2018-05-23 23:38:20 przez ewcik75
Jak dobrze, że nie mam facebooka...


2018-05-23 22:06:23 przez ewa1313
nie , nie schron zostaw na później bo po tych wszystkich zmianach na portalu może się przydać :) tak mysle ,że będziemy wspominać z rozrzewnieniem i oby tak było :)


2018-05-23 22:03:48 przez ewa1313
eeee przesadzasz , ja zawsze miałam raczej luźne podejście do pewnych sprawa a krytyka cóż raz jest sprawiedliwa raz nie. Nie prostowałam , bo nie widziałam sensu, i tak każdy na mnie krzyczał i za kazdym razem co bym nie napisała to było ,że znów mi chodzi o fotki i mogłam pisac i pisać a za kązdym razem co bym nie napisała było ,że chodzi mi o moje fotki i tak w koło Macieju ,więc sensu nie było niczego prostować , bo po co jak i tak każdy rozumiał po swojemu :)) Teraz wyprostowałam na spokojnie.


2018-05-23 22:00:35 przez maniak666
Znaczy się nie muszę sprzątać w schronie i zapasów szykować:) No ale dobrze że sie uczysz. Na to nigdy za późno. Może jeszcze kiedyś z tych historyjek śmiać się będziemy. Z rozrzewnieniem. Nie złośliwie i prześmiewczo.


2018-05-23 21:58:44 przez izis
To niestety muszę napisać, ze nauczyciele są okropni. Mają w ogóle problem z przyjmowaniem jakiejkolwiek krytyki (mam tu paru sąsiadów pedagogów), już nie wspomnę o uczeniu się od kogoś, zwłaszcza młodszego wiekiem. I tu chyba wyłazi szydło z wora. Co do nauczania fotografii - niczego nie prostowałaś, że to tak wyglądało.


2018-05-23 21:56:10 przez ewa1313
@maniak z mojej strony się wojny nie doczekasz :) jak się mówi "człowiek uczy się na własnych błędach a tylko mądry potrafi się do nich przyznać" ja się przyznaję ,że parę błędów na tym portalu uczyniłam i na tym koniec więcej nie zamierzam :)


2018-05-23 21:53:45 przez ewa1313
Nie bolało :)) Kasia ja akurat słuch mam :) i nikomu nie wmawiałam ,że jestem wykładowcą fotografii sami sobie pewne nieprawdziwe rzeczy stworzyliście dokładnie napisałam ,że uczyłam fotografii a to akurat prawda, uczyłam w klubie młodzieżowym , dzieci w wieku 11-15 lat,a nie moją winą jest ,że dopisaliście sobie jakąś historię o Pani profesor, ale faktycznie z wykształcenia jestem nauczycielem :)i to wielu przedmiotów m.in. muzyki i plastyki :) a warsztat jak mówisz zamierzam szlifować i cały czas to robię bo to po prostu kocham :))) i jestem uparta jak osioł :)


2018-05-23 21:48:32 przez izis
Cicho! Może nie będzie tak źle ;)


2018-05-23 21:46:23 przez maniak666
Oj Kasia-a widziałaś film " Jak rozpętałem II Wojnę Światową"? ;) Jakiś dalszy ciąg Ci się marzy:)))


