izis - Mama, kawa i ciastko. PE. Zdjęcie 173481


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
izis - Mama, kawa i ciastko. PE. Zdjęcie 173481
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2016-07-30
Odsłon: 8743
Komentarzy: 79
Ocena:
Liczba ferii:70
Analiz: 2
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_9285
izis aff

Mama, kawa i ciastko


Kategoria zdjęcia: DOC:Człowiek



PE


 
avatar_21536
2016-07-31 20:25:54
skalar

5 poleceń
5 nie polecam

Bo światło jest wszystkim.

Fotografia jest wzruszająca, skłania do refleksji.

Przytulna, kuchenna sceneria stwarza poczucie intymności i więzi z bohaterami.

Jeżeli znajdziemy chwilkę aby się zatrzymać i wpatrzeć, nie odejdziemy obojętni. Wielu zapewne tu powróci, ale są i tacy, co poczują niedosyt, zastanawiając się, czy temat nie mógłby być pełniej zrealizowany.

Na zdjęciu widzimy wnętrze domu rodzinnego, więc autor i bohaterowie fotografii zapewne czują się w nim swobodnie i bezpiecznie. Na wylot znają wszystkie jego zakamarki, swoje przyzwyczajenia. To luksus!, dla fotografii reportażowej warunki wręcz wymarzone.

Jest szansa aby się przygotować, przemyśleć scenerię. Długo patrzeć w okna,obserwując jak i kiedy zagląda w nie słońce, poszukać ciekawych kątów i....czekać na porę, gdy wpadające dramatycznie do kuchni światło zagra z postaciami i przedmiotami tak, aby obraz nie pozostawiał poczucia niespełnienia.

Czy taka chwila zdarzy się dziś po południu, jutro a może za tydzień? Nie wiadomo. Piekielnie trudne do realizacji zadanie? Nikt nie ma wątpliwości, ale mając komfort wracania w to miejsce wielokrotnie, warto być cierpliwym i drążyć temat.

Na zaprezentowanym zdjęciu najpiękniej światło operuje na pysku psa, szafce kuchennej i jej blacie oraz grzywce pani.
Wzrok błądzi za słonecznymi refleksami, nie znajdując ekspresji twarzy głównej bohaterki - mamy. Ta tonie w półmroku. Pewnie, że można się domyślić, że patrzy ona np z troską na psa...ale to światło na twarzy a nie domysły mogłyby być katalizatorem i łącznikiem ich relacji.

Można by dyskutować o zbędnych elementach w kadrze, przechyleniu; czy wzrok pani powinien wędrować za wzrokiem psa, czy ich oczy winny się raczej spotykać i tak dalej, ale nośnikiem energii dla tego interesującego projektu jest światło, a ono zagrało, tyle że na przypadkowych elementach.

Pomysł na reportaż jest, ale czy w stu procentach zrealizowany? jak widać z poniższej dyskusji, zdania są podzielone, a szkoda.

avatar_9429
2016-08-01 20:08:43
pofcernacy

7 poleceń
2 nie polecam

Bez zbędnych ozdobników, obcojęzycznie brzmiących określeń, nadętych analiz, porównań... Patrząc = jestem w tej kuchni... bez oszustw PS, LR... czuję zapach stygnącej strawy, natarczywe i dopingujące do karmienia mlaskanie psa, jego proszące, wdzięczne ślepka..... Uwalniający się wieczorem mdły, ale wakacyjnie przyjemny zapach działkowych kwiatów, okraszony nutą kawy i słodkim akcentem biszkoptu... Będąc dzieckiem nigdy nie zdawałem sobie sprawy ile czasu, pracy i poświęcenia zajmuje ogarnięcie DOMU, posprzątanie go, nakarmienie mieszkańców, udzielenie 1000 odpowiedzi na 1000 przedszkolno - natarczywych pytań... Tutaj genialnie zamrożony moment, który daje odpowiedź ile siły, wyrzeczeń, czasu kosztuje zbudowanie NAM oazy bezpieczeństwa, spokoju, harmonii i poczucia miłości..
Jako "starszy stateczny" wchodzę wirtualnie w ubłoconych butach i krótkich spodenkach i widzę.. nie... Podglądam Matkę... pomimo kolejnego ciężkiego dnia roztaczającą miłość, dzielącą się nią, nie dbającą o siebie.. Szczerą, prawdziwą, pełną poświęcenia, bezwarunkową i bezinteresowną... Taką, o której każdy marzy... Taką, którą mi przedwcześnie zabrano...

















