wojtek_b - .... . Zdjęcie 175164


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
wojtek_b - .... . Zdjęcie 175164
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2016-08-20
Odsłon: 640
Komentarzy: 50
Ocena:
Liczba ferii:56
Analiz: 0
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_19344
wojtek_b

...


Kategoria zdjęcia: DOC:Reportaż/Dokument






 






avatar_19344
2016-08-20 18:26:00
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Na PE oglądajcie.
Zresztą, chyba wszyscy poważni oglądacze o tym wiedzą.

avatar_19695
2016-08-20 18:35:14
dzastin
Zgloś do moderacji
Publikuj.
avatar_19344
2016-08-20 21:04:09
wojtek_b
Zgloś do moderacji
:-)

avatar_19274
2016-08-20 20:10:10
akua
Zgloś do moderacji
Dobry reportaż, ciekawy tematycznie i nalezycie wykonany.
Z ciekawosci - te fiolety w dolnych partiach zdjęć od czego?
avatar_19344
2016-08-20 21:11:53
wojtek_b
Zgloś do moderacji
To poświata od sygnałów świetlnych samochodów gaśniczych, których za moimi plecami stoi cała armia. Klasyka przy akcjach. A w kadrze lewym jeszcze ta poświata rozprasza się w wodnym aerozolu wytryskującym z dziurawej kiszki. Takie kichy z małymi dziurkami, to też klasyka. Sikają cienkimi strumieniami, których po ciemku nie widać. Nie raz w taki strumień wlazłem i zmoczyłem obiektyw.

avatar_19304
2016-08-20 20:17:55
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Jeżeli to fotografia cyfrowa... to wiadomo skąd te fiolety na dole ;)

chyba, że nie wiadomo ;) ?
avatar_19344
2016-08-20 21:12:13
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Wyjaśniłem wyżej;-)

avatar_19304
2016-08-20 20:57:21
wildwhisper
Zgloś do moderacji
tak jak myśłałem ;)

avatar_19274
2016-08-20 21:04:10
akua
Zgloś do moderacji
Jakbym wiedziała, to bym nie pytała.

avatar_19304
2016-08-20 21:16:30
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Nie musialo tam być kogutów od wozów gaśniczych etc... ;) Aby taka fioletowa poświata powstala... wystarczyło tam jakiekolwiek sztuczne zimne światło...


Nocne zazwyczaj bywa chłodne, ale wiadomo, niebieskie koguty nadrabiają ;)

avatar_19274
2016-08-20 21:20:56
akua
Zgloś do moderacji
Dziękuję Autorze za odpowiedź ;)
I doprawdy nie wiem, w jaki sposób poświatę od sygnałów świetlnych samochodów gaśniczych miałaby tłumaczyć cyfrowość tych ujęć ;)

avatar_19304
2016-08-20 21:21:40
wildwhisper
Komentarz edytowany przez moderatora 2016-08-21 09:19:07
Zgloś do moderacji
- Komentarz usunięty przez moderatora dnia: 2016-08-21 09:19:07 -

avatar_19274
2016-08-20 21:24:07
akua
Zgloś do moderacji
Prawdopodobnie nie. Jeśli nie ma logicznego związku, to nie ma czego rozumiec :)

avatar_19304
2016-08-20 21:29:53
wildwhisper
Zgloś do moderacji
jst logiczny związek... myślisz,że nie ma logicznego związku pomiędzy źródłem światła i jego barwaą, a ostateczną rejestracją pojedynczego piksela przez cyfrową matrycę aparatu fotohgraficznego? ;) ?

avatar_19304
2016-08-20 21:30:27
wildwhisper
Zgloś do moderacji
cyfrowego??? ;)

avatar_19274
2016-08-20 21:35:28
akua
Zgloś do moderacji
Autor wyjasnił, że jest to poświata od sygnałów świetlnych samochodów gaśniczych.
Myślisz, ze aparat analogowy by takiej poświaty nie zarejestrowal?