2018-05-23 21:38:21 przez izis
Wiem, może teraz zaboli, ale liczę na zrozumienie..i z góry przepraszam za ten mentorski ton (mam syna nastolatka i chyba stąd mi się to wzięło). Mój syn kiedyś miał w klasie takiego kolegę, który bardzo chciał być piosenkarzem...ale niestety fałszował i nie miał nawet poczucia rytmu. Uparł się, że będzie piosenkarzem..w efekcie często wyrywał się na muzyce do śpiewu. Rodzice wpajali mu, że pięknie śpiewa, że jest zdolny, pewnie nie chcieli w nim zabijać marzeń.. Nauczyciel muzyki czasem mu delikatnie sugerował, że nie ma wyczucia, że "jedzie dźwiękami po sąsiadach", koledzy mu bardziej dosadniej dowalali swoją szczerością...ale on zaprzeczał wszystkiemu - twierdził, że mu zazdroszczą głosu (no przecież Babcia mu biła brawa), albo że się nie znają ;) Niestety z czasem koledzy zaczęli się z niego śmiać i go odrzucać, a on nadal uważał, że dobrze śpiewa. Dochodziło nawet do przykrych incydentów ze strony agresywnych uczni. Rodzice chłopca musieli chodzić z nim do psychologa, aby chłopiec uwolnił się z systemu iluzji i zaprzeczania. Dlaczego to robił, że wypierał informacje pochodzące z zewnątrz od nauczyciela i kolegów? Bo tak bardzo chciał być "gwiazdą" i piosenkarzem, że wyparł ze świadomości inną opcję, że może rzeczywiście nie potrafi śpiewać. Gdyby to przyjął, cierpiałby...albo straciłby chęci do życia...albo czuł się nikim, bo przecież na tym budował swoje poczucie własnej wartości. Takie psikusy wyrządza nam podświadomość w wielu życiowych sprawach. Mam wrażenie, Ewo, że jesteś właśnie tym "chłopcem, który fałszuje, ale wierzy, że dobrze śpiewa" . Tyle, że Ty akurat masz zdolności artystyczne i możesz szlifować warsztat (słuchaj się lepszych od siebie warsztatowo, a wejdziesz na wysoki poziom) , a słuch muzyczny się ma, lub nie. By szlifować umiejętności, potrzeba być szczerym z sobą samym - wmawianie innym, że jest się wykładowcą fotografii (gdzieś o tym pisałaś wcześniej) nie pomoże Ci robić lepszych zdjęć. Warsztat już masz, ale na poziomie średnio-początkującym i to widać gołym okiem. Zamiast się chwalić 300 lajkami na FB...bierz się do roboty i przyjmuj krytykę jako dobrą intencję. ...Ot ...i tyle ode mnie.


2018-05-23 21:24:25 przez jerzy
To chyba oczywiste , nie musiałes tego tłumaczyć . Moim skromnym zdaniem to światło tu jest , ale jesli go nie ma ,to do Ciemni z nim.


2018-05-23 21:20:26 przez ewa1313
No i błąd bo moja fotka z GN tego Irysa na FB miała 300 polubień to jednak dobrze ,że do szuflady nie poszła :))) miłego wieczoru


2018-05-23 21:16:29 przez ewa1313
no więc ( nie zaczyna się zdania od "no więc" :))) ) postawiłam jak widać sobie poprzeczkę wysoko, a ochy i achy na innych portalach niech sobie cieszę , mnie osobiście cieszą bo czemu mają nie cieszyć , ostatnio na Nationale Geographic ktoś nazwał mnie "Wróżką rajskich ogrodów" no to przecież bardzo miłe i czemu ma mnie nie cieszyć :))) 300 lajków na FB też mnie cieszy bo czemu ma nie cieszyć i nie liczę kuzymek , babć , mamy i taty bo nie mam ich w znajomych :)) dodałam ten wpis dla @maniak666 bo tak cieszy mnie ,że 300 znajomych jednak się podoba , bo inni też mają tyle znajomych a lajków dużo mniej to czemu ma mnie to nie cieszyć. A tu jak widzę , wreszcie moje foty pomału są doceniane skoro mam np 19 nie publikuj a 21 na publikuj a przegrywam bo punktów brak ale podoba się - podoba i nie ważne ,że jest w ciemni ,najważniejsze ,że się podobało. Kiedyś na samym początku moje fotki spadały do ciemni z wynikiem przykładowo 14 na nie publikuj i 0 na publikuj to fakt było przykre a od pewnego czasu nie mam takich przypadków i znów mnie to cieszy :)) i cieszę się dalej bo faktycznie zmusiło mnie to do przemyśleń i ciągłego szlifowania warsztatu :))) jeszcze przydałoby się parę szkiełek nowych , no ale cóż nie od razu Kraków zbudowano , pieniązki się zbierają więc tylko będzie lepiej ,żeby tylko zdrowie było to już będzie super :)) miłego wieczoru :)


2018-05-23 21:11:12 przez maniak666
światła w jego fotograficznym rozumieniu. Modelujacego, nadającego trójwymiar, podkreślającego barwy,nadającego klimat. A nie w sensie że ciemno. Choć w tym przypadku najbardziej rzucającym się w oczy "grzechem" jest fatalny nieprzemyślany kadr.


2018-05-23 21:08:46 przez jerzy
Brak światła?


2018-05-23 21:08:20 przez maniak666
Tak- jak tam klaszczą, to najlepiej schować do szuflady i nie chwalić się na innych forach:))


2018-05-23 21:05:46 przez maniak666
Chaos i brak światła w fatalnym kadrze.


2018-05-23 21:04:28 przez izis
To też...większość moich znajomych z FB to ludzie, ktorzy nie mają bladego pojęcia o kompozycji, świetle itp. i zachwalają ...dlatego FB nie jest wyznacznikiem tego, co jest rzeczywiście dobre.


