noi - . . Zdjęcie 203595


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
noi - . . Zdjęcie 203595
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2017-09-20
Odsłon: 3192
Komentarzy: 28
Ocena: -
Liczba ferii:0
Analiz: 1
Ulubionych: 0
Kontra: 1
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_3217
noi aff


Kategoria zdjęcia: FAB:Portret/Stylizacja/Moda






 
avatar_4341
2017-09-21 23:14:15
andrzej08 aff
Komentarz edytowany przez użytkownika

2 poleceń
3 nie polecam

W takiej tonacji smutku, towarzysząc Modelce, staram się nie brać poważnie lokalizacji zdjęcia. "Na mieście mówią", że ciemnia to tylko ciemnia, a nie koniec świata. Tylko co robi w ciemności dziewczyna tak spokojnie przyjmująca tę lokalizację.
Jedno co mi przeszkadza (niewłaściwe słowo ale nie znajduje właściwszego) to te filmowo długie rękawiczki ozdobione piórkami. Ręce bez tych dodatków mogłyby stanowić dobry kontrast, tak do marszczeń sukienki jak i łączenia przestrzeni ściany i łóżka.
Ślicznie wątła postać z powalającym spokojem spojrzeniem czeka. Zejść schodami w dół, w hałas, w codzienność? Czy zostać w swoim świecie. Zostań dziewczyno. Na dole tylko bałagan.
Piękne to odwrócone "L" ciągnie wzrok do oczu. I tam można juz zostać do końca świata.
Podoba mi się użyte światło. Tajemniczości dodałaby ciemniejsza ściana. Ale nie ma takiej potrzeby.
Osobiście gratuluję zbudowanego nastroju. To uspokaja.
Obiecywałem sobie, że nie będę wypowiadał się w tej formie, ale trudno milczeć wobec takiego obrazu.
Proponuję Kontrę











avatar_4341
2017-09-21 23:14:33
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
Kontrę proponuję
avatar_3217
2017-09-21 23:49:09
noi
Zgloś do moderacji
Dzięki Andrzeju za analizę i za kontrę.

avatar_8723
2017-09-21 23:52:52
nol
Zgloś do moderacji
ciemnia to raczej nie jest dobre miejsce dla tej pracy, a jeśli... to ja bym chętnie przeczytał dlaczego?
avatar_3217
2017-09-21 23:57:43
noi
Zgloś do moderacji
Ja też chętnie poczytałabym. Nieskromnie powiem, że zgadzam się z analizą Andrzeja.

avatar_342
2017-09-22 11:44:39
michal_w aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Niestety, ale dla mnie stylizacja przesadzona. O rękawiczki za dużo. Psują mocno końcowy efekt, bez byłoby zdecydowanie "lżej" w kadrze. Kolejna rzecz to ułożenie modelki, powstała dysproporcja w obojczykach. No i zbyt mocno świecące lewe ramię.
avatar_3217
2017-09-22 16:41:57
noi
Zgloś do moderacji
Gdyby rękawiczki towarzyszyły chłopskiemu strojowi można by mówić o przesadzie. Bywa, że i mnie nie podobają się różne elementy stylizacji, np:nieuprasowana suknia ;) Nie przesądza to jednak o moim głosowaniu.
"Dysproporcja" w różnych fragmentach ciała jest nieunikniona kiedy fotografuje się modelkę z innej perspektywy niż tzw "on face". Ten argument, Michale zupełnie do mnie nie trafia.
Wreszcie światło, jak zwykle u mnie zastane. Nie wpadłabym na to, że fragment ciała będący bliżej jego źródła zbyt mocno świeci.