avatar_19304
2016-08-20 21:43:08
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Ja znam się "od deski do deski" na Cyfrze i widzę, że to cyfrowy efekt barwienia w cieniach ( najcześciej fiolety w chłodnych tonacjach kryją się w cieniach), ale to nowicjusz wie ;)
... Analog mniej "plastykowo" potraktowałby wszystkie kolory - to kolejny aspekt, a przejścia tonalne byłyby subtelniejsze

avatar_19274
2016-08-20 21:47:48
akua
Zgloś do moderacji
No widzisz, ja jeszcze wielu rzeczy nie wiem, podczas tych paru lat fotografowania aparatem cyfrowym zrobiłam pewno tylko kilka tysięcy zdjęć. No, może kilkanaście tysiecy, ale co to jest :)

avatar_19304
2016-08-20 21:49:26
wildwhisper
Komentarz edytowany przez moderatora 2016-08-21 09:18:06
Zgloś do moderacji
- Komentarz usunięty przez moderatora dnia: 2016-08-21 09:18:06 -

avatar_19274
2016-08-20 21:53:23
akua
Komentarz edytowany przez moderatora 2016-08-21 09:18:27
Zgloś do moderacji
- Komentarz usunięty przez moderatora dnia: 2016-08-21 09:18:27 -

avatar_19304
2016-08-20 21:59:58
wildwhisper
Komentarz edytowany przez moderatora 2016-08-21 09:17:42
Zgloś do moderacji
- Komentarz usunięty przez moderatora dnia: 2016-08-21 09:17:42 -

avatar_10978
2016-08-21 09:10:58
jaskjan
Zgloś do moderacji
Publikuj

avatar_731
2016-08-21 09:13:48
mundi
Zgloś do moderacji
Publikuj

avatar_4943
2016-08-21 15:57:11
robin74r
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4959
2016-08-21 16:15:07
spd
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19274
2016-08-21 16:28:37
akua
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2016-08-21 16:54:26
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2016-08-21 17:35:03
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20238
2016-08-21 18:10:20
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6979
2016-08-21 19:49:27
biglebowski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10085
2016-08-21 20:16:08
meczata
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7410
2016-08-21 21:14:02
pato_log
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1241
2016-08-21 23:09:11
leszeksa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_5377
2016-08-22 09:15:32
hubik
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19251
2016-08-22 09:19:16
nazarr
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4827
2016-08-22 09:54:34
krzytrojan
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_423
2016-08-22 14:41:58
dzikie_wino aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
"Analog mniej "plastykowo" potraktowałby wszystkie kolory - to kolejny aspekt, a przejścia tonalne byłyby subtelniejsze"

wątpię... Robiąc zdjęcie w RAWie można rodzaj światła kontrolować prawie dowolnie dokładnie. W filmie fotograficznym rodzaj oświetlenia trzeba wybrać z góry zanim się film założy. Dziś już w ogóle nie ma filmów pod światło żarowe, zatem powyższe oświetlanie byłoby 'interpretowane' przez materiał światłoczuły dla światła dziennego bądź lampy błyskowej. W tym wypadku byłby to negatyw, bo kto by robił reporterkę na slajdach przy których najwyższe ISO to 400. Wybór szybszych materiałów jest w obecnej chwili dość ograniczony, średni format - max ISO800, a mały obrazek pod postacią Superii 1600 - jedyne, co daje subtelne, to subtelnej wielkości ziarno wielkości słonia.

Tak więc, szczerze... Taka fotografia nie powstałaby w ogóle jeśli brać pod uwagę analoga.
avatar_19344
2016-08-22 15:28:56
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Tak, nowoczesna cyfra jest błogosławionym, niezastąpionym instrumentem do takich zdjęć, a i tak czuję jej ograniczenia, wiele dobrych scen, które widzę, umyka mi, bo nie jestem w stanie ich zarejestrować długimi czasami.

avatar_19304
2016-08-22 15:41:30
wildwhisper
Zgloś do moderacji
oceniam
Jaki czas i czułość dla powyższej sceny miałeś?