2018-05-23 21:02:04 przez maniak666
Izis-zapomniałas dodać znajomych z Fejsa:)


2018-05-23 20:55:29 przez izis
Tak...ale jest duża przepaść między Odbiorcą a odbiorcą. Gdy zaczynałam "focić", na kiepskich portalach ludzie się tak zachwycali, że dużą dla mnie pokusą było przyznać im rację. Ale wybrałam grono odbiorców, którzy stawiają wyżej poprzeczkę - dzięki temu mogam się rozwijać, a nie cieszyć z tych wielu "och i ach" na portalach, gdzie dominuje duża ignorancja fotograficzna. ...nie wspomnę i ciociach, babciach, kuzynkach i innych krewnych...które uważały, że robię genialne foty :D


2018-05-23 18:38:32 przez maluczki
Kniaź Dreptak rozgiął kraty przeciął mieczem firanki wszedł oknem do komnaty zastał żonę z kochankiem... Zakrzyknął "wielkie nieba" potrząsnął gachem jak listkiem i uciął mu co trzeba a głowę przede wszystkiem... W net małżonkę obrzucił swym spojrzeniem okrutnym wrzasnął, tobie też utnę i rzeczywiście uciął...


2018-05-23 17:58:46 przez wojtek_b
[frame=8,357,635,950]Kadr[/frame]


2018-05-23 15:45:14 przez ewa1313
Kasiu krytyka krytyce nierówna :) każdy ma prawo do swojego widzenia świata, jednym będzie się podobać to co ja zrobię i podobało się bo były głosy na tak, a drugim to co Ty sfotografujesz. A konkretnie o jaką awanturę Ci chodzi? , ja nigdy nie robiłam awantur z powodu moich fotek a to ,że niektórzy ,źle interpretowali moje słowa cóż nie każdy musi wszystko zrozumieć. Pozdrawiam.


2018-05-23 15:36:47 przez izis
U mnie to na granicy przepału...Przepały lubię, nie są złe..jeśli odpowiednio wykorzystane (dla nadania odpowiedniej atmosfery). Tu plamy (nawet jeśli na innym monitorze nie są przepalone) ewidentnie dają po oczach - burzą harmonię.


2018-05-23 15:33:11 przez izis
Aż dziwne, że awantury nie ma po mojej krytyce ha ha :D


2018-05-23 14:27:37 przez illuusio
kontra


2018-05-23 14:26:58 przez illuusio
kontra


2018-05-23 14:26:36 przez illuusio
kontra


2018-05-23 12:08:55 przez fosa
Nie jestem biegła w zasadach tej galerii, robię zdjęcia dla fanu, jakieś zasady znam, ale się nimi specjalnie nie przejmuję, więc może mój komentarz będzie od czapy, ale bardzo zastanawia mnie przejście niektórych zdjęć (jak np. tego) do ciemni i prawie kompletny brak brązowych gwiazdek (nie mówiąc już o wypadkowej ocenie) w GN. Czy aby nie jest tak, że zdjęcia z pewnymi niedociągnięciami (kilka osób dałoby "publikuj", gdyby nie rogi ;-), w dodatku nie rzucające się w oczy od razu) nie mają szans na ocenę? Nie złotą, nie srebrną, ale właśnie brązową?


2018-05-23 11:39:28 przez samsonmiodek
Bardziej stawiałbym na samą przeglądarkę i jej upośledzone srgb ;), histogram jest ok. Ale to tylko gwoli wyjaśnienia, bo w koncu ogląda się zdjęcie a nie histogram :)


2018-05-23 11:31:19 przez samsonmiodek
Bardziej stawiałbym na samą przeglądarkę i jej upośledzone srgb ;), histogram jest ok. Ale to tylko gwoli wyjaśnienia, bo w koncu ogląda się zdjęcie a nie histogram :)


2018-05-23 11:04:43 przez samsonmiodek
Bardziej stawiałbym na samą przeglądarkę i jej upośledzone srgb ;), histogram jest ok. Ale to tylko gwoli wyjaśnienia, bo w koncu ogląda się zdjęcie a nie histogram :)


2018-05-23 11:02:25 przez samsonmiodek
Bardziej stawiałbym na samą przeglądarkę i jej upośledzone srgb ;), histogram jest ok. Ale to tylko gwoli wyjaśnienia, bo w koncu ogląda się zdjęcie a nie histogram :)


