tematów: 241, postów: 1504
Strony:
2012-01-26 10:07:22
avatar_159
stul

Postów na forum: 210
Czy ktoś spotkał się z podobną usterką w Nikonie D700, która polega na braku obrazu na głównym wyświetlaczu?
Zamiast obrazu, widoczne są jedynie szare i czarne pasy w poprzek wyświetlacza. Górny wyświetlacz działa i można
korzystać z podglądu na zewnętrznym wyświetlaczu podłączonym przez HDMi, czyli matryca jest OK. Nie ma komunikatów o błędzie.
Oczywiście oddaję body do serwisu, ale może ktoś spotkał się z taką awarią ... ?
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-26 11:21:53
avatar_138
fotonmatic

Postów na forum: 624
współczuję :(
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-26 13:34:16
avatar_159
stul

Postów na forum: 210
[quote (fotonmatic@2012-01-26 11:21:53)]
współczuję :( [/quote]
Dzięki. Wracam na jakiś czas do wiernego i niezawodnego Pentaksa K7.
Swoją drogą, słyszałem już o wielu usterkach Nikona D700 ...
Mój egzemplarz traktowałem bez przesadnej troski, ale jest zadbany, nigdy nie zrobiłem mu żadnej krzywdy w postaci: upadku, wstrząsu, zalania, czy podobnych nieprzyjemnych zdarzeń, więc tym bardziej dziwi mnie taka usterka. Z tego co słyszałem, polski serwis Nikona nie należy do specjalnie troskliwych.
Całe szczęście, body mam jeszcze na gwarancji i spodziewam się szybkiej naprawy.
Pytanie zadałem, ponieważ mam nadzieję, że ktoś się już taki kłopot napotkał i zna jego przyczynę...
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-26 13:40:15
avatar_138
fotonmatic

Postów na forum: 624
[quote (stul@2012-01-26 13:34:16)]Całe szczęście, body mam jeszcze na gwarancji i spodziewam się szybkiej naprawy[/quote]
hhmm jakby to napisać, spodziewaj się cierpliwości, której życzę i obym się mylił.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-26 13:45:31
avatar_159
stul

Postów na forum: 210
(...) :-((
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-27 14:59:23
avatar_159
stul

Postów na forum: 210
Serwis Saturn, przez który wysłałem D700 do naprawy w Nikon Polska twierdzi, że sprzęt wraca standardowo po ok.3 tygodniach ( regulaminowo 2 tygodnie na naprawę, ale jeszcze czas na dostarczenie i odbiór) i nie mieli do tej pory żadnych problemów. Czasem zdarza się wydłużenie terminu o tydzień, ale ponoć wtedy Nikon dołącza do sprzętu jakieś gadżety w ramach rekompensaty :-))
Na razie czekam.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-27 15:11:49
avatar_138
fotonmatic

Postów na forum: 624
fakt dostałem ściereczkę z mikrofibry w plastikowym etui z napisem nikon jestem do usług, może gwarancyjne mają priorytet, ciekaw jestem bardzo daj znać jak się sprawa potoczy i jak szybko wróci
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-27 17:31:13
avatar_159
stul

Postów na forum: 210
... oczywiście, dam znać, jak tylko aparat wróci z serwisu. Będzie to w pewnym sensie jakieś świadectwo sprawności, bądź niesprawności Nikon Polska.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-27 19:58:00
avatar_379
s4int

Postów na forum: 45
Również współczuję... Oby się serwis wykazał. A jak nie to robić zadyme na ZSF - do czego mam nadzieję, nie będzie musiało dość.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-27 22:15:15
avatar_1765
vdr

Postów na forum: 147
[quote (whisper@2012-01-27 20:41:34)]
Gdyby Nikon z Canonem nie rządzili na rynku, to prawdopodobnie,, na swoje puszki po naprawie czekalibyście znacznie krócej :/... Gdyby Sony również było tak silne jeżeli chodzi o Lustrzanki cyfrowe nie musiałoby nadrabiać serwisem. Mam znajomego w fotojokerze... zastanawiam się jak by wyglądało porównanie czasu naprawy podobnych usterek w różnych systemach. Podejrzewam, że serwis firm dobrze stojących na rynku lustrzanek nie musi się spuszczać, bo i tak mają duży popyt na aparaty i kliku zniesmaczonych klientów im nie zaszkodzi.
Chciałbym, żeby to się zmieniło... bo zmieniam system i też nie chcę czekać tak długo na aparat w razie usterki :) [/quote]
Mi Canon zawsze szybko wszystko naprawiał więc nie wiem o czym mówisz a Nikon po fali protestów, skarg, pism itd to FVF nawet serwis otworzył co z tego wyszło nie wiem mam nadzieję, że się poprawili.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-28 01:15:38
avatar_159
stul

Postów na forum: 210
... a mój stary dobry Pentax K7 nigdy nie nawalił :-)) Wcześniej tez miałem Pentaksa, K200, również spisywał się bez usterek. Do dziś używa go mój syn.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-01-28 11:17:21
avatar_1765
vdr

