...i nie tylko kompozycja ale atelier poniżej średniej ze średnią dziewczyną :)
2015-09-15 23:05:52
nadtlenek02
hłe hłe :)
- koledzy z FF mówili, że exif to lokalny "expert",
który jedynie zaczepnymi komentami chce zwrócić na siebie uwagę,
sam nie mając pojęcia o podstawach fotografii.
Ja uważam, że się mylą, masz talent, niektóre Twoje komentarze
są naprawdę zabawne.
Choć nie ukrywam, że komentowanie urody modelek jest raczej niestosowne.
Tak szczerze to o... Porażce autora :) Skoro przekaz nieczytelny:(
MZ nie ma nic gorszego od tłumaczenia co autor miał na myśli. Albo obraz przemawia i broni się sam albo niech przepada w ciemni i z niej nie wygląda?
Ale ja nie o tym... Pytam nie o przekaz sensu stricte tylko o "środki stylistyczne" jakich użyto, bądź nie użyto w zdjęciu? Gdyż albowiem one powinny temat/przekaz/podmiot fotografii uwypuklić. I o ile napisawszy wcześniej, że sama pozycja portretowanej wcale nie jest błędna pod względem kompozycyjnym, o tyle nie tylko z niej kompozycja się składa. Podany przykład miał to na szybko zilustrować.
Poza tym... pytanie jest otwarte do wszystkich.
2015-09-16 19:22:21
nadtlenek02
Uffff:)
To mi ułożyło bo już myślałem że klapa w najgorszym wydaniu. Pisze teraz z tel.
Jak będę w domu to coś naskrobie.
Ale chętnie bym poczytał co na to pytanie otwarte eksperci odpowiedzą ?
Może ktoś pokusić się o analizę?
Ustawienie modelki/modela przy krawedzi kadru jest srodkiem wyrazu, ktory ma wywolac u widza uczucie niepokoju, dyskomfortu, dramatyzmu. Na Twoim zdjeciu autorze zgadza sie tylko ustawienie modelki, natomiast swiatlocien i kontrast ( oraz emocje na twarzy modelki? ) nie uwypuklaja i nie uzasadniaja kompozycji, ktora wybrales - dobrze to widac na poprawionym zdjeciu dzikiego, gdzie wszystkie te elementy graja ze soba i uzupelniaja sie wzajemnie. Po te srodki wyrazu siegnela m. in. Annie Leibowitz fotografujac Suzan Sontag https://www.google.co.uk/search?q=diane+arbus&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIy6bNr_H8xwIVRLgUCh3oIwch#tbm=isch&q=leibowitz+potrraits&imgrc=HoVeP-BwSgLryM%3A, tu podobnie z wiekszym kontrastem
https://www.google.co.uk/search?q=portret+susan+sontag&espv=2&biw=1920&bih=955&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CBwQsARqFQoTCIPI4Yvz_McCFUVCFAodoXECvg&dpr=1#imgrc=tHo4bCccKDaCPM%3A
Skrajnym przypadkiem, takiego komponowania jest znana fotografia Jamesa Nachtweya, gdzie glowa chlopca zostala wrecz scieta w polowie twarzy
https://www.google.co.uk/search?q=Nachtwey&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIqMDC4_j8xwIVSEAUCh1lfgqc#imgdii=qt32I3fMqfqDyM%3A%3Bqt32I3fMqfqDyM%3A%3Blf6-p4dBuk8XVM%3A&imgrc=qt32I3fMqfqDyM%3A
Dziki i tak mnie poprawi i doda swoje - mam nadzieje,ze za duzo nie namieszalem. Z pozdrowieniami.
2015-09-17 09:07:30
nadtlenek02
Bardzo dziękuję za komentarz, w duecie z Dzikim tworzy on dla mnie dużą wartość edukacyjną - której najbardziej oczekuje po tym portalu.
Ustosunkowując się do treści, trudno się nie zgodzić, można by było uzyskać więcej dramaturgi poprzez bardziej czytelna mimikę/ekspresję modelki, oświetlenie.