2018-05-23 10:53:58 przez samsonmiodek
Dzięki za wpis Izis. Zapewniam że nie ma na tym zdjęciu żadnych prześwietleń, zalecam kalibrację monitora ;). Co do reszty... Sam staram się nie dorabiać ideologii do zdjęć i, jeśli ktoś takowej nie zawarł w opisie, nie szukam u innych, ponieważ przypomina mi to pytania ze szkoły "co autor miał na myśli", a często miałem wrażenie że nakreślił coś upojony absyntem, a ze wyszlo nieźle to wydrukowali ;) W przypadku zdjęć, nie ma to dla mnie znaczenia, zdjęcie ma się bronić samo, bez tekstu, a każdy sam powinien znaleźć w nim swoją historię, niekoniecznie spójną z historią autora. Natomiast tu w co drugim komentarzu czytam co autor, czyli ja, miał na myśli... Oceniajcie proszę zdjęcie, układ plam, kompozycje wszystko co się na nie składa, oceniajcie własne odczucia, te negatywne, np. z bekaniem, jak i może jakieś pozytywne :), chociaż na wiele nie liczę :), ale własne, nie piszcie co ja... Jeśli zdjęcie jest do niczego to do kosza, jeśli się podoba to łapka w górę :) ... Się rozpisałem od rana :) Przepraszam że piszę tak ogólnie pod tym postem, ale nie chciałem tworzyć nowego komentarza Pozdrawiam


2018-05-23 10:51:41 przez izis
[tag=296,129,0,0]tag[/tag] [tag=550,296,0,0]tag[/tag] [tag=404,320,0,0]tag[/tag] Może nie są prześwietleniami z puszki, lecz w wyniku edycji za mocne kontrasty spowodowały zbyt jasne plamy wskazane wyżej.


2018-05-23 10:47:23 przez samsonmiodek
Dzięki za wpis Izis. Zapewniam że nie ma na tym zdjęciu żadnych prześwietleń, zalecam kalibrację monitora ;). Co do reszty... Sam staram się nie dorabiać ideologii do zdjęć i, jeśli ktoś takowej nie zawarł w opisie, nie szukam u innych, ponieważ przypomina mi to pytania ze szkoły "co autor miał na myśli", a często miałem wrażenie że nakreślił coś upojony absyntem, a ze wyszlo nieźle to wydrukowali ;) W przypadku zdjęć, nie ma to dla mnie znaczenia, zdjęcie ma się bronić samo, bez tekstu, a każdy sam powinien znaleźć w nim swoją historię, niekoniecznie spójną z historią autora. Natomiast tu w co drugim komentarzu czytam co autor, czyli ja, miał na myśli... Oceniajcie proszę zdjęcie, układ plam, kompozycje wszystko co się na nie składa, oceniajcie własne odczucia, te negatywne, np. z bekaniem, jak i może jakieś pozytywne :), chociaż na wiele nie liczę :), ale własne, nie piszcie co ja... Jeśli zdjęcie jest do niczego to do kosza, jeśli się podoba to łapka w górę :) ... Się rozpisałem od rana :) Przepraszam że piszę tak ogólnie pod tym postem, ale nie chciałem tworzyć nowego komentarza Pozdrawiam


2018-05-23 10:42:48 przez samsonmiodek
Dzięki za wpis Izis. Zapewniam że nie ma na tym zdjęciu żadnych prześwietleń, zalecam kalibrację monitora ;). Co do reszty... Sam staram się nie dorabiać ideologii do zdjęć i, jeśli ktoś takowej nie zawarł w opisie, nie szukam u innych, ponieważ przypomina mi to pytania ze szkoły "co autor miał na myśli", a często miałem wrażenie że nakreślił coś upojony absyntem, a ze wyszlo nieźle to wydrukowali ;) W przypadku zdjęć, nie ma to dla mnie znaczenia, zdjęcie ma się bronić samo, bez tekstu, a każdy sam powinien znaleźć w nim swoją historię, niekoniecznie spójną z historią autora. Natomiast tu w co drugim komentarzu czytam co autor, czyli ja, miał na myśli... Oceniajcie proszę zdjęcie, układ plam, kompozycje wszystko co się na nie składa, oceniajcie własne odczucia, te negatywne, np. z bekaniem, jak i może jakieś pozytywne :), chociaż na wiele nie liczę :), ale własne, nie piszcie co ja... Jeśli zdjęcie jest do niczego to do kosza, jeśli się podoba to łapka w górę :) ... Się rozpisałem od rana :) Przepraszam że piszę tak ogólnie pod tym postem, ale nie chciałem tworzyć nowego komentarza Pozdrawiam


