panthomas - Kawaler. Lodówka.. Zdjęcie 311037
Zdjęcie pomniejszone - prosimy oglądać na pełnym ekranie


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
panthomas - Kawaler. Lodówka.. Zdjęcie 311037
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2023-01-22
Odsłon: 979
Komentarzy: 55
Ocena:
Liczba ferii:62
Analiz: 0
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
Exif
Czas 1/500
Przesłona 10
Ogniskowa 490
Szerokość 1600
Wysokość 1067
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_19239
panthomas

Kawaler


Kategoria zdjęcia: DOC:Natura



Lodówka.


 















avatar_19304
2023-01-22 18:54:09
wildwhisper
Zgloś do moderacji
niedosyt światła
avatar_19239
2023-01-22 19:07:53
panthomas
Zgloś do moderacji
Kolorów też nie za dużo.

avatar_19304
2023-01-22 19:12:38
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Zagospodaruj światło to i kolor zagra
avatar_19239
2023-01-22 19:19:28
panthomas
Zgloś do moderacji
Poszukam innego ptaka. :)

avatar_19304
2023-01-22 19:39:25
wildwhisper
Zgloś do moderacji
zabierz ze sobą na poszukiwania dobrą radę co do ekspozycji, przyda się jak już znajdziesz pticę godną wymarzonego strzału ;)
avatar_19239
2023-01-22 19:45:33
panthomas
Zgloś do moderacji
Dziękuję. W razie czego będę kontaktował się na bieżąco. :)

avatar_19239
2023-01-22 20:00:36
panthomas
Zgloś do moderacji
Co do ekspozycji , zastosowałem tu korektę "- 0,3". W przeciwnym razie biel byłaby lokalnie wypalona. "Niedosyt światła" odzwierciedla naturalne warunki, w jakich przez większość czasu bytują te ptaki , zimując u naszych wybrzeży. Taki mamy klimat, jak mawiał klasyk. :)

avatar_19304
2023-01-22 20:28:00
wildwhisper
Zgloś do moderacji
idąc tym tokiem rozumowania...
Większość czasu w jakich obecnie bytują te ptaki to ciemność... noc jest dłuższa od dnia. Fotografuj zupełnie po ciemku ;)
avatar_19239
2023-01-22 20:39:03
panthomas
Zgloś do moderacji
Za pozwoleniem, przyjmuję uwagi do zdjęcia, bo po to są komentarze. Natomiast rady co mam robić i o jakiej porze ... obchodzą mnie dokładnie tyle, co i to, co Ty robisz i o jakiej porze. :) Pozdrawiam.

avatar_19304
2023-01-22 20:59:48
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Ja jak nie mam weny albo możliwości bo brak światła albo pomysłu, to grzecznie czekam aż te się pojawią ;)

Światło to podstawa w fotografii przyrody i jak sam autorze pisałeś, sam wybrałeś taką ekspozycję, robiłeś korektę... nie wiem ile można z przepaleń odzyskać z Twojego pliku wyjsciowego... ale

wiesz kto się tłumaczy ;)???
avatar_19239
2023-01-23 08:11:30
panthomas
Zgloś do moderacji
Zdjęcie jest zamieszczone w kategorii DOC:Natura, a nie FAB:Przyroda. W kwestii tego co Ty robisz, albo co byś zrobił, już się wypowiadałem. :)

avatar_10085
2023-01-23 11:31:00
meczata
Zgloś do moderacji
A ja to bym chciała śnieg padający w porannym słońcu :)
Zima w tym roku wyjątkowo niełaskawa, więc pasjonaci fotografii natury biorą to co natura dała. Nie każdy potrafi całą zimę do góry brzuchem leżeć czekając na warunki woow :)
Atlas całkiem dobry, na plus dla mnie fala opływająca przód ptaka.
A sam model- jak zawsze piękny.
Dałam publikuj.
avatar_19239
2023-01-23 16:06:04
panthomas
Zgloś do moderacji
Dziękuję. W przypadku niektórych niepospolitych gatunków, dostępność modela jest kluczowa, przynajmniej dla mnie. O ile jest w pobliżu to biorę niezależnie od warunków. Światło rozproszone, jak tu, doskonale spełnia moje upodobania. Niekoniecznie podoba mi się "werniks" i zdecydowane wysycenia, chociaż przeczy to maksymie z okładki FF. :) Pozdrawiam.

