020-03-21 16:23:39
rybo_lub
Zgloś do moderacji
Albo moja wyobraźnia oszalała albo widzę tu słoniowego ,,fakulca ,, ;)
avatar_55574
2020-03-21 17:26:57
Lilen
Zgloś do moderacji
słoniowa młodzież jest w dzisiejszych czasach taka niewychowana....

avatar_19695
2020-03-21 17:56:09
dzastin
Zgloś do moderacji
Ładne kolory, fajny plener. A słoń chyba biegł powiedzieć Tobie " żadnych zdjęć " !
Ciasno. Chciałabym tu widzieć jego wielkie stopy i dynamikę w postaci kurzu jak zasuwał do Ciebie ;) Ale mimo tego cięcia, masz ode mnie TAKa :)
avatar_55574
2020-03-21 18:02:17
Lilen
Zgloś do moderacji
Dzięki. Mam ujęcia bez cięcia ale wg mnie były słabsze. Wg mojej opinii dzięki cięciom słoń jest bliżej nas, wydaje się wychodzić z kadru, kadr zyskał na dynamice.
Każdy jednak może mieć swoje wizje :)

avatar_4868
2020-03-23 17:07:48
indywidualista aff
Zgloś do moderacji
poobcinać modelowi wszystko co można to nie jest dobra metoda promocji zdjęcia
avatar_55574
2020-03-23 18:05:20
Lilen
Zgloś do moderacji
Rozumiem, że jeżeli robisz zdjęcia swoim modelom to zawsze pełnopostaciowe? - nie oceniam, niech każdy robi to co lubi :)
Co do powodów, dlaczego na moim zdjęciu jest tak a nie inaczej napisałem już w komentarzu powyżej.

avatar_4868
2020-03-23 18:35:21
indywidualista aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
nie, Autorze, nie zawsze wszystko się uda; ale ja również raczej nie publikuję zdjęć nieudanych (nie, żebym zawsze publikował udane ;) ale jeżeli coś ewidentnie nie wyszło to daję sobie spokój), a za takie, jako widz, uznaję to; oraz nie staram się dorabiać ideologii do zdjęć wątpliwych. W skrócie- udało Ci się zrobić kawałek zdjęcia, potencjalnie dobrego, gdyby wyszło. Jeżeli chcesz zaklinać rzeczywistość, masz do tego pełne prawo ale to nie zmieni ani faktów ani odbioru. Może spróbuj z jakimś bardziej trafionym ujęciem z tego spotkania? (mimo wszystko dobrze jeżeli fragment rzeczywistości ma ręce i nogi ;) ewentualnie ze zdjęcia jednoznacznie wynika, że ich nie ma bo to było planowane)
avatar_55574
2020-03-23 19:00:47
Lilen
Zgloś do moderacji
I tu się zgadzam: też staram się nie publikować zdjęć w mojej ocenie nieudanych ale to zdjęcie jest dla mnie dobrym zdjęciem - dlatego go tu opublikowałem. :)
Twoją opinię traktuję jako Twoją opinię. To zdjęcie zebrało też sporo dobrych komentarzy a nawet kilka entuzjastycznych. (nie tylko tutaj publikuję swoje zdjęcia :))
I żeby było jasne: Nikogo nie mam zamiaru przekonywać, że zdjęcie jest super. Nie dorabiam ideologi a tylko uzasadniam dlaczego to zdjęcie mi się podoba. Tobie się nie podoba (lub innym) - OK nie mam z tym problemu i cieszę się, że podzieliłeś się swoimi uwagami (naprawdę).

Byłem na Twoim profilu- masz wiele superowych ujęć, kilka naprawdę wyjątkowych. Szczerze Gratuluję! (Kilka zdjęć jednak mi się nie podoba i u siebie bym ich nie opublikował - jak widać rzecz gustu :))

avatar_4868
2020-03-23 19:15:45
indywidualista aff
Zgloś do moderacji
reasumując: indywidualisto- zgadzam się z Tobą, masz rację, cieszę się, że podzieliłeś się opinią, świetnie fotografujesz ALE gdzie indziej ocenili dobrze, poza tym byłem na Twoim profilu i tam też widziałem słabe zdjęcia... argumenty ad personam są na poziomie, który wolę przemilczeć. Nie tędy droga. Skoro chcesz zejść na taki poziom to pozostaje mi podziękować za wymianę zdań i życzyć powodzenia
avatar_55574
2020-03-23 19:39:11
Lilen
Zgloś do moderacji
Również dziękuję za ciekawą dyskusję :)
PS. Gdzie wyczytałeś w moich odpowiedziach argumenty "ad persona"? :)