avatar_1644
2016-07-31 00:09:48
maniak666
Zgloś do moderacji
nie publikuj.

avatar_9285
2016-07-31 00:20:41
izis aff
Zgloś do moderacji
czemu? Bo krzywo i nie występlowany bałagan w tle? ;)

avatar_9339
2016-07-31 00:49:00
nadtlenek02
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
ja tak,
odbiorcy przyzwyczajeni do podania wszystkiego na tacy, tak wprost ...
gubią się w tym gąszczu detali, informacji, historii.
I tak np świeże kwiaty w wazonie (rzadkość dziś), gary na kuchence
- no cała mama ...
i gdzie patrzy? kto jest tu w centrum zgiełku ? ..... najlepiej oświetlony?
itd itp ...
avatar_9285
2016-07-31 10:26:41
izis
Zgloś do moderacji
tak,to nie jest ustawka i mizianie kadrów lecz reportażowych charakter codzienności.
Dziękuję za zrozumienie tej pracy.

avatar_10020
2016-07-31 01:20:02
repcak8383
Zgloś do moderacji
kawal dobrej, solidnej fotografii, publikuj oczywiscie

avatar_19274
2016-07-31 08:21:01
akua
Zgloś do moderacji
Swojska, domowa historia, gęsta od swojskich detali, zwyczajno-niezwyczajna, dzięki rembrandtowskiemu światłu i fajnej relacji z psem, tak.

Ciekawa jestem tez co nie tak z realizacją tematu? I jak mianowicie taki temat powinien byc zrealizowany?

Taka opcja przy głosowaniu negatywnym przynosi jak dla mnie więcej szkody niż pożytku, nic z niej nie wynika, była już zresztą o tym mowa, o ile pamiętam.
avatar_9285
2016-07-31 12:54:03
izis
Zgloś do moderacji
cieszę się, że czujesz to co chciałam tu pokazać. To dość intymny charakter fotografii, dlatego też zapewne nie zyska poparcia ze strony większości.

Dziękuję.

avatar_9285
2016-07-31 11:48:52
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
wstawiając tę fotografię do Inferii byłam przekonana o tym, że znajdzie się garstka smakoszy dla tej odsłony, ale i wielu przeciwników - nie pomyliłam się ;)
Cieszę się, że odnaleźli się intelektualni obrońcy tej pracy. To nie jest o filozofii, ani też nie o estetyce i formie. To fotografia o codziennej relacji starszej samotnej kobiety oraz jej "dziecka" (tak, dziecka - osoby samotne traktują swoje zwierzaki niczym swoje małe dzieci), które wychowuje. Widniejące przedmioty codziennego użytku (ścierka, która jest zawsze pod ręką), a w centrum starsza kobieta ulegająca błagającemu spojrzeniu swojej podopiecznej suczki mają podkreślić prozaiczność scenki. Zwierzak łamie jej twardy charakter - to gra psychologiczna postaci (podkreślona grą świateł) . Tyle ode mnie w imię obrony swojej własnej pracy (daj Boże, obym nie musiała robić tego często)
Miłego dnia!!!

avatar_10884
2016-07-31 11:53:42
akrims
Zgloś do moderacji
Tak, publikuj zdecydowanie.
Gdyby nie .. to już kontra bo ostatnio mało zaglądam :)

avatar_19344
2016-07-31 13:19:16
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Mariusz_je, napisz, jak byś zrealizował.