2018-05-23 10:38:31 przez samsonmiodek
Dzięki za wpis Izis. Zapewniam że nie ma na tym zdjęciu żadnych prześwietleń, zalecam kalibrację monitora ;). Co do reszty... Sam staram się nie dorabiać ideologii do zdjęć i, jeśli ktoś takowej nie zawarł w opisie, nie szukam u innych, ponieważ przypomina mi to pytania ze szkoły "co autor miał na myśli", a często miałem wrażenie że nakreślił coś upojony absyntem, a ze wyszlo nieźle to wydrukowali ;) W przypadku zdjęć, nie ma to dla mnie znaczenia, zdjęcie ma się bronić samo, bez tekstu, a każdy sam powinien znaleźć w nim swoją historię, niekoniecznie spójną z historią autora. Natomiast tu w co drugim komentarzu czytam co autor, czyli ja, miał na myśli... Oceniajcie proszę zdjęcie, układ plam, kompozycje wszystko co się na nie składa, oceniajcie własne odczucia, te negatywne, np. z bekaniem, jak i może jakieś pozytywne :), chociaż na wiele nie liczę :), ale własne, nie piszcie co ja... Jeśli zdjęcie jest do niczego to do kosza, jeśli się podoba to łapka w górę :) ... Się rozpisałem od rana :) Przepraszam że piszę tak ogólnie pod tym postem, ale nie chciałem tworzyć nowego komentarza Pozdrawiam


2018-05-23 09:57:31 przez maluczki
Też fortepian i koronki... http://www.fotoferia.pl/portfolio/maluczki/photo/182906&status=pub


2018-05-23 09:47:17 przez jacekz40
Trochę niefortunnie z tłem za bohaterem kadru, ostro poświeciło po białych barankach na niebie... i to mi zepsuło odbiór i ocenę.


2018-05-23 09:40:47 przez jacekz40
I ja na nie, niech się nie męczy ;) A na poważnie pierwszy odruch do kliknięcia na tak, po dokładniejszym obejrzeniu - nie, poroże wszystko mi psuje.


2018-05-23 09:21:19 przez adestroyer
Przykro mi niezmiernie, ale ja nie jestem większość. Mimo, iż powinienem się już dawno przyzwyczaić do standardów Fotoferii w kwestii postrzegania i oceniania prac pozostanę jednak przy swoich standardach fotopstykowych. Ale wracając do zdjęcia, jeśli obróbka nie zniszczyła zdjęcia to tym bardziej mnie dziwi, że Autor publikuje pracę o takiej jakości. Lewa strona zaszumiona do granic bólu, Moher przekontrastowany aż bolą zęby. Kupuję za to kadr. Niemniej podsumowując, dla mnie ewidentnie kosz. :(


2018-05-23 09:11:05 przez izis
Niestety jestem na nie. Klimat zdjęcia intrygujący, natomiast poroża nawet nie zauważyłam, dopóki nie przeczytałam komentarza. Zaginął w całym tym bałaganie (jeszcze do tego prześwietlony). Prześwietlenia w tle, tworzą zbędne plamy...wprowadzają niepotrzebny chaos, choć prawdopodobnie intencja była taka, aby kobieta wtopiła się w ażurowy fortepian. Kompozycja kontrowersyjna. Usta modelki mnie nie przekonują...troszkę, jakby za dużo wody gazowanej się napiła (moje dziecko powiedziało : "ta pani sobie beka" - szczerość dziecięca na wagę złota). Trudno też z kolei nie docenić starań Autora. Bardziej w KONTRZE widzę to zdjęcie ;)


2018-05-23 08:56:17 przez izis
KONTRA


2018-05-23 08:55:37 przez maluczki
Oświeć mnie autorze bo wychodzi na to że ze mną jednak coś nie teges.


2018-05-23 08:54:16 przez maluczki
@nowikowa, no jest element wspólny, fortepian i ideologia podobna.


2018-05-23 08:22:25 przez pawelpch
Kontra


2018-05-22 22:00:03 przez maniak666
Uff-można już oglądać bez Big Stoppera:))


2018-05-22 21:56:05 przez miljo77
Zrobione.


2018-05-22 21:49:52 przez maniak666
Kontra. Autorze-jedna prośba-zgaś to tło, bo wszelkie niuanse, o których wspominasz szlag trafił. Nie widać ich na tej wściekłej bieli,a już szczególnie lekko doświetlonej twarzy chłopca. Prace oglądam zawsze na PE, tym razem się nie daje.