Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
2016-08-20 18:26:00
wojtek_b
|
|
|||
|
2016-08-20 18:35:14
dzastin
|
|
|||
|
2016-08-20 20:10:10
akua
|
Dobry reportaż, ciekawy tematycznie i nalezycie wykonany.
Z ciekawosci - te fiolety w dolnych partiach zdjęć od czego?
|
|
2016-08-20 21:11:53
wojtek_b
|
To poświata od sygnałów świetlnych samochodów gaśniczych, których za moimi plecami stoi cała armia. Klasyka przy akcjach. A w kadrze lewym jeszcze ta poświata rozprasza się w wodnym aerozolu wytryskującym z dziurawej kiszki. Takie kichy z małymi dziurkami, to też klasyka. Sikają cienkimi strumieniami, których po ciemku nie widać. Nie raz w taki strumień wlazłem i zmoczyłem obiektyw.
|
|
2016-08-20 20:17:55
wildwhisper
|
Jeżeli to fotografia cyfrowa... to wiadomo skąd te fiolety na dole ;)
chyba, że nie wiadomo ;) ?
|
|
2016-08-20 21:12:13
wojtek_b
|
|
|
2016-08-20 20:57:21
wildwhisper
|
|
|||
|
2016-08-20 21:04:10
akua
|
|
|||
|
2016-08-20 21:16:30
wildwhisper
|
Nie musialo tam być kogutów od wozów gaśniczych etc... ;) Aby taka fioletowa poświata powstala... wystarczyło tam jakiekolwiek sztuczne zimne światło...
Nocne zazwyczaj bywa chłodne, ale wiadomo, niebieskie koguty nadrabiają ;) |
|||
|
2016-08-20 21:20:56
akua
|
Dziękuję Autorze za odpowiedź ;)
I doprawdy nie wiem, w jaki sposób poświatę od sygnałów świetlnych samochodów gaśniczych miałaby tłumaczyć cyfrowość tych ujęć ;) |
|||
|
2016-08-20 21:21:40
wildwhisper
|
Komentarz edytowany przez moderatora 2016-08-21 09:19:07
|
|||
|
2016-08-20 21:24:07
akua
|
|
|||
|
2016-08-20 21:29:53
wildwhisper
|
jst logiczny związek... myślisz,że nie ma logicznego związku pomiędzy źródłem światła i jego barwaą, a ostateczną rejestracją pojedynczego piksela przez cyfrową matrycę aparatu fotohgraficznego? ;) ?
|
|||
|
2016-08-20 21:30:27
wildwhisper
|
|
|||
|
2016-08-20 21:35:28
akua
|
Autor wyjasnił, że jest to poświata od sygnałów świetlnych samochodów gaśniczych.
Myślisz, ze aparat analogowy by takiej poświaty nie zarejestrowal? |
|||
|
2016-08-20 21:43:08
wildwhisper
|
Ja znam się "od deski do deski" na Cyfrze i widzę, że to cyfrowy efekt barwienia w cieniach ( najcześciej fiolety w chłodnych tonacjach kryją się w cieniach), ale to nowicjusz wie ;)
... Analog mniej "plastykowo" potraktowałby wszystkie kolory - to kolejny aspekt, a przejścia tonalne byłyby subtelniejsze |
|||
|
2016-08-20 21:47:48
akua
|
No widzisz, ja jeszcze wielu rzeczy nie wiem, podczas tych paru lat fotografowania aparatem cyfrowym zrobiłam pewno tylko kilka tysięcy zdjęć. No, może kilkanaście tysiecy, ale co to jest :)
|
|||
|
2016-08-20 21:49:26
wildwhisper
|
Komentarz edytowany przez moderatora 2016-08-21 09:18:06
|
|||
|
2016-08-20 21:53:23
akua
|
Komentarz edytowany przez moderatora 2016-08-21 09:18:27
|
|||
|
2016-08-20 21:59:58
wildwhisper
|
Komentarz edytowany przez moderatora 2016-08-21 09:17:42
|
|||
|
2016-08-21 09:10:58
jaskjan
|
|
|||
|
2016-08-21 09:13:48
mundi
|
|
|||
|
2016-08-21 15:57:11
robin74r
|
|
|||
|
2016-08-21 16:15:07
spd
|
|
|||
|
2016-08-21 16:28:37
akua
|
|
|||
|
2016-08-21 16:54:26
michal_w
|
|
|||
|
2016-08-21 17:35:03
marian
|
|
|||
|
2016-08-21 18:10:20
fotorom
|
|
|||
|
2016-08-21 19:49:27
biglebowski
|
|
|||
|
2016-08-21 20:16:08
meczata
|
|
|||
|
2016-08-21 21:14:02
pato_log
|
|
|||
|
2016-08-21 23:09:11
leszeksa
|
|
|||
|
2016-08-22 09:15:32
hubik
|
|
|||
|
2016-08-22 09:19:16
nazarr
|
|
|||
|
2016-08-22 09:54:34
krzytrojan
|
|
|||
|
2016-08-22 14:41:58
dzikie_wino
|
Komentarz edytowany przez użytkownika
"Analog mniej "plastykowo" potraktowałby wszystkie kolory - to kolejny aspekt, a przejścia tonalne byłyby subtelniejsze"
wątpię... Robiąc zdjęcie w RAWie można rodzaj światła kontrolować prawie dowolnie dokładnie. W filmie fotograficznym rodzaj oświetlenia trzeba wybrać z góry zanim się film założy. Dziś już w ogóle nie ma filmów pod światło żarowe, zatem powyższe oświetlanie byłoby 'interpretowane' przez materiał światłoczuły dla światła dziennego bądź lampy błyskowej. W tym wypadku byłby to negatyw, bo kto by robił reporterkę na slajdach przy których najwyższe ISO to 400. Wybór szybszych materiałów jest w obecnej chwili dość ograniczony, średni format - max ISO800, a mały obrazek pod postacią Superii 1600 - jedyne, co daje subtelne, to subtelnej wielkości ziarno wielkości słonia. Tak więc, szczerze... Taka fotografia nie powstałaby w ogóle jeśli brać pod uwagę analoga.