Komponując ten obraz obawiałem się by "nie przesadzić", (rozważałem nawet "łezkę w oku modelki") gdyż łatwo popaść w tandetę i kicz - tu pojawia się kwestia wrażliwości, balansu między zastosowanymi środkami. Z dwojga złego wolę chyba tworzyć bardziej "delikatny" przekaz aniżeli przesadzić:) Mam nadzieję, że z czasem nabiorę odwagi:)
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Pozdrawiam życząc miłego dnia.
A na zdjęciu widzę dziewczynę z charakterem. Taką co to z asertywnością nie ma problemu.
Drażni mnie trochę dłoń, bo mimo wszystko z oczu wzrok tez tam pada.Chodzi o ułożenie Ale to i na obrazach często widać ,że malarze też mają z tym problem.
Ale śmiechowo... Żadną "wersją dzikiego" mnie proszę tutaj nie imputować. ;) To tylko 5 minutowa zabawa w szopie, ale nie po to, żeby błysnąć umiejętnościami, tylko żeby w sposób w miarę wyraźny pokazać jak elementy składowe (w tym tło, rozkład świateł i kierunków, etc..) wpływają na kompozycję. A ta... na odbiór treści. Mnie osobiście nie do końca odpowiada tzw. "ręka z dupy" i optyczne odcięcie tłem pod oczami. Ale może nie będę się już więcej rozpisywał, bo bicie piany to by było, po komentarzu (wnikliwym) Wać Aufika. :)
ja też coś skrobnę do tej wartościowej dyskusji :)
jeśli chodzi o kwestie techniczną fotografii nie będę analizować.
Wyrażę jedynie mój osobisty, kobiecy odbiór - na prośbę autora. "Gruboskórne" otoczenie pełne niepoprawności w zestawieniu z asertywnością, sugerują "niedopasowanie" dwóch światów. Kobieta często musi konfrontować się z nieprzychylnym środowiskiem...odpowiada na to pewną powściągliwością (ręka zasłaniająca serce - jej wrażliwą część) oraz wnikliwą obserwacją (rozumne a zarazem szlachetne spojrzenie modelki).
Publikuj!
2015-09-17 14:47:21
nadtlenek02
Bardzo dziękuję.
Bravo za skojarzenie ręki z sercem?
Zamknieta w zakamarkach mojego umysłu
Poczuła siłę wraz ze światłem błysku
I mowi do mnie tak pewnym wzrokiem
Juz ide kochany zapomnij o mnie
Zapomnij o mnie, jestem tylko cieniem
Jestem juz tylko wyobraźni twej marzeniem
Dzis wolną sie czynię, prosze przestań szlochać
Nie mogę zostac z tobą, gdyz chcę wolność kochac.
dłoń jest na tętnicy...a ja o dłoni nic a nic nie wspominałam, celowo użyłam słowa : ręka, bo nadgarstek po łokieć, którego nie widać tworzy pewnego rodzaju tarczę obronna ;) przy odruchu bezwarunkowym wykonuje się taki gest (kiedy np. czujemy się zagrożeni).
Ciekawie tutaj :))) Dziewczyny jestem pod wrażeniem i gratuluję :)))Dotykamy tutaj komunikacji niewerbalnej !!! Brawo :)Dobrze zaprezentowany gest to:1.Dodatkowy kanał komunikacji,2.Wzmocnienie przekazu,3.Ekspresja emocji-myślę,że bardzo potrzebne w fotografii:) Układ ręki powyżej podkreśla(wyraża) obawę kobiety a tytuł "broken home" jest dopełnieniem odbioru tej fotografii :)
2015-09-17 20:07:09
nadtlenek02
Bardzo ciekawie Drogi Watsonie;)
a teraz ja:
#111966 HEX / color description : Very Dark Blue.
?
- do mnie przemawia kompozycja:)
- koledzy z FF mówili, że exif to lokalny "expert",
który jedynie zaczepnymi komentami chce zwrócić na siebie uwagę,
sam nie mając pojęcia o podstawach fotografii.
Ja uważam, że się mylą, masz talent, niektóre Twoje komentarze
są naprawdę zabawne.
Choć nie ukrywam, że komentowanie urody modelek jest raczej niestosowne.
