polanski - Kolorowych snów :). . Zdjęcie 24734


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
polanski - Kolorowych snów :). . Zdjęcie 24734
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2011-04-24
Odsłon: 5108
Komentarzy: 38
Ocena: -
Liczba ferii:0
Analiz: 2
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia -
Format zdjęcia -
avatar_925
polanski

Kolorowych snów :)


Kategoria zdjęcia: DOC:Człowiek






 
avatar_1179
2011-04-24 23:41:54
shadow10021983

2 poleceń

Nie zgodzę się z twierdzeniem, że biedy niemożna fotografować, myślę że,..wszystko można. Pytanie pojawia się jak, w jakich okolicznościach....chodzi o to, żeby człowieka godnie pokazać. Każdy bez względu na status, bądź sytuacje społeczną na to zasługuje. Gdyby pokazać "tego" człowieka w innej sytuacji np. po krótkiej rozmowie, na pewno odbiór byłby inny, oczy wiele mówią a taki człowiek z pewnością wiele do powiedzenia ma. Portret uliczny to trudna, wymagająca sprawa, fotograf musi mieć to coś, żeby osoba fotografowana mogła się choć trochę otworzyć.

avatar_2187
2011-05-17 22:54:36
agatnik

0 poleceń
1 nie polecam

W fotografii chodzi o to, żeby po pierwsze była, ogólnie rzecz biorąc "dobra", nie o to, jak pokazuje człowieka, bo to już indywidualna sprawa każdego fotografującego.
Natomiast, co do powyższego zdjęcia, zdaje się, że nie jest ono ani dobre, ani ciekawe. Tani chwyt - idę ulicą, widzę śpiącego bezdomnego, stanę z boku, pstryknę fotę, będzie na portal... Potencjał sytuacji, jeśli w ogóle jakiś był pozostał niewykorzystany - ciekawa faktura ściany, laska, może ciekawa klatka schodowa za śpiącym - to wszystko mogło stworzyc jakiś klimat, nadać zdjęciu, może z lekka wymuszoną, ale jednak głębie. Tu rzucają mi się w oczy jeno fioletowe spodnie i tyle.

avatar_946
2011-04-24 22:05:14
ximon
Zgloś do moderacji
jak byłem mały, babcia nie pozwalała mi się śmiać z biednych ludzi... i to mi zostało do dziś. Nie.

avatar_533
2011-04-24 22:05:15
prorok
Zgloś do moderacji
na nie - biedy nie pokazuje się

avatar_202
2011-04-24 22:06:07
czapelx
Zgloś do moderacji
:(

avatar_92
2011-04-24 22:07:57
leszekbujnowski
Zgloś do moderacji
na nie

avatar_950
2011-04-24 22:09:27
adamholweg
Zgloś do moderacji
Andrzej - dlaczego uważasz, że biedy nie należy pokazywać??? (nie mam na myśli akurat tego zdjęcia)

avatar_916
2011-04-24 22:10:42
wibednar
Zgloś do moderacji
no właśnie takich komentarzy spodziewałem się i obawiałem. A niby dlaczego nie można, a dlaczego? czy to jest wyśmiewanie się, zaraz polecą na mnie gromy!
Nie będę się bronił zapewniam, za dużo ludzi myśli tak jak moi przedmówcy.

avatar_103
2011-04-24 22:11:20
samurajgrzes
Zgloś do moderacji
prorok - a od kiedy?

avatar_92
2011-04-24 22:13:26
leszekbujnowski
Zgloś do moderacji
a ten usmiech w tytule jest najgorszy

avatar_533
2011-04-24 22:13:27
prorok
Zgloś do moderacji
taka jest zasada ...... nie dot. to reportaży

avatar_946
2011-04-24 22:16:40
ximon
Zgloś do moderacji
absolutnie nie zgadzam się, że biedy się nie pokazuje... ale absolutnie się z niej nie naśmiewa.. a raczej inaczej: oczywiście się to robi, bo teraz robi się wszystko, ale to nie znaczy, że należy to akceptować. Poza wszystkimi tu podanymi powodami, także dlatego, że to jest cholernie łatwe.