Dobre foto, publikuj!

avatar_11191
2016-07-31 13:49:04
mariusz_je
Zgloś do moderacji
Dla mnie pies patrzący łakomie na kąsek to za mało, chyba że jest tu jakieś drugie dno którego ja nie widzę. Ogólnie sytuacja jaka ma miejsce chyba w każdym domu gdzie jest pies, mojego tak na codzień widzę ;) ale rozumiem ze są koneserzy i takiej fotografii, zresztą autor sam chyba ma świadomosć ze foto może budzić skrajne uczucia - pozdrawiam

avatar_19344
2016-07-31 14:09:18
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Po pierwsze, zwyczajność sytuacji nie jest żadną wadą fotografii; wśród najlepszych zdjęć w historii jest wiele pokazujących własnie sytuacje zwyczajne.
Tu światło i kolor są bardzo dobre, a ta zwyczajność pokazana malarsko zasługuje na wyróżnienie.
Jedynie celowałbym minimalnie bardziej w lewo, żeby wazonik był cały.

avatar_11191
2016-07-31 14:13:32
mariusz_je
Zgloś do moderacji
No widzisz, a mnie to w tym wydaniu nie przekonuje, jedynie światło ciekawe, ale to za mało jak dla mnie, taką zwyczajnosć sytuacji widzę na codzień, i jakoś do mnie to nie przemawia, oczekuje od fotografii czegos więcej. Ile osób tyle gustów, więc myślę ze nie ma co tutaj szerszej rozmowy prowadzić, bo porozumienia raczej się nie uzyska, jednym się podoba innym nie.
avatar_9285
2016-07-31 14:26:17
izis
Zgloś do moderacji
Mariusz, z tego co widzę, tu nie wiele Ci się podoba, jesteś mocno zmanierowany przez fotoik, przesiadywanie za długo na jednym tylko portalu nie sprzyja rozwojowi ;)

avatar_4341
2016-07-31 14:18:00
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
Miękki i ciepły obraz. Publikuj. I na wszelki wypadek od razu KONTRA!

avatar_11191
2016-07-31 14:25:40
mariusz_je
Zgloś do moderacji
Nie narzekam na rozwój i proponuje zerknąć też w to co mi się podoba, a nie lustrowć to co się nie podoba, bo to raczej jednostronny osąd, a jak tutaj widaś po wyniku jestem raczej jednym z większosci którym obraz nie przypadł do gustu i nie widze podstaw do negowania tego i mówienia co ma mi się podobać ;)

avatar_19344
2016-07-31 14:38:00
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Nabrałem już dystansu do tego, ile osób głosuje na tak, a ile na nie. Nie raz się przekonałem, że ta statystyka bywa bardziej przypadkowa niż autorytatywna.

avatar_11191
2016-07-31 14:43:14
mariusz_je
Zgloś do moderacji
Jednak oceniają to ludzie którzy mają większe lub mniejsze pojęcie o fotografii, więc nie wiem czy do końca można mówić o przypadkowości, bezdyskusyjnie dobre zdjęcia raczej z tym problemów nie mają.

avatar_10911
2016-07-31 14:46:25
janish
Zgloś do moderacji
Mz realizacja tematu jest dobra, publikuj.
Podpowiedzi jak to zrealizować lepiej Mariusz nie podał.

avatar_19344
2016-07-31 14:52:28
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Napisałem, że bywa przypadkowa. Dowodem są bardzo dobre zdjęcia w ciemni (nie z dnia dzisiejszego, ale znajdowane tam w dłuższym okresie). I nie piszę o własnych obrazkach z ciemni, ale o niejednym świetnym foto tam zalegającym, a potem kontrowanym.