avatar_494
2017-09-22 12:26:38
evene aff
Zgloś do moderacji
Mnie tez rękawiczki "zgrzytają".
Szczególna ta na prawej ręce modelki, która ginie w sukni przez swój kolor i naturalny brak światła.
avatar_3217
2017-09-22 16:47:03
noi
Zgloś do moderacji
Rękawiczki są stylowe i już :DDD, choć mogą się nie podobać
Prawa ręka. Tu muszę się z Tobą zgodzić. Lepiej by było gdyby była nieco bardziej widoczna i ten argument do mnie przemawia. Dzięki

avatar_2513
2017-09-22 12:29:13
margherita aff
Zgloś do moderacji
Widząc zdjęcie w inferii pomyślałam dokładnie to samo o rękawiczkach co koledzy. Jednak mz nie jest to powód, aby zdjęcie zasiliło ciemnię. Głosowałam na plus, analizę polecam, KONTRA.
avatar_3217
2017-09-22 16:55:10
noi
Zgloś do moderacji
Dzięki Margherita.

avatar_342
2017-09-22 18:48:39
michal_w aff
Zgloś do moderacji
Gdyby rękawiczki towarzyszyły chłopskiemu strojowi to wtedy można by mówić o mezaliansie stylizacyjnym. Tutaj po prostu jest to element, który przechylił szalę w stronę "za dużo" tak jak napisałem wcześniej. Nie napisałem, że owe rękawiczki mi sie nie podobają lub nie pasują do sukni. Dla mnie delikatna uroda modelki oraz lekkość spojrzenia zostały dociążone niepotrzebnym i agresywnym gadżetem, który lekkość zabrał, a dysonans zostawił. W kwestii powstałych dysproporcji to ja jednak uważam, że przy planowaniu sceny odpowiednie ułożenie modelki pozwala ich uniknąć. No i na koniec światło zastane... i bardzo dobrze. Nie rozumiem tylko ironii z "wpadaniem, na to że fragment ciała będący bliżej jego źródła mocniej świeci". Moja uwaga brzmiała, "zbyt mocno świeci". Co oznacza, że warto by wpaść na to aby tak naświetlić scenę żeby tego zbyt mocnego świecenia nie było. Bo dla mnie jest ono nieuzasadnione. Chyba, że o to ramię tu chodzi i ono ma grać pierwsze skrzypce. Ale co ja tam się znam :)
avatar_3217
2017-09-22 19:57:18
noi
Zgloś do moderacji
Tak myślałam, że pokusisz się o odpowiedź. Pokażę na najpiękniejszych przykładach dlaczego kocham "dysproporcje":
https://czekanaciebiewystawa.wordpress.com/tag/malarstwo-rodzajowe/
http://www.artinfo.pl/aukcje/nieokreslony-xvii-w-malarz/wesolek-pijacy-wino-wesoly-pijak
http://butterfield-reignbeau.blogspot.com/2011/11/malarstwo-holenderskie.html
Tu ktoś mógłby pokusić się o stwierdzenie, że za dużo światła na dekolcie i przedramieniu. Prawda?
Mógłby, ale czy warto. I wreszcie ostatni już przykład
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dama_z_gronostajem#/media/File:The_Lady_with_an_Ermine.jpg

avatar_4341
2017-09-22 21:43:14
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
Trudno mi już policzyć ile razy zaglądałem do Pani w rękawiczkach. Nie ma co ukrywać - coś ciągnie. Chyba ten spokój. Ale spokój oblicza .
I zastanawiam się nad jeszcze jednym rozwiązaniem - kontrast - a dlaczego ma być spokojnie? Dlaczego nie wykorzystać rekwizytu, który burzy jakąkolwiek logikę, jakkolwiek postrzegany porządek?
Jak widać pozytywne postrzeganie tego obrazu nie znajduje wielu chętnych, chociażby do głosowania za Kontrą. Tak widocznie być musi.
avatar_3217
2017-09-23 09:31:48
noi
Zgloś do moderacji
Właśnie ten magiczny spokój oblicza jest dla mnie najistotniejszy.
Cieszy, że i Ty tak na to patrzysz.
Uwielbiam tę modelkę :)