|
|
2016-08-22 15:28:56
wojtek_b
|
|
|
2016-08-22 15:41:30
wildwhisper
|
oceniam
Jaki czas i czułość dla powyższej sceny miałeś?
To co pisałem wcześniej, odnośnie tego, że cyfra lubi w cieniach fiolety - nie chodziło mi oczywiście o banding ;). Co do analoga Dziki wie lepiej... Warto wziąć jednak pod uwagę to, że cyfra lubi mocno odcinać kolory od siebie, nie ma płynnych przejść tonalnych szczególnie w kontrastowych scenach i sztucznym oświetleniu na wysokich czułościach. Warte uwagi jest również to, żę kolory skafandra i kasu w obu powyższych klatkach są inne... WB został inaczej dobrany. Kiedy ja latałem i robiłem dużo nocnych fot zauwazyłem, tendencję wyłażenia fioletów kiedy miałem do czynienia ze sztucznym zimnym światłem... tutaj jak wcześniej napisałem, to zapewne wina kogutów... chyba, żę świecili fioletami dyskotekowymi ;)
|
|
2016-08-22 16:33:33
wojtek_b
|
Kadr lewy: ISO 6400, 1/15 sek.
Kadr prawy: ISO 6400, 1/40 sek. Tutaj fiolet zdecydowanie od kogutów. Są kadry, w których poświata od sygnałów nawet mi się podoba. Tu masz przykład: http://www.fotoferia.pl/portfolio/wojtek_b/photo/171034&status=pub Czasem ta poświata jednak mi przeszkadza i rujnuje nastrój. Gdy stoi dziesięć samochodów i wszystkie błyskają, to zdarza się, że nie ma sekundy bez dyskoteki. Niektóre samochody mają nowoczesne listwy sygnałowe, z których cały czas napieprza światło. Jeśli idzie o różnicę w WB, to może jakaś mała jest. Zauważ, że hełm gasiora z lewej jest w dymie, a drugiego nie. A na mundury nie patrz. Na obu obrazkach są dwaj różni strażacy (widać po rękawicach i butach). Mundury w PSP są z różnych okresów, przetargów, od różnych producentów i (w najwyraźniej dopuszczalnych w specyfikacji granicach) różnią się kolorami i odcieniami. Są nomeksy bardziej granatowe, bardziej szare, ciemniejsze, jaśniejsze. Nowe wyglądają inaczej niż wielokrotnie prane stare. Paski odblaskowe też mają różne odcienie. Najlepiej to widać, jak się wejdzie na garaż i spojrzy na wieszak, na którym obok siebie wisi kilkanaście par nomeksów, czasem każdy inny. |
|
2016-08-22 16:39:27
wildwhisper
|
czerwień cegły na kominie też inna ;)
Ale masz rację, dym...etc. Pewne jest to, żę cyfra choć szczegółowość już na wysokich czułościach ma zacną... to jednak kolorystyka często losowa przy tych samych niby ustawieniach i warunkach. Co do mundura-racja, myślałem, że to ten sam człek- mój błąd.
|
|
2016-08-22 16:44:40
wojtek_b
|
|
|
2016-08-22 19:17:00
agnez
|
|
|||
|
2016-08-24 21:27:52
mariok
|
|
|||
|
2016-08-28 08:56:35
janish
|
|
|||
|
2016-08-28 21:20:46
kikul1974
|
|
|||
|
2016-09-01 08:37:52
andrzej08
|
|
|||
|
2016-09-01 19:29:01
rainer
|
|
|||
|
2016-09-19 10:46:27
jacekz40
|
|
|||
|
2017-05-24 06:52:15
bakulok
|
|
Copyright © 2024 fotoferia.pl