Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
2020-03-17 21:50:02
grzegorz_p1
|
|
|||
|
2020-03-17 22:00:15
indywidualista
|
i gdybyś z prawej strony uchwycił jakiegoś człowieka kichającego na przykład to byłoby perfekcyjnie :P
|
|
2020-03-22 23:38:21
brownsville
|
|
|
2020-03-21 18:56:05
andrzej08
|
|
|||
|
2020-03-21 19:03:08
pak76
|
|
|||
|
2020-03-21 19:45:30
raskolnikow
|
|
|||
|
2020-03-21 20:32:07
assalga
|
|
|||
|
2020-03-22 22:28:41
wildwhisper
|
Kontra
Indywidualista...zbyt dosłownie odbierasz ten obraz... Po prawej od Lwa jest ciupinkęmiejsca , w której powinieneś wyobrazić siebie... ja tak zrobiłem ;)
|
|
2020-03-22 23:36:36
brownsville
|
|
|
2020-03-23 01:31:50
indywidualista
|
wildwhisper, problem w tym, że jak wyobrażam sobie Ciebie to dla mnie już nie ma tam miejsca, schudnij ;) kontra
|
|||
|
2020-03-23 04:52:51
wildwhisper
|
|
|||
|
2020-03-23 13:23:29
hubert_m
|
Słabe to jest. Sam Tomasz powiedz szczerze. Oczywiście bez urazy, jak zostajesz przy swoim. Rozumiem analizę w formie, trzeba wspierać się, ale jaki to ma sens jak to forum fotografficzne.
Gdy coś jest dobre nie potrzebuję zbędnych słów i tak jest ze wszystkim. Kontrę mogę dać, ale to i tak nie ma sensu. Kontra to dalej ciemnia tyle, że kontra, a nawet często gorzej bo pchane z rzeszowskim przytupem. Pozdrawiam. Kontra!
|
|
2020-03-23 13:45:10
brownsville
|
Postaram sie dzisiaj cos napisac w formie dluzszej niz komentarz, wiec mozesz zerknac pozniej. Bedzie z pewnoscia szczerze.
Co do samej idei "kontry", to chyba jej nie rozumiesz. Uwazam, ze dawanie kontry jak sie nie ma nic sensownego do napisania, a jednoczesnie jest sie zdecydowanie na NIE, to (delikatnie ujmujac) blazenada :) |
Copyright © 2024 fotoferia.pl
Kolejna wartościowa (w moim odczuciu) praca Autora ląduje w Ciemni. Już dawno przestałem mieć "pretensje" do publiczności. I z uporem godnym lepszej sprawy drążę temat potrzeby edukacji tejże Publiczności - szczególnie tej ochoczo wciskającej "nie publikuj" pod każdym mniej oczywistym obrazem.
Domyślam się, że Autor szczególnej wagi nie przywiązuje do tego gdzie jego obraz ląduje. I nie dla Niego to piszę. On wie.
Technicznie: jak zwykle zgrabne B&W, z kontrastem w odpowiedniej wartości. Kadr w moim odczuciu odpowiednio dzielący obraz w poziomie na "wybieg" oraz zwierzyniec. Pionowość krat daje odpowiednie wrażenie mroczności. Kompozycja zmusza nas do zaglądania w gardziel czarnego kociska (z którym w innych okolicznościach nie chciałbym się spotkać).
Artystycznie: Jesteśmy, czekamy, wejdź. Jeżeli będziesz (gościu) wystarczająco szybki - dobiegniesz do drzwi. I jak napisał @indywidualista w komentarzu: "element ludzki" podniósłby ciśnienie oglądającym. Bez względu na kichanie. Ale brak tegoż stanowi o nieoczywistości, o której wspominałem powyżej. I niech tak zostanie.
Była "Umarła klasa" niech będzie "Umarłe ZOO".
Z pozdrowieniami dla Autora i propozycją do Kontry.
Zaplanowane w szczegolach.
Miałem możliwość zrobienia kilku ujęć, z pierwiastkiem ludzkim I bez. Co zadecydowało o zaprezentowaniu tej wersji? Analizując ujęcia doszedłem do wniosku, ze obecność człowieka w kadrze (za krata) dawałaby odbiorcy poczucie bezpieczeństwa. To, ze nie ma nikogo/niczego pomiędzy widzem i patrzącymi z obrazów drapieżnikami wprowadza pewien element napięcia. Czułem je kadrując i taka wersja wydala mi się o wiele lepsza. To co w całej scenie mnie zaciekawiło, to pewna analogia do zoo, ale z istotna różnica. Tam zwierzęta są groźne, ale patrzą na widza przez mocna i nie do sforsowania kratę. W powyższym ujęciu krata oddzielająca widza od obrazków ze zwierzętami jest niemal słyszalna (taka kratę przeważnie można skojarzyć z dźwiękiem jej rozsuwania) przez co tym bardziej czuć niepokój.
Reszta to tylko kompozycyjne umieszczenie oczu zwierząt w linii mocnych punktów i pomiędzy kratami, tak aby kontakt wzrokowy był jednoznaczny.
O ANALIZACH
Pod moimi zdjęciami (ku mojej uciesze) pojawiają się czasami analizy. Jest to dodatkowy podmuch odczuć, które ktoś postanowił obszerniej niż komentarz przedstawić. Zawsze mi miło łechce próżność, to ze ktoś zechciał się pochylić nad praca i podzielić się przemyśleniami.
Każdą analizę wnikliwie czytam i próbuje odnieść ja nie tylko do konkretnej pracy ale i do ścieżki, która sobie deptam w świecie swoich fotograficznych poczynań. Patrząc na moje prace na przestrzeni kilku dobrych lat, również tu na FF, widzę jak zmieniło się moje podejście i rozumienie pewnych spraw. Tych dotyczących własnej drogi, ale również tych które są ważne jeśli chodzi o odbiór innych kategorii, technik itp.
Sam próbuje czasami pisać analizy. Może trochę koślawo i niezgrabnie nieraz, ale zawsze pod pracami które zasługują na cos więcej niż tylko komentarz.
DO ANDRZEJA08
Na portalu fotograficznym obraz powinien przemawiać przede wszystkim.
Czy słowa mogą dodać cos do zdjęcia? Mogą i to dużo. Dają cos widzom, dają cos autorom prac i dają wreszcie cos autorom analiz.
Mnie Twoje analizy Andrzeju dają dużo jeśli chodzi o czytanie obrazu. Nie tylko te, które powstały pod moimi zdjęciami.
Życzę Ci (przekornie oczywiście) żebyś nie wytrwał nigdy w postanowieniu, które od czasu do czasu przypominasz :)
Sprawdziłem parę liczb: wystawionych analiz 156, poleconych 1092. Pisz dalej Andrzeju , bo robisz to świetnie, a audytorium (o czym liczby tez świadczą) jest.
OGOLNE PRZEMYSLENIE
Zachęcam do pisania i czytania analiz. To jest forum fotograficzne, gdzie rządzi obraz, ale słowo może dodatkowo pobudzić do twórczych rozważań.
To miedzy innymi mnie trzyma na FF.
Pozdrawiam wszystkich ;)