To co pisałem wcześniej, odnośnie tego, że cyfra lubi w cieniach fiolety - nie chodziło mi oczywiście o banding ;). Co do analoga Dziki wie lepiej...

Warto wziąć jednak pod uwagę to, że cyfra lubi mocno odcinać kolory od siebie, nie ma płynnych przejść tonalnych szczególnie w kontrastowych scenach i sztucznym oświetleniu na wysokich czułościach.

Warte uwagi jest również to, żę kolory skafandra i kasu w obu powyższych klatkach są inne... WB został inaczej dobrany.

Kiedy ja latałem i robiłem dużo nocnych fot zauwazyłem, tendencję wyłażenia fioletów kiedy miałem do czynienia ze sztucznym zimnym światłem... tutaj jak wcześniej napisałem, to zapewne wina kogutów... chyba, żę świecili fioletami dyskotekowymi ;)
avatar_19344
2016-08-22 16:33:33
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Kadr lewy: ISO 6400, 1/15 sek.
Kadr prawy: ISO 6400, 1/40 sek.

Tutaj fiolet zdecydowanie od kogutów. Są kadry, w których poświata od sygnałów nawet mi się podoba. Tu masz przykład:

http://www.fotoferia.pl/portfolio/wojtek_b/photo/171034&status=pub

Czasem ta poświata jednak mi przeszkadza i rujnuje nastrój. Gdy stoi dziesięć samochodów i wszystkie błyskają, to zdarza się, że nie ma sekundy bez dyskoteki. Niektóre samochody mają nowoczesne listwy sygnałowe, z których cały czas napieprza światło.

Jeśli idzie o różnicę w WB, to może jakaś mała jest. Zauważ, że hełm gasiora z lewej jest w dymie, a drugiego nie. A na mundury nie patrz. Na obu obrazkach są dwaj różni strażacy (widać po rękawicach i butach). Mundury w PSP są z różnych okresów, przetargów, od różnych producentów i (w najwyraźniej dopuszczalnych w specyfikacji granicach) różnią się kolorami i odcieniami. Są nomeksy bardziej granatowe, bardziej szare, ciemniejsze, jaśniejsze. Nowe wyglądają inaczej niż wielokrotnie prane stare. Paski odblaskowe też mają różne odcienie. Najlepiej to widać, jak się wejdzie na garaż i spojrzy na wieszak, na którym obok siebie wisi kilkanaście par nomeksów, czasem każdy inny.

avatar_19304
2016-08-22 16:39:27
wildwhisper
Zgloś do moderacji
czerwień cegły na kominie też inna ;)

Ale masz rację, dym...etc.

Pewne jest to, żę cyfra choć szczegółowość już na wysokich czułościach ma zacną... to jednak kolorystyka często losowa przy tych samych niby ustawieniach i warunkach.

Co do mundura-racja, myślałem, że to ten sam człek- mój błąd.
avatar_19344
2016-08-22 16:44:40
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Wyjaśnię fachowym żargonem:
Jeden zrobił przecinkę, a drugi wprowadził przez nią prąd wody. No nie ugasisz chałupy lejąc wodę po dachu, choćbyś się zesrał, bo dach (ze swej natury i definicji) jest wodoszczelny:-)))

avatar_10532
2016-08-22 19:17:00
agnez
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7400
2016-08-24 21:27:52
mariok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10911
2016-08-28 08:56:35
janish
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10042
2016-08-28 21:20:46
kikul1974
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2016-09-01 08:37:52
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6141
2016-09-01 19:29:01
rainer
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1445
2016-09-19 10:46:27
jacekz40 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7616
2017-05-24 06:52:15
bakulok
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 0.081284999847412 seconds