avatar_4868
2020-03-23 20:17:38
indywidualista aff
Zgloś do moderacji
wyszedłeś ze swojego zdjęcia do mojego portfolio :) może nadinterpretowałem treść odpowiedzi ale zabrzmiała podejrzanie daleko od podmiotu naszej wymiany zdań. Umówmy się dla wspólnego komfortu, że jesteśmy tu i teraz... Ja nie przeczę, że jest spora grupa odbiorców, która może zareagować entuzjastycznie na ujęcie słonia z bardzo bliska. Zależy z czym Ci widzowie mają do czynienia zazwyczaj. Ja lepszego zdjęcia słonia nigdy nie zrobiłem a często, zwłaszcza na grupach tematycznych facebooka- mam kontakt z pieskami, kotkami, ptaszkami i zachodami słońca, i w tym towarzystwie ta fotografia jest dalece wykraczająca poza standardy. Jest lepsza, dynamiczniejsza, i ciekawsza niż ogół. Niemniej, obiektywnie, jako zdjęcie które poddajesz pod ocenę w fotoferii, są lepsze a to do najciekawszych nie należy. Ja jestem bardzo przywiązany do uzasadnionego kadrowania i parametrów technicznych które górują nad ewentualnymi emocjami. Często słyszę to jako zarzut do moich opinii dlatego przejmować się nie musisz. Natomiast również nie powinieneś upierać się na siłę bo to tworzy wrażenie braku dystansu :) wiem co piszę, sam tym grzeszę i od lat tego się uczę
avatar_55574
2020-03-23 21:32:20
Lilen
Zgloś do moderacji
Jedno słowo w Twoim komentarzu bym wymienił. Mianowicie "obiektywnie" na "subiektywnie" - trudno przy ocenie zdjęcia mówić o obiektywiźmie. Obiektywnie można stwierdzić, że główny model został przycięty ale czy to dobra decyzja czy nie to już ocena subiektywna. :)

Twój ostatni komentarz jest fajny i zasadniczo taki co do którego nie mam kontrargumentów. Rozumiem, że zdjęcie może Ci się nie podobać i myślę, że można na tym poprzestać bo przecież o gustach się nie dyskutuje - prawda? :)

Pomimo wszystko zachowuję sobie prawo do tego, że zdjęcie w obecnej formie mi, jako autorowi, się podoba i nic w niej bym nie zmienił. Nie wiem czy to upieranie się na siłę, wg mnie nie, ale znowuż zarówno Ty jak i ktokolwiek inny ma prawo uważać inaczej :)


avatar_4868
2020-03-23 22:47:08
indywidualista aff
Zgloś do moderacji
każda opinia jest subiektywna bo czyjaś, nie ma opinii obiektywnych, chyba, że wybory: to jest opinia bardziej obiektywna bo wspólnotowa. Ale- widz oglądający zdjęcie jest bardziej obiektywny niż autor tego zdjęcia. Tak już jest, i z tym ciężko dyskutować. Czyli są zdjęcia słoni obiektywnie lepsze w tym portalu, bo na przykład weszły do galerii szybciej niż Twoje albo dlatego, że więcej osób je widziało. Twoja ostatnia wypowiedź brzmi również lepiej niż wcześniejsze :) brzmisz bardziej koncyliacyjnie

avatar_7616
2020-03-24 05:27:10
bakulok
Zgloś do moderacji
Dyskusja ciekawa zawsze coś innym wnosi, każdego opinia jest subiektywna i nic wiecej, obiektywizm praktycznie nie istnieje lecz można przyjąć że wiele takich samych pokrywających się opini subiektywnych jest tylko namiastką obiektywizmu. Jeżeli chodzi o samo zdjęcie to można przyjąć że słoń atakuje i autor uciekając zdążył zrobić jeszcze zdjęcie w ostatniej chwili i to dlatego jest tak skadrowane jak tylko w pośpiechu można było zrobić, Sam tytuł też to sugeruje co widzimy, bez tytułu również podobnie bym to tak odbierał.


This page was created in 0.048578023910522 seconds