Strona główna » Ciemnia

bakulok - Kaya. . Zdjęcie 306680


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
bakulok - Kaya. . Zdjęcie 306680
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2022-09-25
Odsłon: 423
Komentarzy: 19
Ocena: -
Liczba ferii:0
Analiz: 0
Ulubionych: 0
Kontra: 2
Publikacja w FB: NIE
 
Technika wykonania zdjęcia analogowe (klisza)
Format zdjęcia średni format
avatar_7616
bakulok

Kaya


Kategoria zdjęcia: FAB:Portret/Stylizacja/Moda






 







avatar_7616
2023-06-22 05:34:56
bakulok
Zgloś do moderacji
Jak rozbieżne jest ocenianie na różnych portalach, ale aby aż tak rozbieżne. Dla przykładu podaję liczący się portal jakim jest 1x, gdzie zostało opublikowane a nawet dodatkowo zostało wyróżnione, co po części mnie zaczęło zniechęcać tu przy takim ocenianiu bo chociaż jestem amatorem w pełni słowa tego znaczeniu, to trochę mam pojęcia o fotografii, i tak:

Drogi Bakuloku,

Twoje zdjęcie Kaya zostało nagrodzone przez głównych kuratorów! To niezwykłe osiągnięcie, ponieważ mniej niż 1% wszystkich fotografów przesyłających zdjęcia do 1x jest wybieranych do tej nagrody. Użyj obrazka załączonego poniżej, aby podzielić się tymi wspaniałymi wiadomościami w swoich mediach społecznościowych. Zobacz nagrodzone zdjęcie lub udostępnij link tutaj: https://1x.com/photo/2528416

avatar_4943
2023-06-22 06:20:04
robin74r
Zgloś do moderacji
to jest tzw PRÓBA ZWRÓCENIA UWAGI :-))) to co robisz :-)))

@izis/Kasia ostatnio Tobie dobitnie wytłumaczyła zasady/niezasady ,wiec Ja nie bardzo rozumiem Panie B :-)))

Pozdrawiam
avatar_7616
2023-06-22 06:34:08
bakulok
Zgloś do moderacji
czyli konkretnie napisz czy jest to zdjęcie poprawne czy szajs czyli u nas ciemnia, właśnie tego nie rozumiem. Chyba że kuratorzy oceniający na 1x to nie mają pojęcia o zdjęciach. Kasia pisała o jakimś sztucznym ziarnie co nie miało miejsca to raz a po drugie obrażała mnie twierdząc że jestem twardogłowy i nic do mnie nie dociera, po prostu trochę mam pojęcia o fotografii i dlatego nie zgadzam się z nie uzasadnionymi poglądami innych.

avatar_4943
2023-06-22 06:40:01
robin74r
Zgloś do moderacji
nie o tym mowa ...pisała Tobie zasady/kryteria itp funkcjonowania portali Fotograficznych :-)))
avatar_7616
2023-06-22 07:28:28
bakulok
Zgloś do moderacji
Na ten portal 1x jak i jeszcze o wyższym poziomie jak Photoimarginat gdzie też mam publikację weszłam dopiero po tych wpisach gdzie chciałem aby inni ocenili moje zdjęcia tu niedocenione i przekonało to mnie że wcale ze mną nie jest aż tak źle, a już w siebie zwątpiłem.To dało mi więcej chęci aby dalej się bawić fotografią.Jestem świadom i zawsze byłem, że portale rządzą się swoimi prawami, są na lepszym lub słabszym poziomie gdzie wszystko się podoba, FF uważam że jest na tym wyższym. Unikasz pytania, to dobre zdjęcie czy złe, tak na dzisiaj w/g Ciebie

avatar_7616
2023-06-22 07:31:31
bakulok
Zgloś do moderacji
chodziło mi o portal Photoimaginart.com, pomyłka pisarska albo kawa do głowy uderzyła, sorry