avatar_533
2011-04-24 22:23:00
prorok
Zgloś do moderacji
ximon - to pokazuj w czym problem ..... bądz oryginals

avatar_916
2011-04-24 22:24:58
wibednar
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
nie zauważyłem uśmiechu w tytule, dyskwalifikuje on wg mnie zdjęcie!! Ciekaw jestem też kto jest Autorem tytułu. Sorry nie zwracam uwagi na tytuły, okazuje się, że źle robię!

avatar_119
2011-04-24 22:26:33
okm
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
@monique ... mz powiedziała już wszystko w tym temacie.

avatar_103
2011-04-24 22:28:08
samurajgrzes
Zgloś do moderacji
ten uśmiech w tytule to faktycznie strzał w kolano

avatar_916
2011-04-24 22:31:13
wibednar
Zgloś do moderacji
to nie strzał w kolano, to cała seria!!

avatar_734
2011-04-24 22:31:15
andrzej
Zgloś do moderacji
Ja bym tylko nieśmiało zapytał po czym widać tu tę "biedę"? I szczerze mówiąc proponuję potraktować moje pytanie jako retoryczne, bo nie chce mi się czytać o brudnych portkach bohatera fotki, czy czegoś w rodzaju "to widać".
Nie głosuję, ot facet się zdrzemnął w ciekawej pozycji.

avatar_925
2011-04-24 22:32:39
polanski
Zgloś do moderacji
nie chciałem nikogo urazić uśmiech w tytule miał być pozytywny:)

avatar_533
2011-04-24 22:34:03
prorok
Zgloś do moderacji
na chodniku , w dziwnej pozycji - dobre

avatar_62
2011-04-24 23:25:44
dariusz_langrzyk
Zgloś do moderacji
tytuł mało mnie obchodzi patrzę na fot

avatar_925
2011-04-24 23:44:07
polanski
Zgloś do moderacji
naprawde nie chciałem tym zdjęciem nikogo urazić,on tak fajnie spokojnie spał,nawet laseczkę oparłem o koniec kadru:)pozdro:) często rozmawiam z ludźmi z ulicy

avatar_1789
2011-04-25 11:03:26
markusbrutus73
Zgloś do moderacji
Dziwie się stwierdzeniom że biedy nie można pokazywać. Tak twierdzą ci, którzy nie chcą jej dostrzec. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, czy dostało się zgodę od osoby fotografowanej na publikację.
Zauważcie że wiele nagród na różnych konkursach dostają niezwykłe foty zwykłych ludzi dotkniętych jakąś tragedią i biedą. Według mnie ta praca jest zbyt dobra by znaleźć się w ciemni, obok moich dwóch naprawdę słabych prac.

avatar_925
2011-04-25 11:05:51
polanski
Zgloś do moderacji
dziekuje:) tyle ile głów tyle opinii.z tego co wiem,to taka zła nie jest ale trudno:)

avatar_92
2011-04-25 11:35:21
leszekbujnowski
Zgloś do moderacji
Biedę nalezy i trzeba pokazywac ale nie w ten sposob ten człowiek pewnie nawet nie wie ze zrobiono mu zdjecie.

avatar_925
2011-04-25 11:36:47
polanski
Zgloś do moderacji
Leszku:) ok,czasem mam chwile na zdjęcie,jeśli jest możliwość to sam wiesz,że sie pytam czy mogę,ale nie zawsze da sie to zdobić:)pozdro

avatar_1789
2011-04-25 11:37:27
markusbrutus73
Zgloś do moderacji
leszekbujnowski, właśnie o to mi chodzi, czyt. mój komentarz, trzecie zdanie.

avatar_916
2011-04-25 11:46:39
wibednar
Zgloś do moderacji
ja też sfotografowałem biedę, puszczę przy najbliższej okazji, ale tam nie ma uśmiechu w tytule. Mnie chodzi o uśmiech w tytule, nie ważne jest, że dla Ciebie jest on sympatyczny, dla innych jest szyderczy. Owszem gdyby to było w jakimś zestawie, cyklu o biedzie, przedstawiającym w sympatyczny sposób biednych ludzi odczyt ";)" byłby inny faktycznie sympatyczny. Przy pojedynczym zdjęciu jest inaczej.