Postów na forum: 147
[quote (whisper@2012-01-27 22:28:14)]
[quote (vdr@2012-01-27 22:15:15)]
[quote (whisper@2012-01-27 20:41:34)]
Gdyby Nikon z Canonem nie rządzili na rynku, to prawdopodobnie,, na swoje puszki po naprawie czekalibyście znacznie krócej :/... Gdyby Sony również było tak silne jeżeli chodzi o Lustrzanki cyfrowe nie musiałoby nadrabiać serwisem. Mam znajomego w fotojokerze... zastanawiam się jak by wyglądało porównanie czasu naprawy podobnych usterek w różnych systemach. Podejrzewam, że serwis firm dobrze stojących na rynku lustrzanek nie musi się spuszczać, bo i tak mają duży popyt na aparaty i kliku zniesmaczonych klientów im nie zaszkodzi.
Chciałbym, żeby to się zmieniło... bo zmieniam system i też nie chcę czekać tak długo na aparat w razie usterki :) [/quote]
Mi Canon zawsze szybko wszystko naprawiał więc nie wiem o czym mówisz a Nikon po fali protestów, skarg, pism itd to FVF nawet serwis otworzył co z tego wyszło nie wiem mam nadzieję, że się poprawili. [/quote]

Słyszałem, że serwis canona do najsprawniejszych też nie należy. jeżeli jest inaczej to nic tylko się cieszyć, że ktoś dba o swoich klientów. "Szybko naprawiał" - tzn? ;) [/quote]
Poniedziałek wysyłka kurier na firmę w piątek z powrotem. Wtorek następny czwartek i raz niecałe 2 tygodnie. Z pewnością zależy co do naprawy.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-02-09 15:00:19
avatar_159
stul

Postów na forum: 210
Zgodnie z obietnicą wracam do postu na temat awarii mojego Nikona D700. Aparat wrócił po naprawie w ciągu 10 dni !!! Z czego 5 dni zajęło Saturnowi ( w którym kupiłem D700) dostarczenie aparatu do serwisu, niestety było to tuż przed weekendem, oraz 1 dzień serwisowi, na odesłanie naprawionego sprzętu. Zatem chyba powinienem być zadowolony, ponieważ inni Koledzy z FoFe, mieli gorsze doświadczenia z serwisem Nikona.
Usterkę usunięto - przypomnę, że była to awaria głównego wyświetlacza (LV), na którym pojawiły się pionowe szare i białe pasy - jednak opis samej naprawy jest dość enigmatyczny. Otóż naprawiono "usterkę elektroniki wewnętrznej" oraz dodatkowo wymieniono, jak wynika z kosztorysu: bezpiecznik, spodnią pokrywę oraz tylne osłony gumowe. Z zaleceń po naprawie wynika, że powinienem sprawdzić także obiektywy, których używam oraz grip, gdyż opisaną usterkę mogą powodować dołączane urządzenia.
Mam prośbę do użytkowników D700, a także D300. Czy może ktoś z Was miał kłopoty z działaniem aparatu z dołączonym gripem, lub obiektywem ??? Na co uważać ?
Dotychczas mój D700 sprawował się bez zarzutu. Początkowo miałem kłopot z zamiennikiem oryginalnego gripa MB-D10, wyprodukowanym przez Phottix, który zwyczajnie się zepsuł. Wymieniłem go na Meike i jest OK. Korzystam z obiektywów: Nikkor 50/1,4G i 85/1,8 ,Tokina 20-35/3,5-4,5,oraz manualne: Kalejnar 100/2,8 oraz Lensbaby Composer Pro.
Będę wdzięczny, jeśli ktoś może podzielić się własnymi uwagami na tema działania D700/D300.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-02-09 23:45:26
avatar_491
toroo

Postów na forum: 36
Nikuś niestety nie lubi "obcego ciała", użytkowanie obiektywów firm niezależnych typu Sigma, Tamron, Lensbaby, itp. skutkuje pewnymi błędami po podłączeniu do kompa, serwis najczęściej to kasuje i delikatnie daje znać, że ci inni są be. Trzeba z tym żyć :) Jestem namiętnym użytkownikiem wielu Sigm i da się z tym żyć.
Pozdrawiam.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
2012-02-10 00:17:03
avatar_159
stul

Postów na forum: 210
Thx Toroo, kumplu :-)))
To dla mnie ciekawostka, że w body zapisują się podłączenia "innych" obiektywów i akcesoriów.
Jednak ceny oryginalnych dodatków do D700, które wymieniłem, skłoniły mnie do użycia zamienników.
Fakt, zapłaciłem podwójnie za grip, ale i tak wyszło taniej , niż oryginał, o którym wiem, że także są z nim problemy.
Obiektywy - głównie używam Nikkorów. Pozostałe - sporadycznie. Jeśli źródło problemu tkwiłoby w akcesoriach, objawiłoby się dużo wcześniej, tuż po ich zastosowaniu. A było to w lipcu ubiegłego roku.
Zatem clou kłopotu niekoniecznie leży w użytych akcesoriach, lecz może zwyczajnie, w takim egzemplarzu !
OK. Koniec.
Cytuj zaznaczenieCytuj post
Strony:
Awaria Nikon D700
Uszkodzony główny wyświetlacz
Linki są zamieniane automatycznie. W komentarzach nie działają znaczniki HTML. Zamiast nich skorzystaj ze składni Markdown: **pogrubiony tekst** _pochylony tekst_

This page was created in 0.035329103469849 seconds