Pozdrawiam
życząc powodzenia w Standup'ach:)
Ustawienie modelki w tym a nie innym punkcie kadru, zasadniczo da się łatwo wybronić. Więc to nie kompozycji sprawka.
Zatem może trzeba zadać pytanie o czym jest prezentowany przez autora portret?
A o czym jest ten: http://www.dzikiewino.com/wrzuta/monia-lisia.jpg ?
Inspirujący komentarz:)
Dzięki
MZ nie ma nic gorszego od tłumaczenia co autor miał na myśli. Albo obraz przemawia i broni się sam albo niech przepada w ciemni i z niej nie wygląda?
Poza tym... pytanie jest otwarte do wszystkich.
To mi ułożyło bo już myślałem że klapa w najgorszym wydaniu. Pisze teraz z tel.
Jak będę w domu to coś naskrobie.
Ale chętnie bym poczytał co na to pytanie otwarte eksperci odpowiedzą ?
Może ktoś pokusić się o analizę?
https://www.google.co.uk/search?q=portret+susan+sontag&espv=2&biw=1920&bih=955&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CBwQsARqFQoTCIPI4Yvz_McCFUVCFAodoXECvg&dpr=1#imgrc=tHo4bCccKDaCPM%3A
Skrajnym przypadkiem, takiego komponowania jest znana fotografia Jamesa Nachtweya, gdzie glowa chlopca zostala wrecz scieta w polowie twarzy
https://www.google.co.uk/search?q=Nachtwey&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIqMDC4_j8xwIVSEAUCh1lfgqc#imgdii=qt32I3fMqfqDyM%3A%3Bqt32I3fMqfqDyM%3A%3Blf6-p4dBuk8XVM%3A&imgrc=qt32I3fMqfqDyM%3A
Dziki i tak mnie poprawi i doda swoje - mam nadzieje,ze za duzo nie namieszalem. Z pozdrowieniami.
Ustosunkowując się do treści, trudno się nie zgodzić, można by było uzyskać więcej dramaturgi poprzez bardziej czytelna mimikę/ekspresję modelki, oświetlenie.
Komponując ten obraz obawiałem się by "nie przesadzić", (rozważałem nawet "łezkę w oku modelki") gdyż łatwo popaść w tandetę i kicz - tu pojawia się kwestia wrażliwości, balansu między zastosowanymi środkami. Z dwojga złego wolę chyba tworzyć bardziej "delikatny" przekaz aniżeli przesadzić:) Mam nadzieję, że z czasem nabiorę odwagi:)
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Pozdrawiam życząc miłego dnia.
Dziękuję Panowie:)
Nie ukrywam, że bardzo byłbym ciekaw jak tą prace
odbierają Panie.
Pozdrawiam Serdecznie
Drażni mnie trochę dłoń, bo mimo wszystko z oczu wzrok tez tam pada.Chodzi o ułożenie Ale to i na obrazach często widać ,że malarze też mają z tym problem.
jeśli chodzi o kwestie techniczną fotografii nie będę analizować.
Wyrażę jedynie mój osobisty, kobiecy odbiór - na prośbę autora. "Gruboskórne" otoczenie pełne niepoprawności w zestawieniu z asertywnością, sugerują "niedopasowanie" dwóch światów. Kobieta często musi konfrontować się z nieprzychylnym środowiskiem...odpowiada na to pewną powściągliwością (ręka zasłaniająca serce - jej wrażliwą część) oraz wnikliwą obserwacją (rozumne a zarazem szlachetne spojrzenie modelki).
Publikuj!
Bravo za skojarzenie ręki z sercem?
Zamknieta w zakamarkach mojego umysłu
Poczuła siłę wraz ze światłem błysku
I mowi do mnie tak pewnym wzrokiem
Juz ide kochany zapomnij o mnie
Zapomnij o mnie, jestem tylko cieniem
Jestem juz tylko wyobraźni twej marzeniem
Dzis wolną sie czynię, prosze przestań szlochać
Nie mogę zostac z tobą, gdyz chcę wolność kochac.
Publikuj :-)
Dziękuję Pozdrawiam
a teraz ja:
#111966 HEX / color description : Very Dark Blue.
?
genialny przekaz!
Pozdrawiam