avatar_10622
2023-01-23 11:44:56
therion
Zgloś do moderacji
Wymieniając atuty, nie sposób pominąć tego że to jednak portret "z dziurką"...! ;)

Czy jest to fotografia na okładkę NG? Pewnie nie.
Czy zasługuje tutaj na GN? No mam nadzieję, bo oddałem głos po prawej.
avatar_19239
2023-01-23 16:13:29
panthomas
Zgloś do moderacji
Widzę, że "dziurka" robi karierę. Dziękuję, w tym i za głos. :) Niezależnie od tego gdzie zdjęcie wyląduje wyjaśnię, że ciemne tło to widmo topografii brzegowej. Uznałem, że będzie służyło ekspozycji białego ptaka, choć mam sporo ujęć w jasnej oprawie z tej samej sesji. Wszystko zależało tu od projekcji na Zatokę, bądź brzeg zakola tejże Zatoki. Pozdrawiam. :)

avatar_19304
2023-01-23 17:11:06
wildwhisper
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Już czekam jak fotografowie pejzażu zaczną płakać, że pogody nie było.... Więc nie powinienem oczekiwać niczego więcej.

Na GN i brąz jak najbardziej. Ostateczna wypadową to przecież nie tylko mój głos, a wszystkich z prawem ocenienia.
avatar_19239
2023-01-23 17:47:47
panthomas
Zgloś do moderacji
@wildwhisper, pejzaż jest dostępny zawsze, niezależnie od pogody. Niepospolity ptak niekoniecznie. Trzeba go wytropić i w zależności od uwarunkowań lokalnych i okresu występowania, opracować i wdrożyć metodę na sfotografowanie. Sytuacja zgoła odmienna od np. fotografowania własnego wizerunku, który, abstrahując od stanu psychofizycznego, bo nie wiem czy to pomaga, czy nie, dostępny jest zawsze. Czy się mylę? :) Oczywiście doceniam i taki rodzaj fotografii, o ile oprócz warsztatu autor dysponuje wyobraźnią i zamysłem. Sporo takich obrazów na FF i podziwiam ich autorów. Cieszy mnie ten perspektywiczny brąz. Pozdrawiam. :)

avatar_19239
2023-01-23 18:26:02
panthomas
Zgloś do moderacji
@meczata, pomny wcześniejszej wymiany zdań, dotyczącej zimowych prognoz, zapomniałem dodać, że w ten weekend - na przekór oczekiwaniom i doniesieniom z południa kraju - nie spadł u mnie nawet jeden płatek śniegu. Była natomiast spora i orzeźwiająca fala. :)

avatar_19304
2023-01-23 18:58:29
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Ja temperament twórczy mam pochodzenia wulkanicznego.... Długo drzemię.

Myślę, że się mijamy tutaj mocno.

Po pierwsze nikt nikomu nie każde tutaj fotografować wg czyich wytycznych, to tylko propozycje, a opór autora mnie wręcz cieszy- bo wymieniamy myśl, a nie "klikbajty". Ponadto na technikaliach się troszeczkę znam, trochę mniej na cierpliwości, ale i tak już dużo więcej na tej niż kilka lat temu.

Ja nie fotografuje tylko siebie. Fotografii robię tysiące, również natury i krajobrazu, reportażu, ale po co nudzić publikacją skoro czuję podskórnie, że tylko mi się wydaje, że w miarę dobrze to robię? Już nie wszystkim muszę się na siłę dzielić. Teraz mogę poczekać miesiąc, dwa, czasem więcej... Na odpowiednie warunki psychofizyczne ;).

P.S. jak napotkam Pandę na kajaku o północy na rybach nad jeziorem i Ją sfotografuję w niesprzyjających warunkach ekspozycyjnych to pokażę to na FB i wyślę do lokalnego medium.

Reasumując
W powyższej pracy ani kajaku, ani warunków środowiskowych poza brakiem światla...

