cytuję, za Wikipedią
" .... Po 50 latach pracy twórczej, Pierściński zdecydował się w 2004 roku na spalenie 262 tysięcy naświetlonych przez siebie negatywów w domowej kuchni węglowej w reakcji na brak zainteresowania przejęciem jego archiwum. Nie chciał, by po jego śmierci negatywy trafiły na śmietnik...... "
ja nie glosowalem ale sie przygladalem a komentarz Czeladnika cytat mocny jest i cos znaczy, zaczynam rozumiec te klimaty po przeczytaniu kilku tekstow...
no to ja teraz zrobię się "adwokatem diabła" hi hi ;))
Czy naśladownictwo jest dobre, czy należy go promować?
widać wyraźnie wpływ mistrza na tą pracę, czy aby nie jest to zbyt daleko posunięte naśladownictwo??
fakt znam prace Pierscinskiego i naciskajac spust migawki pewnie gdzies mi tam po głowie chodziły. To zdjecie zupełnie z natury, moze jakis wredny słupek usunołem i tyle. Co do kompozycji i rytmu.... to trzeba by górali tych zasad nauczyć, żeby ładniej pola orali.
W pracach P.Pierścińskiego montaże wielokrotne to raczej wyjątki, np:
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-14.jpg
lub:
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-17.jpg
...... wszystkie inne to jak piszesz "czysta fotografia", nie tylko krajobrazowa, np:
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-25.jpg
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-27.jpg
lub, np to:
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-24.jpg
..... a w kontekście naśladownictwa, to już dawno nie widziałem zdjęć, które nie nawiązywałyby do tego co już kiedyś było.
Drogi Czeladniku, na pewno fotomontaże w twórczości Pawła Pierścińskiego stanowią znaczącą część jego twórczości. Ostatni przykład który podałeś pochodzi chyba z cyklu "Strukury fotocolage" powstałe w 1967r. Z prac które są fotomontażami wyszukałem przed chwilą z jego albumu "Paweł Pierściński twórczość 1955 - 2005". Na ok 80 zdjęć umieszczonych w tym albumie 26 to montaże co Autor sam przyznaje w opisie zdjęcia. Dla mnie nie ulega wątpliwości, że fotomontaż, fotocolage i inne odegrały dużą rolę w twórczości Pawła Pierścińskiego.
Pozdrawiam.
A w kontekście naśladowania no to wiadomo...
to chodziłó o jedną literę :)
napisałem "... wielokrotnie montaże", powtarzam
(...wielokrotnIe montaże), a Ty zrozumiałeś "...wielokrotne montaże") literka "I" spowodowała dyskusję;)))
Markoni, masz więcej racji niż napisałeś, chodzi oczywiście o to co napisałeś po pierwszym zdaniu. Na temat pierwszego zdania trudno mi coś powiedzieć.
" .... Po 50 latach pracy twórczej, Pierściński zdecydował się w 2004 roku na spalenie 262 tysięcy naświetlonych przez siebie negatywów w domowej kuchni węglowej w reakcji na brak zainteresowania przejęciem jego archiwum. Nie chciał, by po jego śmierci negatywy trafiły na śmietnik...... "
Czy naśladownictwo jest dobre, czy należy go promować?
widać wyraźnie wpływ mistrza na tą pracę, czy aby nie jest to zbyt daleko posunięte naśladownictwo??
A to być może czysta fotografia
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-14.jpg
lub:
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-17.jpg
...... wszystkie inne to jak piszesz "czysta fotografia", nie tylko krajobrazowa, np:
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-25.jpg
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-27.jpg
lub, np to:
http://www.autorytety.bwakielce.wici.info/foto/pierscinski-24.jpg
..... a w kontekście naśladownictwa, to już dawno nie widziałem zdjęć, które nie nawiązywałyby do tego co już kiedyś było.
Pozdrawiam.
A w kontekście naśladowania no to wiadomo...
napisałem "... wielokrotnie montaże", powtarzam
(...wielokrotnIe montaże), a Ty zrozumiałeś "...wielokrotne montaże") literka "I" spowodowała dyskusję;)))