larwal - . . Zdjęcie 244197


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
larwal - . . Zdjęcie 244197
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2019-05-18
Odsłon: 8100
Komentarzy: 53
Ocena:
Liczba ferii:108
Analiz: 0
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: NIE
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_19785
larwal


Kategoria zdjęcia: FAB:Portret/Stylizacja/Moda






 

avatar_11520
2019-05-18 20:23:06
jagger
Zgloś do moderacji
świetny street. publikuj!

avatar_155
2019-05-19 02:32:31
fotoferia
Zgloś do moderacji
Powinność służbowa nakazuje mi zapytać, czy Autor posiada niezbędną zgodę na publikację wizerunku.
avatar_19785
2019-05-19 06:51:42
larwal
Zgloś do moderacji
Tak oczywiście

avatar_11520
2019-05-19 08:35:12
jagger
Zgloś do moderacji
Szeroki zakres wyłączeń dotyczy też działalności artystycznej, m.in. jeśli wykorzystanie wizerunku jest związane z wypowiedzią artystyczną, to RODO nie ma zastosowania. Maciej Kawecki - koordynator prac nad reformą danych osobowych w Ministerstwie Cyfryzacji.

avatar_6282
2019-05-19 09:47:36
brownsville
Zgloś do moderacji
@Jagger, to dosc interesujace co piszesz. Ale jesli tak rzeczywiscie jest to ujete, to chyba musi byc weryfikowana jakos przynaleznosc do grupy/stowarzyszenia jakis artystow...Inaczej kazdy moze okrzyknac sie samozwanczym artysta i omijac tym samym RODO.
Chyba nigdy nie pojme tych wszystkich zawilosci i kruczkow rodo-podobnych :)

avatar_11520
2019-05-19 10:25:58
jagger
Zgloś do moderacji
Bo RODO to bubel

avatar_155
2019-05-19 16:32:25
fotoferia
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Zgadzam się w 100%, że RODO to bubel (choć intencje były dobre).

Ale przytoczona powyżej opinia, niestety, nie jest prawdziwa. Warto również pamiętać, iż RODO to polska aplikacja dyrektywy unijnej, a jej zakres w wielu punktach jest różny w różnych krajach EU; zaś poza EU mamy państwa, które w ogóle tych kwestii nie regulują prawnie, ale mamy też i takie kraje, w których ustawodawca jest znacznie bardziej restrykcyjny, niż RODO/GDPR.

Poza RODO/GDPR mamy ponadto kwestię ustawowej ochrony wizerunku, która w przypadku prezentowanej pracy ma zastosowanie w znacznie większym zakresie, niż rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych.

I wreszcie mamy etykę fotografa-reportera, a ta mówi, że fotografie, jak ta, powyżej zaprezentowana (skądinąd znakomita), mogą być publikowane wyłącznie za zgodą osoby portretowanej.

avatar_25403
2019-05-19 17:54:16
ewcik75
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_11520
2019-05-19 17:55:46
jagger
Zgloś do moderacji
Stwierdzenie jest prawdziwe z palca tego nie wysłałem. Przed chwilą administratorze zapytałeś autora czy nie popełnia wykroczenia mimo że autor zobowiązuje się podczas publikacji że ma prawa do wizerunku. To tak jakby każdego wychodzącego ze sklepu pytać się czy na pewno kupił towar czy zakosił. A teraz jeszcze że ja cytuję nieprawdziwe wypowiedzi. Napiszcie w regulaminie że nie chcecie tu streeta. Bo od pewnego czasu odnoszę takie wrażenie że wolicie motylki i landszafty.

avatar_11520
2019-05-19 17:56:27
jagger
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19785
2019-05-19 18:02:42
larwal
Zgloś do moderacji
Street nigdy nie umrze do puki żyje ;)
Ps. Pozowane nie ze akurat wypadło :)
Pozdrawiam

avatar_20238
2019-05-19 18:04:07
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7616
2019-05-19 18:23:50
bakulok
Zgloś do moderacji
oceniam
bardzo nieprzyjemnie się to ogląda, ale wrażenie swoje robi i o to chodzi w pracach, ciekawe czy ktoś chciałby powiesić taki portret na swojej ścianie, prawdą jest że ja mam takich, u których bym to z chęcią powiesił u siebie nigdy

avatar_11520
2019-05-19 18:24:38
jagger
Zgloś do moderacji
Ewidentnie widać że pozował:-)

avatar_155
2019-05-19 19:01:07
fotoferia
Zgloś do moderacji
@jagger

Bądźmy precyzyjni.

_Stwierdzenie jest prawdziwe z palca tego nie wysłałem_
_A teraz jeszcze że ja cytuję nieprawdziwe wypowiedzi_
Napisałem, i podtrzymuję, że zacytowana opinia nie ma oparcia prawnego, nie zaś, że cytat jest nieprawdziwy.