avatar_4943
2023-06-22 07:32:03
robin74r
Zgloś do moderacji
https://www.fotoferia.pl/photo/315714

a to gdzie wystawiłeś ZŁOTO ???
To zdjęcie według Ciebie do GW ???
avatar_7616
2023-06-22 07:40:25
bakulok
Zgloś do moderacji
dzisiaj poczytałem opinie innych i muszę stwierdzić że trochę przestrzeliłem z oceną, ale silny brąz podtrzymuję, może ma mankamenty ale mnie się podoba. Gorsze widziałem w GN które były wysoko ocenione. Poprawię się na tym polu z całą pewnością choć innym tym sposobem się będę narażał.

avatar_9285
2023-06-22 08:56:23
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Tak, to prawda, twardogłowe zachowania masz, Autorze.
Nie obrażam takim stwierdzeniem.
Czy jeśli komuś powiesz, że nie ma włosów na głowie, albo że ma długie paznokcie, lub krótkie, jest obrazą?

Już pisałam Ci na ten temat dość sporo i myślałam, że temat został zamknięty.
A jak wyjaśnisz fakt, że na 1x.com jedno moje foto było wyróżnione , a na FF zagłosowałeś na nie, albo dałeś srebro pod portretem kreatywnym, który został wyróżniony na międzynarodowym portalu mającym opinię prestiżowego?

To pytanie retoryczne, nie odpowiadaj. Wiele lat temu, też miałam takie roszczenia , że na innym portalu (np. Vogue) tak, i to JAKO THE BEST, a tu nie...
i ta moja postawa była niemile widziana i spotykałam się z dużą krytyką. Też licz się z tym.

Na prawdę, łagodne dostałeś wyjaśnienie ;)
Ale możliwe, że szukasz atencji, stąd kolejne wałkowanie tematu.
avatar_7616
2023-06-22 09:36:36
bakulok
Zgloś do moderacji
Uważam że twardogłowa osoba to Twojego pokroju, trudno taką osobę przekonać czy zwrócić na właściwą stronę, pogląd ja tylko mam rację i koniec nie należy do pozytywnych. Piszesz znowu bzdury tylko takie dla zasady, na którym zdjęciu zagłosowałem na nie a zostało wyróżnione. Znowu jakieś bzdury wypisujesz

avatar_9285
2023-06-22 09:11:36
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Cytuję powyższe: "Gorsze widziałem w GN które były wysoko ocenione. Poprawię się na tym polu z całą pewnością choć innym tym sposobem się będę narażał."

Tak tak...też zauważyłam, że odwetowo oceniasz...
Nigdy srebra mi nie dałeś...teraz jedziesz z nimi dość często.

Oczywiście nic nie mam do srebra - chodzi mi bardziej o kierowanie się awersją w ocenianiu prac osób, które Tobie krytykują zdjęcia. Gdy Tobie podpadną, to już surowo ich oceniasz. Trzeba było tak od razu, a nie dopiero kiedy wytworzył się konflikt - to nie jest mile widziane na portalach.
avatar_7616
2023-06-22 09:39:43
bakulok
Zgloś do moderacji
O jakim odwecie znowu piszesz, oceniam w/g swoich zasad, zdjęcia trochę gorsze dostają mniejsze oceny, w większości to nie wiem czyje to prace bo z opóźnieniem pokazuje się kto wystawia. Żadnego konfliktu nie ma, odpuszczę sobie konwersację na ten temat bo to nie ma sensu.

avatar_9285
2023-06-22 11:13:34
izis aff
Zgloś do moderacji
Fakty nie można nazwać bzdurami. Bzdury to bajki, a ja prawdę napisałam.

Oj...ciężko Cię jednak przekonać.