avatar_11191
2016-07-31 15:08:32
mariusz_je
Zgloś do moderacji
Jak dla mnie to zdecydowanie za dużo tłumaczenia się, że zdjecie się nie podoba, autor publikując foto musi pogodzić się z tym ze jednym się podoba innym nie (i autor się chyba godzi, ale inni którym się podoba nie za bardzo), uwaga jest skupiona na psie i bardzo dobrze, ale jednak w tym kadrze nie podoba mi się. Nie widzę uzasadnienia dla krzywego strzału, tutaj uciete kwiaty, tam ucięte gary, kawałek okapu się pojawia itp. życie codziennym życiem codziennym, ale ja wole przemyślane kompozycje, bardziej dopracowane, bo pies podejrzewam nie uciekał i za każdym wyciągnięciem ręki Pani po łakoć wygladał podobnie, więc był czas na jakąś bardziej dopracowaną kompozycję. Niezbyt rozumiem zmuszanie do tych przesłuchań pod zdjęciami osób które były na nie.

avatar_19344
2016-07-31 15:12:06
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Nikt Cię tu do niczego nie zmusza. Zostałeś poproszony o komentarz do suchej uwagi "realizacja tematu".

avatar_11191
2016-07-31 15:16:05
mariusz_je
Zgloś do moderacji
Niech to okienko zostanie usunięte i będzie po problemie, bo widzę problem z nim chyba już miesiące jak nie lata trwa. Jest to z niego korzystam, bo takie wywody i uzasadnienia pod zdjęciami później trwają i trwają...jak ta teraz, a i tak porozumienia nie będzie i zdania bedą różne.

avatar_19274
2016-07-31 15:28:06
akua
Zgloś do moderacji
Kawał historii fotografii - i malarstwa, i paru innych dziedzin sztuki też - zostałby wycięty, gdyby usunąc z niej zwyczajne sytuacje ;)

avatar_9285
2016-07-31 19:21:11
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
to jest zwyczajna sytuacja, ale dla mnie autorki ma głęboką i zarazem zrozumiałą, wręcz psychologiczną treść (mama jest bardzo silną osobowością, nieugiętą i nieustraszoną - ale taka psinka potrafi rozkruszyć ją, niczym to kruche ciasteczko na talerzyku) :D

avatar_9285
2016-07-31 20:34:00
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Dziękuję za analizę.
Niestety nie mam wpływu w 100% w tak zastanej sytuacji gdzie padnie światło. Fakt - padało na różne elementy, lecz aby padalo na twarz mamy, musiałabym poprosić ją o to, aby zamieniła się z pieskiem miejscami mhihih a to jest reportaż a nie ustawka - z tego też powodu twarz skierowana na suczkę nie jest oświetlona, ale ewidentnie wiadomo, że jej wzrok ku niej leci. Ale to dobrze...Mama kryje w sobie wiele tajemnic. Pozdrawiam!

avatar_13554
2016-07-31 20:39:50
prajzner
Zgloś do moderacji
Publikuj, w razie czego wracam z kontratakiem tutaj.
avatar_9285
2016-07-31 20:42:35
izis
Zgloś do moderacji
dzięki, tuż tuż ku końcowi :D

avatar_21536
2016-07-31 23:09:37
skalar
Zgloś do moderacji
"Dziękuję za analizę.
Niestety nie mam wpływu w 100% w tak zastanej sytuacji gdzie padnie światło. Fakt - padało na różne elementy, lecz aby padalo na twarz mamy, musiałabym poprosić ją o to, aby zamieniła się z pieskiem miejscami mhihih a to jest reportaż a nie ustawka - z tego też powodu twarz skierowana na suczkę nie jest oświetlona, ale ewidentnie wiadomo, że jej wzrok ku niej leci. Ale to dobrze...Mama kryje w sobie wiele tajemnic. Pozdrawiam! "

Po co przesadzać bohaterów, zawsze można poczekać na inną porę roku, kiedy światło operuje inaczej : DDD

A teraz na serio. Temat reportażu wydał mi się interesujący, odważny do granic i z ciekawością będę śledzić jego kontynuację. W warunkach domowych, przy wzajemnym zaufaniu bohaterów i autora czuję, że niedługo wszystkie puzzle wskoczą na swoje miejsce perfekcyjnie
Jeżeli już poznaliśmy szanowną mamę, to kłaniam się Jej nisko, pozdrawiam autora i oczywista - solidne czochrańce psu !
avatar_9285
2016-07-31 23:27:47
izis
Zgloś do moderacji
no jest dość specyficzny, bo zazwyczaj "nie tyka się rodziny" na swoich fotografiach. Wolimy fotografować obce osoby, aby nie wywnętrzniać się swoimi najbliższymi.

