nie podoba mi się kadr i niespójność punktów ostrości .. jestem na nie za nieumiejętną edycję i dzielenie planów !!
2012-07-31 22:06:56
rebciu
Poproszę o głępsze wyjaśnienie niespójności punktów ostrości, nieumiejętną edycję oraz dziwnie planów. Dodam, że zdjęcie zostałO zrobione na pełnej dziurze Planarem 80 ze światłem 2,0 zapiętym nas Contax'ie 645 bez dodatkowej obróbki oprócz plamkowania i konwersji do B&W
NIe znam się na literkach i cyferkach ale .. w przestrzeni dłoń i oczy mi nie grają jako płaszczyzna. Mogę się mylić ale tak to wygląda niestety. Co do kadru mz ciasnota jeśli nie było edycji cyfrowej to punk odpada
kolego @maka133 proszę się w przyszłości zastonowić przed atakiem bo świadczy to o złych manierach oraz braku pojęcia o pewnych zagadnieniach optycznych. Argument o kadrowaniu rozumiem i popieram :)
O wychowaniu to nie tylko autor :D o optyce cała śmietanka wyżyny ale wypraszam sobie osądy odnośnie ataku personalnego .. :) nie podoba mi się i już i mam do tego prawo .. wygląda jak wklejka w dwóch płaszczyznach. Może to przypadek może ufo nie wiem .. widzę więc mówię.
2012-07-31 22:35:25
rebciu
Specyfika obiektywu uważanego zprzez wielu za najlepszy w świecie średniego formatu ale kolego serdeczny jak o czymś nie mamy pojęcia to tego nie atakujemy a próbujemy wybadać.
co tu badać jak opisu sprzętowego nie ma, wróżka ?? ... wstawię z penia i powiedzą że nieostre jak nie opiszę .. pitolenie .. zerknij na obraz bez podania specyfikacji sprzętowej i oceń to zrozumiesz
Niestety chyba mnie trafi zaraz.... - nie mam w obowiązku opisywać kamer na jakich robię zdjęcia to raz, dwa opisywanie sprzyja "kolesiowskim" tu przyznawaniem ferii. Z tego co wiem nie dysponujesz nawet pełną klatką to co możesz wiedzieć o większy formatach? Status "PRO' do czegoś zobowiązuje - bez pajacowania i zrzucania winy na autora, który jest Bogu ducha winny, że kolega z mianem "PRO" nie ma doświadczenia na większym polu.
Faktycznie dziwnie wygląda głębia, ale jak się dokładniej przypatrzyć wszystko się zgadza.
Autorze nie ważne "czym kto dysponuje" - nie jest to wyznacznikiem statusu Tutaj jak i ogólnie wszędzie, na świecie, wielu "Pro" którzy robią zdjącia pudełkami od butów czy puszkami po kawie zostawiają w tyle FF, średnie czy nawet duże formaty.
Nie można tak generalizować.
Wszystko zależy od punktu widzenia, a ten bywa różny,
2012-08-01 12:35:43
rebciu
Nie o to mi chodziło - jeśli nie mamy wiedzy na jakiś temat to nie prowadźmy dyskusji w trybie oznajmującym pisząc bzdury bo wystawiamy tylko sobie adekwatną laurkę. Ja jeśli nie jestem czegoś w 100% pewien nie skacze prowadzę dialogu w ten sposób i chodzi tu o całokształt mojego życie - nie tylko sprawy fotograficzne.
A tak w ogóle śmieszy mnie pojęcie "pełna klatka" 35 mm (od klatki filmowej). Te póżniejsze cyfrowe i nie tylko, mniejsze to niepełna klatka. Ok. Ale te wcześniejsze analogowe, dużo większe niż 35 mm to jak to nazwać?. Ja odbieram to co widzę. I tak się odnoszę. Pozdrawiam!
2012-08-03 21:22:20
rebciu
Pojęcie pełnej klatki pojawiło się przy pojawienie się formatu APS-C, a utrwaliło przy matrycach cyfrowych. Określenie jest też związane z produkcją obiektywów. Przed erą APS-C filmy zwojowe można było kupić w dwóch formatach - małoobrazkowe tak zwany typ 135 oraz typ 120 przez niektórych nazywane szerokoobrazkowe, które mają 6 cm szerokości. Były oczywiście produkowane (i są do tej pory) filmy o innych szerokościach ale nie będę komplikował wypowiedzi :)
Fajnie by było jakbyś rozszerzył wypowiedź - jakieś konkrety: mnie nie lubisz, modela, a może zdjęć analogowych? Tak lakonicznie rzucone hasła nie wnoszą pierwiastka merytorycznego, a jak się krytykuje to przynajmniej niech się coś konkretnie skrytykuję :)
publikuj!
publikuj..,!
Autorze nie ważne "czym kto dysponuje" - nie jest to wyznacznikiem statusu Tutaj jak i ogólnie wszędzie, na świecie, wielu "Pro" którzy robią zdjącia pudełkami od butów czy puszkami po kawie zostawiają w tyle FF, średnie czy nawet duże formaty.
Nie można tak generalizować.
Wszystko zależy od punktu widzenia, a ten bywa różny,