Wszystkiego dobrego ;)

avatar_19304
2023-01-23 19:02:07
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Pomyśl nad kategorią przyroda i wtedy już mógłbyś troszeczkę rozjaśnić aby Kawaler zabłyenął ;)
Teraz dla mnie to On może i w ZOo z basenu uchwycony ;) - oczywiście żartuję )))
avatar_19239
2023-01-23 19:05:23
panthomas
Zgloś do moderacji
Z chęcią bym to zrobił, ale moje możliwości edycyjne nie dorównują Twoim. Jednakowoż dziękuję. :)

avatar_19304
2023-01-23 19:11:33
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Czasem działam charytatywnie i chętnie dzielę się wiedzą za free ;)
avatar_19239
2023-01-23 19:20:50
panthomas
Zgloś do moderacji
Dobry czas. Można licytować. :) A tak na poważnie w kwestii Twojej oferty, bo tak to traktuję, to coraz gorzej u mnie z przyswajaniem wiedzy. :)

avatar_19304
2023-01-23 19:15:06
wildwhisper
Zgloś do moderacji
P.S.
Dwa suwaki w CR łatwiej opanować niż krokusa i analogowe techniki wywoływania filmu-ogarniesz na pewno ;).
Ale w obu technikach- cyfrowej i analogowej chodzi zawsze o czas.
Ten sam, który ma zawsze dedykowane pokrętło w naszych aparatach ;)

avatar_150
2023-01-23 20:04:23
fotosc
Zgloś do moderacji
Ojjj Rafal Rafal :) fajnie ze wrociles , dawno Ciebie nie bylo :)Przeczytalem Wasza dyskusje i w sumie masz racje , jako taki zewnetrzny odbiorca dla ktorego ptak jest tylko ptakiem i nie wazne jest czy to wrobel czy golab :) i ten i ten ma skrzydla :) ale dla ptasiorobow to to jest inna bajka , podniecenie gatunkiem i to w swojej okolicy jest bardzo wazne , ptak sezonowy i czesto nie patrzy sie na pogode tylko foci w warunkach takich jakie sa , bo jakby mial fotograf poczekac na pogode i wolny dzien i odpowiedni moment to i 3 lata moze byc malo :)

avatar_150
2023-01-23 20:04:59
fotosc
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10085
2023-01-23 20:20:13
meczata
Zgloś do moderacji
U nas było czarno jak w...borsuczej norze :)
Do tego mglisto i padała marznąca mżawka.
Przy tym "orzeźwiająca fala" zdaje się być luksusem.
Niestety nic nie wskazuje na to , żeby zima pokazała jaśniejsze oblicze, więc nadal będziemy robić foty w ciemnościach :)
avatar_19239
2023-01-24 13:33:13
panthomas
Zgloś do moderacji
Przejrzałem swoje archiwa i sporo pogodnych sesji pochodzi z lutego i marca w latach ubiegłych. Oczywiście mowa o zimie. Co do fali, to jest jedna wada - aparat raczej nie wchodzi w rachubę, bo nawet komórkę trzeba chronić przed zalaniem (selfie). :)

avatar_10085
2023-01-23 20:20:16
meczata
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10622
2023-01-23 20:33:01
therion
Zgloś do moderacji
oceniam
"nie patrzy sie na pogode tylko foci w warunkach takich jakie sa"
Dokładnie tak.
Co do warunków to ja nauczyłem się jednego. Nie ma złych warunków. Są jedynie złe ubrania, brak umiejętności czy wyobraźni fotografa i dochodzą jeszcze ograniczenia sprzętowe...
Jako wielki fan lodówek( na własne oczy jeszcze nigdy nie widziałem), oceniam to jak Autor sobie w danych warunkach poradził.

PS. Co do ciemnicy... Własnie edytuje ujecie ptaka, które poczyniłem w sobotę, jakieś pól godziny po zachodzie słońca.;)
avatar_19239
2023-01-24 13:43:32
panthomas
Zgloś do moderacji
Sporo w tym racji. W kwestii ubrań mam pewne doświadczenia, bo w plener dojeżdżam rowerem i w związku z tym zmuszony jestem się przebierać po dotarciu na miejsce. Wożę więc ze sobą niezły majdan, bo dochodzi do tego plecak ze sprzętem i sakwa z woderami. :) Tymczasem niecierpliwie oczekuję na zdjęcie z soboty. Co do lodówek, to dzisiaj odwiedziłem zupełnie towarzysko pewnego osobnika w marinie. Z uwagi na pogodę, zrezygnowałem bowiem z sesji foto i pojeździłem sobie rekreacyjnie rowerem. :) Ptak nieustannie nurkuje (basen stosunkowo głęboki), niekiedy nawet nawołuje w charakterystyczny dla siebie sposób.