Mam całą masę fotografii wykonaną właśnie w tym miejscu o różnej porze roku (ale zawsze po południu, gdyż do południa słońce świeci po przeciwnej stronie, od pokoi (wtedy fotografuję tam). Czasem jest tak, ze jest zachmurzenie przez długi okres czasu i nici ze zdjęć - trzeba czekać nawet tygodniami na popoludniowe promyki.

avatar_21536
2016-07-31 23:51:52
skalar
Zgloś do moderacji
tak, wiem....styl i wnętrze jest rozpoznawalne nawet dla nowicjusza : )....
avatar_9285
2016-07-31 23:53:27
izis
Zgloś do moderacji
no niestety , trudno w takich okolicznościach być anonimowym ;)

avatar_21536
2016-08-01 00:07:03
skalar
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
wiele prac zapada głęboko w pamięć,
dobrej nocy
avatar_9285
2016-08-01 00:09:52
izis
Zgloś do moderacji
dobranoc!

avatar_513
2016-08-01 09:01:53
arturs
Zgloś do moderacji
No cóż .. piękne zdjęcie.
Zwyczajność sceny jest siłą tej fotografii? Tak i bez wątpliwości.

Choć niezwyczajna to scena w moim rozumieniu jest!!!

Światło, gest, spojrzenie ... a przede wszystkim emocje, niepowtarzalne, niezwykłe ...
Chwila, moment - perfect!

Zatrzymałem się przy tej fotografii bo nieczęsto ostatnio mam okazję i ochotę tak przy fotografii się zatrzymać ... Nie że tutaj, wszędzie.

Podoba mi się swego rodzaju niezgrabność i ujęcia i w kadrowaniu i w samej scenie ... Niezwykle to buduje właśnie tę NATURALNOŚĆ, której szukamy w fotografii i która nas onieśmiela i powala jednocześnie ...

Wreszcie, podobają mi się kolory, tonacja, ale i każdy jej element, niuanse tej fotografii ...

Jest tu KONCEPT, jest genialny, jest wyrazisty i pełen uroku.

Już KONTRA? :)
avatar_9285
2016-08-01 11:03:02
izis
Zgloś do moderacji
tak, już Kontra :)

Miło, że doceniłeś :) Dziękuję


avatar_9339
2016-08-01 09:32:20
nadtlenek02
Zgloś do moderacji
KONTRA

avatar_9285
2016-08-01 10:22:10
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Cieszy mnie to, że Vogue'owskie klimaty zaczynają i tutaj być doceniane :)
Ta praca również spotkała się z przychylną oceną na PhotoVogue.

Dziękuję za Kontrę! Za wszystkie komentarze i oceny :)

avatar_9339
2016-08-01 20:33:29
nadtlenek02
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Pojawia się uwaga, dyskusja . . . nie może być lepiej.
Takimi pracami zmieniasz więcej niż Ci się wydaje.
Pozdrawiam
avatar_9285
2016-08-01 22:40:55
izis
Zgloś do moderacji
planuję już też coś kontrowersyjnego wstawić, aż ciekawa jestem jak zostanie przyjęte ;)

avatar_19695
2016-08-02 11:41:52
dzastin
Zgloś do moderacji
Nie widziałam wcześniej. Fajne jest, fajne światło podkreślające najważniejsze aspekty sytuacji.
Mam nadzieję, że Saba ma się dobrze.
avatar_9285
2016-08-02 16:02:29
izis
Zgloś do moderacji
tak, ma się dobrze, utyka chodząc - zwyczajnie laski jej brak ;)

