Volcano. . Zdjęcie 79203


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
Volcano. . Zdjęcie 79203
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2013-01-13
Odsłon: 1981
Komentarzy: 14
Ocena: -
Liczba ferii:0
Analiz: 1
Ulubionych: 0
Kontra: 6
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia -
Format zdjęcia -
Volcano


Kategoria zdjęcia: FAB:Inne/Otwarta






 
avatar_656
2013-01-13 17:57:53
yossarian

8 poleceń

Gdyby jeszcze raz podejść w tym przypadku do obróbki, zdjęcie zasługiwało by moim zdaniem na GN.
Kadrowo i kompozycyjnie może nie jest to praca porywająca, ale samo miejsce jest wystarczająco interesujące by na dłużej zatrzymać uwagę widza.
Co do uwag - obchodziłbym się delikatniej z kontrastem całości, a następnie selektywnie zróżnicował plany. Cienie należy zdecydowanie poprawić i wyciągnąć z nich informacje. Styk masywu z niebem nie wygląda dobrze - jest tam zarówno biała obwódka po ostrzeniu, jak i aberracja. Wreszcie niebo - ten element jako jedyny został potraktowany na tej pracy zbyt słabo. Wydaje mi się, że ponowne wołanie powinno zmierzać do wydobycia faktur w chmurach, góra powinna być także spójna z dołem tak pod względem kontrastu, jak i balansu bieli (czyt. obecnie nie jest).
Podsumowując, proponuję tę fotografię poprawić.
Pozdrawiam!



2013-01-13 18:56:09
Autor
Zgloś do moderacji
Yossarian, dziękuję za wnikliwą analizę i rzetelne wyrażenie opinii, bardzo doceniam.
Co do fotografii to paradoksalnie jest prawie bez obróbki, nie chciałam zmaltretować tego krajobrazu zbyt mocnym "podciąganiem". Wybrałam taki kadr, żeby zawrzeć w nim - na zasadzie odwróconej symetrii - zarazem ciemne pagórki po lewej i trójkąt morza po prawej, spodobał mi się też kontrast barwnego masywu z bladym i niekrzykliwym niebem, to pozostawia moim zdaniem pewną "lekkość".
Ale oczywiście z założenia nie mogę być obiektywna, zatem przyjmuję bez mrugnięcia okiem krytykę i uwagi :) Pozdrawiam.

avatar_656
2013-01-14 11:14:25
yossarian
Zgloś do moderacji
Mikolyo, nie do końca dostrzegam jakąkolwiek istotność w głosie, który zabrałeś w dyskusji pod tą fotografią.
Wydaje mi się, że większość z nas publikuje tutaj oczekując konkretnych porad, rzeczowej wymiany zdań etc. Owszem, mogłem kliknąć "nie publikuj" i pójść dalej, jednak nasunęły mi się pewne przemyślenia i stwierdziłem, że warto podzielić się nimi z Autorką "tego" (czyt. zdjęcia).
Jeśli nie zgadzasz się z analizą, tudzież nie jest ona dla Ciebie pomocna, a przy tym nie masz nic do powiedzenia odnośnie samego zdjęcia, polecam na przyszłość opcję "nie polecam", w pakiecie z "nie publikuj". Oszczędzisz czas, Autor nadal będzie wiedział dokładnie tyle samo, a wszystko odbędzie się z kulturą, o którą wszyscy przecież tutaj dbamy.
Pozdrawiam!

avatar_940
2013-01-14 11:34:24
porciak
Zgloś do moderacji
A ja zgadzam sie z Mikolyo. Fotoferia to najwyzsza polka fotograficzna. Twoja analiza Yossarin jest bardzio dobra i w 100% masz racje, ale Fotoferia to nie miejsce na tego typu obserwacje. Autor/autorka przed wstawienie zdjecia powinna co najmniej popatrzec poziom prezentowanych tutaj prac w GN czy GW potem popatrzec na swoja prace i zreflekowac sie.

2013-01-14 12:13:50
Zgloś do moderacji
Aż tak? :)

avatar_656
2013-01-14 11:44:22
yossarian
Zgloś do moderacji
Ok, tylko ja przecież nie o tym :).
Porciak, wszystko to, o czym mówisz (a czego najlepszym dowodem jest Twoja wypowiedź) da się przekazać Autorowi wyłącznie w drodze precyzyjnego, rzeczowego i kulturalnego komentarza/analizy, zamieszczonego pod zdjęciem właśnie. W mojej ocenie, głosowi Mikolyo wyżej wymienionych zabrakło.
Co do tego natomiast, że FF (a szczególnie Inferia) "nie jest miejscem na tego typu obserwacje", nie zgadzam się z Tobą zupełnie. Otóż to jest właśnie najlepsze miejsce na krytykę! Na marginesie dodam, że przecież nie brakuje jej w mojej pierwszej wypowiedzi w tym wątku.
Pozdrawiam!

avatar_423
2013-01-14 12:18:39
dzikie_wino aff
Zgloś do moderacji
" Fotoferia to najwyzsza polka fotograficzna. (...) Autor/autorka przed wstawienie zdjecia powinna co najmniej popatrzec poziom prezentowanych tutaj prac w GN czy GW potem popatrzec na swoja prace i zreflekowac sie."