_Przed chwilą administratorze zapytałeś autora czy nie popełnia wykroczenia mimo że autor zobowiązuje się podczas publikacji że ma prawa do wizerunku. To tak jakby każdego wychodzącego ze sklepu pytać się czy na pewno kupił towar czy zakosił_
Rozumując w ten sposób należałoby zrezygnować z kontroli biletów w środkach komunikacji, radarów przy drogach, bramek bezpieczeństwa na lotniskach, audytów finansowych, kontroli antydopingowych, badań technicznych pojazdów, itd. itp. Przecież wszystkie te kwestie są regulowane stosownymi przepisami :))

Pytania zadaję czasem z obowiązku, bo to na nas spoczywa odpowiedzialność prawna. Aspekt edukacyjny już pominę. Podobnie czasem pytam o zasadność przypisanej kategorii, zaś forma pytań niczego nie sugeruje.

_Napiszcie w regulaminie że nie chcecie tu streeta. Bo od pewnego czasu odnoszę takie wrażenie że wolicie motylki i landszafty_
A to już czysta demagogia, wystarczy zerknąć na nagrody i galerię wysoką.

avatar_28875
2019-05-19 19:11:06
raskolnikow
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19785
2019-05-19 19:15:19
larwal
Zgloś do moderacji
Kurde nie sprawdzam huaweia i znowu mi wstyd zrobił, byki wali niesamowite:)))

avatar_27257
2019-05-19 19:16:27
bryzg1961
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_24527
2019-05-19 19:25:31
ewa462
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6282
2019-05-19 19:43:35
brownsville
Zgloś do moderacji
oceniam
Komentarze od-administracyjne zupelnie zrozumiale. Rozchodzi sie jednak o publikacje w miejscu podporzadkowanemu tym wszystkim (nawet jesli sa z ksiezyca) prawidlom.
W UK mozna (w zasadzie) pstrykac co i kogo sie chce w miejscach publicznych i na to nie potrzeba zadnej zgody. Ale publikacja gdzies takiej pracy to inna bajka i medium za to odpowiedzialne (tu jest to FF) musi sie liczyc z prawnymi konsekwencjami.
Zgadzam sie, ze to w "streecie" jest problem.

Prace oceniam na zlotko.

avatar_7410
2019-05-19 19:57:18
pato_log
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_11520
2019-05-19 20:05:43
jagger
Zgloś do moderacji
Podczas publikowania zdjęcia przez autora powinna być obowiązkowa reguła do zaakceptowania że jest zgoda na publikacje. FF by miało czyste ręce a odpowiedzialność spada wyłącznie na autora.

avatar_1768
2019-05-19 20:24:43
camelot
Zgloś do moderacji
Z racji wyuczonego i wykonywanego zawodu wtrącę swoje trzy grosze... tu nie chodzi o RODO, lecz o ustawę z 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Fotografować można wszystko, na to niczyjej zgody nie potrzeba, ale odrębną kwestią jest publikowanie wizerunku. Tu taka zgoda jest potrzebna, choć ustawa przewiduje trzy wyjątki, a mianowicie nie potrzeba zgody: 1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych, 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, 3) jak też gdy ktoś otrzymał wynagrodzenie za pozowanie.

avatar_11520
2019-05-19 20:49:21
jagger
Zgloś do moderacji
A tu potrzebny jest paragon fiskalny bo inaczej to też przestępstwo ;-)

avatar_11130
2019-05-19 23:03:13
puszek
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2019-05-20 06:33:18
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20457
2019-05-20 09:15:47
vonbitto aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4943
2019-05-20 10:19:17
robin74r
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_27454
2019-05-20 11:07:47
miko6d
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4827
2019-05-20 11:25:32
krzytrojan
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2019-05-20 11:47:07
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_55641
2019-05-20 11:57:55
jerzy_safijanski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19138
2019-05-20 15:54:22
lodz_hudego
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10499
2019-05-20 17:03:16
zbigniewmalecpl
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_18
2019-05-20 17:37:06
acrux aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2509
2019-05-21 00:06:46
lolka
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1071
2019-05-21 06:44:26
marhaba aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_743
2019-05-22 21:30:36
akci aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2230
2019-07-26 13:25:08
nes
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10532
2019-07-26 14:09:46
agnez
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6282
2019-07-26 20:38:15
brownsville
Zgloś do moderacji
Gratulacje.
B.Gilden ma konkurencje ;)

avatar_965
2019-07-27 13:58:21
adampa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_836
2019-07-29 08:51:36
darek_d
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7400
2019-07-29 20:45:41
mariok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_515
2019-07-29 21:49:34
keni
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2064
2019-07-31 11:08:10
imbir
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_5856
2019-08-02 11:14:53
ernol
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19785
2019-08-30 06:16:24
larwal
Zgloś do moderacji
Dziękuję bardzo ????

avatar_4341
2019-09-04 17:41:01
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6153
2019-09-06 18:34:47
martha
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_25562
2020-01-06 15:30:10
exo_82
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_56319
2021-02-04 13:09:17
Oskar_N
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_56047
2021-09-05 23:01:05
gryzli
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 0.061026096343994 seconds