avatar_21214
2016-08-02 13:29:22
vengee
Zgloś do moderacji
Praca z tych, które nie porażają od pierwszego spojrzenia., gdy na szybko przegląda się dziesiątki zdjęć. Ta wymaga chwili czasu , refleksji i wrażliwości u odbiorcy. Zwyczajna niezwyczajna domowa scenka. I nie ważne jest mz w tym przypadku otoczenie, lecz relacja zachodząca pomiędzy kobietą i psem. Na odległość czuć wzajemnie zaufanie i radość z przebywania razem. Liczy się tu i teraz, a to autorce udało się świetnie pokazać. Kadru dopełniło dobre światło, miękko snujące się po postaciach, podkreślając zarazem tę wieź kobiety i psiaka. Patrząc na tę prace widzę przede wszystkim cieplutkie relacje między kobietą a psem w ich naturalnym ( nie reżyserowanym) środowisku.
avatar_9285
2016-08-02 16:04:00
izis
Zgloś do moderacji
tak, to zdecydowanie nie praca która każdemu przypadnie do gustu i do wrażliwości.
Dziękuję za komentarz :)

avatar_423
2016-08-06 16:25:34
dzikie_wino aff
Zgloś do moderacji
bardzo dobre
avatar_9285
2016-08-06 21:26:11
izis
Zgloś do moderacji
Miło mi,na prawdę. DZIĘKUJĘ

avatar_9339
2016-08-06 23:00:18
nadtlenek02
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
za bardzo stosowne uważam
umieszczenie tej pracy w GN (bynajmniej:)
-ode mnie masz złotko
avatar_9285
2016-08-06 23:04:29
izis
Zgloś do moderacji
raczej szans nie ma , ale KONTRA też nie jest zła ;)

avatar_155
2016-08-06 23:05:59
fotoferia
Zgloś do moderacji
W ocenie Fotoferii, ta fotografia w sposób zdecydowanie niezasłużony trafiła do Ciemni.
Kontra jest galerią prac "kontrowersyjnych", GN - prac dobrych.

Czas więc na "ułaskawienie" :-)
avatar_9285
2016-08-06 23:15:24
izis
Zgloś do moderacji
dziękuję za teleportację :)

avatar_20238
2016-08-06 23:07:19
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9339
2016-08-06 23:08:01
nadtlenek02
Zgloś do moderacji
oceniam
Bravo TY:)
avatar_9285
2016-08-06 23:13:19
izis
Zgloś do moderacji
no i masz...kurcze, jak Ty to zrobiłeś :D

avatar_10735
2016-08-06 23:09:57
111966
Zgloś do moderacji
oceniam
Pambuk jednak jest :)
avatar_9285
2016-08-07 01:46:46
izis
Zgloś do moderacji
ano, jest :D

avatar_19344
2016-08-06 23:12:39
wojtek_b
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10884
2016-08-06 23:13:24
akrims
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10020
2016-08-07 01:23:30
repcak8383
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19239
2016-08-07 01:46:57
panthomas
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2016-08-07 06:38:44
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21214
2016-08-07 07:50:51
vengee
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9429
2016-08-07 11:59:12
pofcernacy
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9700
2016-08-07 17:37:07
marekropella
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_17873
2016-08-07 19:17:32
lipella
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_13554
2016-08-08 06:46:23
prajzner
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2833
2016-08-08 11:39:58
marcel
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_5377
2016-08-08 11:45:42
hubik
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4959
2016-08-08 18:16:41
spd
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2016-08-08 19:33:03
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_423
2016-08-09 00:53:51
dzikie_wino aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_513
2016-08-09 08:35:14
arturs
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2016-08-09 16:04:15
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_315
2016-08-12 17:26:33
afoto1
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7400
2016-08-24 14:34:57
mariok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1445
2016-09-05 17:14:58
jacekz40 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_56127
2020-04-05 08:41:54
krzych1002
Zgloś do moderacji
oceniam

Nie publikuj ponieważ ... (1)
avatar_11191
2016-07-30 22:18:09
mariusz_je
  • Realizacja tematu


This page was created in 0.071177959442139 seconds