Nie zgadzam się z tak skonstruowaną wypowiedzią. Wypacza ona sens istnienia tego portalu w duchu w którym go się tworzy.

Fotoferia to i najwyższa półka i średnia i taka zupełnie przy ziemi. Każdy ma prawo (o ile nie narusza regulaminu) tu publikować nawet wiedząc, że jego prace nie są na takim poziomie jak te UZNANE za najlepsze. Fotoferia stała się unikatowym miejscem w sieci, gdzie można się uczyć od siebie nawzajem. I to wcale nie jest ograniczone do tradycyjnego przepływu tejże wiedzy od "mistrza" do "ucznia".

avatar_940
2013-01-14 12:33:28
porciak
Zgloś do moderacji
Zostalem zle zrozumiany. Chodzi mi o to, ze podstawowe bledy fotografii czyli krzywy horyzont, paprochy na obiektywie, czy balans bieli i kolorow powinny byc poprawione ZANIM zdjecie sie tutaj umieszcza.
Te proste zabiegi pozwalaja, ze autor, wkladajac nieco wysilku w przygotowanie pracy, podnosi poziom tego portalu.

avatar_4160
2013-01-14 14:07:50
nitroactive
Zgloś do moderacji
Trochę więcej empatii przydałoby się niektórym, bo nie każdy zaczynał z wysokiego C, publikując od razu w GW...


2013-01-14 14:59:28
Autor
Zgloś do moderacji
Nie jestem zwolenniczką rozdzierania szat w obronie swojego "dzieła", ale w tym wypadku czuję się w obowiązku zabrać głos w tej dyskusji ze względu na jej tak dużą "głębię ostrości" :) Yossarian napisał rzetelną analizę, która zawiera wiele konstruktywnych uwag nie tylko dla autora zresztą ale i dla "potomności", spełniając tym samym kryteria walorów edukacyjnych, o których jest również mowa w regulaminie FF. Uznał też, że komentarz Miko nie wnosi do dyskusji takowych walorów. Ja nie byłabym aż tak krytyczna. Miko trochę zawoalował swoją opinię, ale przekaz jest jasny: "This photo sucks a Yossarian zmarnował swój czas pisząc do niego analizę". Porciak się pod tym podpisał, a mnie osobiście nawet nie wypada z tym dyskutować. Natomiast odniosę się do komentarza Porciaka - otóż w żadnym wypadku nie podchodzę bezrefleksyjnie do publikowanych tu zdjęć, ponosząc oczywiście, jak każdy autor, wszelkie konsekwencje końcowego wyniku i oceny tych refleksji. Więc jeśli ktoś ma ochotę skrytykować pracę lub napisać analizę to to robi, a jeśli ktoś nie widzi innej możliwości jak tylko prychnąć z pogardą i ominąć zdjęcie szerokim łukiem to też jego święte prawo. Ale do tego wszystkiego dochodzi jeszcze kwestia gustu i percepcji konkretnego odbiorcy. Zbyt obcesowy sposób komentowania wydaje mi się nie do końca w porządku i to nie w stosunku do mnie czy mojego zdjęcia, bo to jest specyfika tego portalu a tym bardziej Inferii, ale chociażby wobec osób, które zagłosowały na tak. Bo wynikałoby z tego że tak dalece się nie znają, są niewidome lub mają zły gust. A w rzeczywistości może tak nie jest, może zwracają po prostu uwagę na inne aspekty, mają inne wrażenia czy odczucia. Dlatego nie wzbraniam się przed nawet skrajnie negatywnymi komentarzami. Wystarczy jednak powiedzieć to samo "mniejszymi literami". Autor naprawdę zinterpretuje właściwie taki przekaz, jak również odpowiednio zrozumie jego brak.
Dziękuję wszystkim za komentarze oraz za poświęcony lub zmarnowany pod niniejszym zdjęciem czas.

avatar_121
2013-01-14 15:07:50
nikon19
Zgloś do moderacji
lubię czytać takie dyskusję..

polecam analizę..

avatar_4322
2013-01-14 15:11:19
marcinx
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Mądre Słowa Autorko - zdjęcie nie jest aż tak słabe żeby nie stanowiło materiału do dyskusji i udoskonalania warsztatu.
Też nie jestem zdania że ktoś kto tu publikuje - musi od razu wrzucac zdjecia na poziomie co najmniej GN
Bardzo cenne jest tu również, że bardziej doświadczeni użytkownicy dzielą się swoją wiedzą. I jeżeli ktoś chce z tego skorzystać może się dużo nauczyć i podnieść poziom swoich prac.

avatar_423
2013-01-14 15:49:53
dzikie_wino aff
Zgloś do moderacji
Dawno nie czytałem tak celnej i wyważonej odpowiedzi autora jak Twoja.

KONTRA :)

avatar_121
2013-01-14 15:56:31
nikon19
Zgloś do moderacji
KONTRA!!
za tem...
:)


2013-01-14 18:10:59
Autor
Zgloś do moderacji
:) Dzięki.


This page was created in 0.058334827423096 seconds