avatar_19304
2023-01-23 21:58:58
wildwhisper
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_56165
2023-01-23 22:08:59
madeleinemagdalena
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21972
2023-01-23 23:30:27
damianski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7616
2023-01-24 05:02:49
bakulok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_56369
2023-01-24 05:09:57
roman53
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21983
2023-01-24 08:34:49
assalga
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
oceniam
Pewnie wypowiem się pod prąd, ale ja coraz bardziej doceniam (i lubię) fotografowanie przy tzw "braku światła". Natura nie zna schematów i umiejętność pokazania natury, niezależnie od warunków, jest moim zdaniem bezcenne. Tu zostało to zrobione mz wzorcowo., bek konieczności "fabularyzowania" obrazu.
P.S. Krajobrazy mogą być pięknie pokazane także i przy "braku światła".
avatar_19239
2023-01-24 13:50:47
panthomas
Zgloś do moderacji
Dziękuję. Ujęcie, poza wspomnianym wcześniej przeze mnie walorem (w mojej ocenie, bo nie każdy to tak odbiera) ciemnej, sino-granatowej, czy jak ją tam nazwać, oprawie, wybrałem z uwagi na nietypową sylwetkę ptaka. Wyciągnął szyję, zaintrygowany jakąś sytuacją z udziałem pobratymców na wodzie. W chwilę potem odleciał, by wziąć w tym udział. Wiadomo, na wodzie też samiczki. :) Pozdrawiam.

avatar_9883
2023-01-24 09:47:40
tomeq67
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21972
2023-01-24 10:08:14
damianski
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Nawiązując do wypowiedzi @assalga. Dzięki postępowi technologicznemu mamy możliwość fotografowania przyrody w warunkach, które kiedyś były fotograficznie "niedostępne". Zarówno ze względu na ilość światła, ograniczenia czasów migawki, zdalne sterowanie, ogniskową, jakość optyki etc. Z jednej strony może to "rozleniwiać" fotografa z drugiej daje możliwości pokazania scen innych niż kilka, kilkanaście lat temu. Zawsze jest cienka granica między "kiepskim" światłem zabijającym szczegóły i spłaszczającym obraz a "kiepskim" światłem, które buduje klimat i pokazuje nam przyrodę taką jakiej do tej pory nie było dane nam oglądać. Zapewne za kilka lat będziemy mogli robić kolorowe zdjęcia borsuka w ciemnym lesie o północy :-) Dla mnie to "ciemne" zdjęcie z lekko zgubionym szczegółem jest równie wartościowe co pięknie oświetlony atlas.
avatar_19239
2023-01-24 13:58:00
panthomas
Zgloś do moderacji
Dziękuję. Obserwuję niekiedy efekty pracy fotografów, operujących w Bieszczadach. Borsuki też się trafiają, choć w świetle sztucznym. Takie ujęcia, degenerujące percepcyjnie otoczenie (efekt zaciemnienia oprawy, przypominający nachalną winietę), mają swój urok. Co do trudnych warunków ekspozycyjnych nasuwa mi się skojarzenie z fotografowaniem lelków. Koledzy posiłkują się tu samochodowymi reflektorami. :)

avatar_21983
2023-01-24 11:00:26
assalga
Zgloś do moderacji
Przepraszam za literówki w mojej poprzedniej wypowiedzi.
Zgadzam się z wizjami przyszłości Kolegi Damianskiego, aczkolwiek kolorowy borsuk w norze o północy chyba już nie będzie "DOC natura" )
avatar_19239
2023-01-24 13:59:21
panthomas
Zgloś do moderacji
:) Takie to teraz czasy, że natura jest coraz mniej naturalna.

avatar_56455
2023-01-24 11:24:05
tomasz_z1973
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10884
2023-01-24 22:59:19
akrims
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2023-01-25 06:58:12
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9619
2023-01-25 15:10:40
hubert_m
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10075
2023-01-25 17:26:23
toksuh
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_28579
2023-01-25 17:51:49
pawb72
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_56487
2023-01-26 07:23:10
SlawomirGrelewicz
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4959
2023-01-26 21:39:36
spd
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_56424
2023-01-28 20:10:56
valkirja
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2023-03-04 12:37:40
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1644
2023-03-20 19:44:07
maniak666
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2024-02-06 12:27:22
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 0.057070016860962 seconds