Przed chwilą pisałeś że pisząc o Tobie, że jesteś "twardogłowy" (choć nawet nie użyłam tego określenia pod Twoją fotografią z portretem dziewczyny), obrażam Cię...po czym po chwili tak mnie nazywasz... hahahaha
avatar_7616
2023-06-22 12:10:29
bakulok
Zgloś do moderacji
Twardo głowy to taki slogan, jeżeli Cię to obraziło to przeprasza, dajmy już spokój, niech każdy robi co uznaje za stosowne a mam tu na myśli fotografię, bo co by nie pisać to ona nas w jakiś sposób łączy i to jest piękne.

avatar_9285
2023-06-22 12:41:22
izis aff
Zgloś do moderacji
Nie uraziło...
Po prostu zaskoczyło, że robisz coś, co nie popierasz u innych:)

Tak, dajmy już spokój. Taka słowna przepychanka nic nie wniesie, a tylko zepsuć może atmosferę między ludźmi.

Miłego dnia!
avatar_7616
2023-06-22 12:43:16
bakulok
Zgloś do moderacji
Również miłego życzę

avatar_56455
2023-06-22 16:57:56
tomasz_z1973
Zgloś do moderacji
Jako amator z niskim stażem w tej pięknej dziedzinie, jaką jest fotografia, mam klika pytań. Jako osoba, która chce pogłębiać wiedzę fotograficzną, jak mam wiedzieć czy dana fotografia jest dobra czy nie? Skoro doświadczeni fotografowie mają odmienne zdania. Czym się kierować podczas oceny zdjęć? Czy są jakieś sztywne zasady fotografii, które mówią o tym, że ewentualna fotografia jest dobra czy zła. Sporo się tu nauczyłem, ogladając Wasze fotografie i czytając Wasze wypowiedzi. Jednak jak mam odróżnić dobre, poprawne zdjęcie od chłamu fotograficznego, skoro Wasze zdania, doświadczonych fotografów są podzielone??? Mi osobiście ta fotografia analogowa się podoba i efekt końcowy wywołał u mnie wrażenie pozytywne. Dlatego też dodaję tę fotografię analogową do KONTRA. Wdzięczny będę jednak, jeżeli osoby uważające inaczej, tzn że ta fotografia jest zła, wytłumaczą mi dlaczego tak uważają. I jeszcze jedno pytanie. Jak to możliwe, że w ciemni lądują zdjęcia doświadczonych fotografów. Mam to rozumieć, że doświadczony fotograf zrobił złe zdjęcie? Na początku bytności tutaj, na tym portalu, uważałem, że ciemnia jest dla nowicjuszy, którzy mają małą wiedzę o fotografii i w ten sposób maja pracować nad poprawą swoich prac. Moje spostrzeżenia odnoszą się nie tylko do tej fotografii, ale też do innych zdjęć na tym portalu.

avatar_9285
2023-06-22 20:19:56
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
@tomasz_z1973
Dobre pytanie, Tomku! Witaj!

Fotografia to sprawa intuicyjna...można porównać ją do muzyki pop, disco-polo, rocka... Wszystko zależy od gustu. Jeden lubi disco-polo, inny muzykę instrumentalną, a jeszcze inny folklor.
Sam wybierasz jaki rodzaj fotografii chcesz reprezentować. Określasz się w trakcie poszukiwań.