avatar_342
2017-09-22 23:10:49
michal_w aff
Zgloś do moderacji
Miałem okazje oglądać oryginały i wybacz noi, ale w pracach Vermeera czy Da Vinciego nie widzę takich dysproporcji ani nieopanowanego światła.
avatar_3217
2017-09-23 09:04:22
noi
Zgloś do moderacji
Pozostaje jedynie zadać sobie pytanie : dlaczego?.
Spójrz ponownie na Mleczarkę Vermeera. Idę o zakład, że gdyby to była fotografia (pomińmy stylizację) , którą ktoś wykonał współcześnie i wstawił na ff podniosłoby się wiele głosów, że światło nieopanowane bo twarz zbyt ciemna w stosunku do wspomnianego już dekoltu i przedramienia.
Każde z nas pozostanie pewnie przy swoim zdaniu. I dobrze, patrzymy nieco inaczej.
Dla mnie najistotniejsze w obrazie (każdym) są klimat, a w portrecie jeszcze dodatkowo to, co się dzieje w obszarze twarzy: światło lub jego brak, wejrzenie lub przymknięte powieki itd. Ważne, żeby to wszystko było naturalne, niewymuszone.

avatar_342
2017-09-23 10:18:52
michal_w aff
Zgloś do moderacji
Pytasz dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta.
W przytoczonym obrazie Mleczarki nie znajdziemy wysokich świateł na granicy przepalenia.
A u Ciebie na pierwszy plan wysuwa się prześwietlone i nieco przerysowane ramię, do którego dołożone zostały ciężkie czarne rękawiczki z bujnym pióropuszem. Ten fragment zdjęcia krzyczy i przyciąga uwagę w pierwszej kolejności. Dopiero później pojawia się delikatna twarz modelki.
Jeżeli koniecznie chcesz zestawiać mistrzów malarstwa ze swoją pracą to napiszę brutalnie i wprost. Vermeer i Da Vinci to dla mnie przykłady tego jak powinno to wyglądać, a Twoje zdjęcie jak nie powinno.
Mam wrażenie, że moje uwagi dotyczące tej pracy kierujesz na karb tego, że mogę nie rozumieć operowania światłem i cieniem przez mistrzów malarstwa. Otóż rozumiem doskonale i może dlatego jednak widzę pewne subtelne różnice.
Tyle ode mnie. Wyraziłem swoje zdanie, na siłę nikogo nie mam zamiaru przekonywać. Czas znikać bo jeszcze będzie, że się uwziąłem :)
avatar_3217
2017-09-23 15:43:24
noi
Zgloś do moderacji
Zastanawiałam się , jak pokazać na przykładach o co mi chodzi i jednocześnie uniknąć zarzutu zestawienia swojej pracy z w/w wspomnianymi, również jak to ująć, żeby nie dotknąć Twojej wrażliwości zaprzątało moje myśli.

avatar_1879
2017-09-23 10:42:33
kajar
Zgloś do moderacji
Kontra

avatar_965
2017-09-23 12:45:24
adampa
Zgloś do moderacji
kontra

avatar_19344
2017-09-23 14:57:39
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Świetnie rozumiesz się z tą modelką, co pokazałaś już dawno.

Ale nie broń tego kadru, bo jest nieudany; leży kompozycja - ta, jak i zastane lecz agresywne światło, powodują, że zbyt wyeksponowane są: lewe ramię, lewy policzek i materiał w PD.
Jakaś mała korekta kadrowania i światła (może po prostu firanka w oknie i blenda choćby z białej szmaty) załatwiłaby pewnie sprawę.
avatar_3217
2017-09-23 15:50:59
noi
Zgloś do moderacji
No właśnie kompozycja, to jest zarzut, który do mnie przemawia (mniej prawej, więcej lewej), również argument, który podniosła evene.
Nie bronię na siłę tej pracy, a jedynie pewnych jej aspektów.


This page was created in 0.065485954284668 seconds