avatar_925
2011-04-25 11:48:40
polanski
Zgloś do moderacji
ok,nie miał byc szyderczy ,jeśli tak wyszło to trudno-z drugiej strony zdjęcie nie tytuł ,ale to juz inne opowiadanie:)-pewnie gdybym go zmienił albo od początku dał inny to i tak by nie zmieniło miejsca tego zdjęcia:)pozdrawiam

avatar_92
2011-04-25 11:50:30
leszekbujnowski
Zgloś do moderacji
zna autor regulaminy dotyczace publikacji zdjec i wizerunku osob na nich znajdujących sie.

avatar_925
2011-04-25 11:51:31
polanski
Zgloś do moderacji
Leszku:)no zna:):) ale...:)pozdro

avatar_916
2011-04-25 12:32:29
wibednar
Zgloś do moderacji
Wybacz ale ja tu zauważyłem jeszcze jeden problem a w zasadzie jeszcze dwa. Zgadzam się, tytuł jest najczęściej, chociaż nie zawsze,najmniej ważny. Nie zawsze tak jest, w reportażu ważnym jest nie tylko tytuł ale i podanie: co, gdzie kiedy. Generalnie tytuł jest nieważny co podkreślam często. Podobnie w tym przypadku każdy tytuł nie wartościujący byłby dobry,. Np. "Sjesta", "Odpoczynek" "popołudniową porą", "kolorowe sny". Wszystkie te tytuły balansują na cienkiej granicy między drwiną a sympatią, i wzmacniają może nawet wymowę zdjęcia. Dodanie jednak uśmiechu przekracza ta cienka granicę i tytuł staje się drwiną. To jedno. Drugie to upór z jakim pozostajesz przy tytule, upór czasami jest zaletą ale podkreślam tylko czasami!! Ten tytuł zaczyna świadczyć nie tylko o zdjęciu ale i Autorze.
Pozdrawiam serdecznie!

avatar_925
2011-04-25 13:12:39
polanski
Zgloś do moderacji
wydaje mi sie ,ze wchodzimy na cienki lód:) ale to nic,a o autorze może świadczyć wiele,i nie wydaje mi się ,że od razu coś złego... a tytuł,zostawiłem,bo już nie mam ochoty zmieniać tego bo ktoś tak napisał.bez urazy.pozdrawiam świątecznie:)

avatar_533
2011-04-25 13:16:20
prorok
Zgloś do moderacji
polanski- zero urazy , jesteś fajny facet ! , nikt Ci nie ma nic za złe

avatar_925
2011-04-25 13:17:38
polanski
Zgloś do moderacji
Prorok:) ja sie nie gniewam:) nawet fajnie ,że wzbudziło takie zainteresowanie:)nie spodziewałem sie tego:)pozdro,uciekam na obiad:)

avatar_1083
2011-04-26 19:22:34
nsimone
Zgloś do moderacji
jest w Międzyzdrojach taka klatka schodowa z podobnym panem (bieda i bezdomność ujednolicają rysy?) - element każdego krajobrazu i każdej codzienności.

avatar_18
2011-04-27 05:34:34
acrux aff
Zgloś do moderacji
Przecież to reportaż, nie przedstawia nic drastycznego. Jakie fotografie były ostatnio wyróżnione w świecie? Pani bez nosa i dzieci wrzucane do prowizorycznej kostnicy na Haiti, czy tego też nie powinno się fotografować? Kontrowersyjnym akcentem jest uśmiech, ale czy ten Pan słodko nie śpi? Tu można sobie zadawać wiele pytań, co spowodowało sytuację tego Pana i dlaczego jest w takim stanie. A może jest szczęśliwy? Któż wie.

avatar_615
2011-05-01 19:52:04
zieliwo
Zgloś do moderacji
za acruxem - skąd mamy pewność, że ten mężczyzna nie jest szczęśliwi? są różni ludzie na świecie. Jak dla mnie to zdjęcie nie pokazuje tego pana w jakiś negatywny sposób.
Pozdrawiam

avatar_1219
2011-05-03 20:47:32
kerim
Zgloś do moderacji
Zgadzam sie z Acrux

avatar_905
2011-05-08 19:00:12
brzydki_pijak
Zgloś do moderacji
Lubię to zdjęcie, zawsze je lubiłem.


This page was created in 0.06971287727356 seconds