Z głosowaniem to dosyć abstrakcyjna kwestia. Przykładowo jest głosowanie fotografii na jednym z foto-portali.
Pierwszy etap głosowania przeprowadzają użytkownicy bez względu na ich poziom prac (każdy ma prawo na oddanie głosu).
Jakość głosowania jest słaba, np. 2% - to znaczy, że tylko ten procent głosujących było za tym, aby zdjęcie nie znalazło się w galerii. Drugi etap głosowania należy do profesjonalnych kuratorów (są wyznaczeni przez wyższych rangą, mają zazwyczaj tytuły różnych organizacji fotograficznych) - jakość głosowania 99%, a więc przechodzi do publikacji. Dlaczego amatorzy głosowali, za tym, by praca nie ujrzała światła dziennego w galerii, a profesjonalni uważają inaczej? 
To kwestia intuicji. Fotografowie, którzy negatywnie odebrali pracę, prawdopodobnie kierują się trójpodziałem kadru, zasadami ogólnie przyjętymi w dziedzinie fotografii; parametry techniczne też nie są im obce. Często wręcz wymierzają kompozycję "linijką", także jeśli coś nie mieści się w schemacie, uważają, że zdjęcie nie jest udane (bo światło za ostre, bo przedmiot za blisko krawędzi, bo drobny szczegół zawadza). Nie potrafią wyłapać konwencji. Nie dostrzegają uzasadnienia, dlaczego autor złamał zasadę. Schematyzm zakłóca ich odbiór. Zgrzyta im coś, uznając to za błąd.
Są oczywiście łamacze zasad bez kreatywnego podejścia. Tworzą w pewnym sensie przypadkowo, albo nawet celowo, ale zbyt mało dobitnie, mało przekonująco wyrażają swoje Alterego ;)
Istnieją również magazyny fotograficzne, które kierują się pewnym stylem i nawet wybitne nie mają szans na zatwierdzenie do publikacji, gdyż nie mieszczą się w ich standardach. 
Podobna sytuacja ma się z konkursami. Czasami przeglądam zwycięskie zdjęcia z poprzednich edycji. Jeśli widzę, że królują prace z mocnym retuszem postaci, wiem, że nie mam szans na akceptację - moja obróbka nie obejmuje retuszu skóry. Na konkursach, gdzie powodzenie miały artystyczne spojrzenie, mam jakieś tam szanse.
Myślę, że są też zdjęcia uniwersalne, akceptowane na wszystkich portalach -  w takim wypadku jest spora możliwość edukowania się.

Ogólnie trudny temat do wyjaśnienia. Może ktoś inny coś od siebie doda, ma inne spostrzeżenia?

avatar_24527
2023-06-22 22:18:29
ewa462
Zgloś do moderacji
Zgadzam się z tym, że fotografia to sprawa intuicyjna i zależna od gustu. Nie ma jednej słusznej recepty na dobre zdjęcie, a każdy ma prawo do własnej oceny i interpretacji.
Jednak uważam też, że warto znać podstawowe zasady kompozycji, oświetlenia i techniki, aby móc świadomie nimi manipulować i tworzyć własny styl. Nie chodzi o to, aby na siłę łamać reguły, ale o to, aby wiedzieć, co się robi i dlaczego.
Niektóre zdjęcia mogą być celowo niedoskonałe lub kontrowersyjne, ale muszą mieć jakiś sens i przekaz. Nie wystarczy tylko zrobić zdjęcie i liczyć na to, że ktoś je doceni. Trzeba też umieć je opowiedzieć i uzasadnić.
Ocena jakości fotografii jest subiektywna i zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest jakość techniczna, czyli ocena przygotowania technicznego fotografii. Wszelkie błędy, rysy, brud, kurz, brak ostrości, nieodpowiedni kontrast, błędy kompresji są niewybaczalne. Kolejnym czynnikiem jest światło, barwa i kolor. Kadrowanie to kolejny ważny element. Treść fotografii i wrażenia artystyczne to następne elementy oceny jakości zdjęcia.
Moim zdaniem głosowanie na foto-portalach nie jest najlepszym sposobem na ocenę prac. Z jednej strony jest to subiektywne i zależne od preferencji głosujących, z drugiej strony może być niesprawiedliwe i nierzetelne.
Nie ma sztywnych zasad fotografii mówiących o tym, że ewentualna fotografia jest dobra czy zła. Ostatecznie to widzowie decydują o tym przez pryzmat własnego postrzegania.
Jeśli chodzi o zdjęcia doświadczonych fotografów w ciemni, to nie oznacza to wcale, że zdjęcia te są złe. Ciemnia jest miejscem pracy fotografa i tam powstają negatywy i pozytywy ( to taki mały żarcik he,he )


This page was created in 0.23547792434692 seconds